SAS - ikke servering av mat innenlands?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av benair, 28. juni 2022.

1. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er jo et langt dårligere tilbud en tralla på SAS Plus innenlands. Hvem hadde trodd at tilbudet fremst i kabinen ble dårligere og dyrere.....

testflyver, benair and themichael like this.
  2. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
    OK, så det er på alle innlandsruter? Jeg tenkte det kanskje det bare var på rutene med SAS Link til småbyene.

3. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Det var operated by Scandinavian Airlines, med A320neo. Flytid 55 minuter.

4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,410
    Bonuspoeng:
    163
    Minner veldig om det Amerikanerne kaller First Class i USA Short Haul, minus setet da. På kort flyvning med Delta i First sender de kurven rundt i kabinen med snacks før du får en drikke i plast glass....

Preference and benair like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy OSL-ALF onsdag og ALF-OSL på torsdag. Fikk velge fritt fra tralla.

6. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    "dårligere og dyrere", er ikke det mottoet til SAS?

7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Men der kan du ta så mye du vil, og de henter gjerne noe annet fra deres fulle utvalg. Som en måte å være effektiv på korte ruter er jeg positiv – men for å begrense utvalget er det helt krise.

Her må SAS snu – bra det er diamantevent snart!

Earl, benair, Ololsen and 1 other person like this.
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Nå, 2 uker senere har pipa fått en annen lyd. Fløy økonomi opp, men på retur i dag fløy jeg Plus og da var det ikke fritt frem. De hadde fjernet menyen fra lommen på setet foran i Plus-kabinen, og vi fikk tilbudt en kurv som vi kunne velge fritt fra. Det var ok utvalg, men ikke fullt. En skikkelig nedgradering i mine øyne.

Mannen som satt over midtgangen måtte frem med kortet for å betale noe, usikker på hva det var. Han hadde noen nøtter, en øl og en vin (er det 2x enheter alkohol Han måtte betale for?).

Jeg ga en klar tilbakemelding på skjema som kom på epost etter flyturen.

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Kun en inkludert enhet på innenlands.

DJasko liker dette
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppklaring. Drikker ikke alkohol på innenlands da jeg må kjøre enten egen eller leiebil...

11. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    406
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det snart en måned siden det nye konseptet ble innført, og det er konsekvent kun nøtter, potetgull og muffins. Vognen i fremre galley kommer tydeligvis ferdig lastet med disse blå plastbøttene. upload_2025-10-23_23-42-12.jpeg

Jeg sliter litt med å synes dette gir en Premium-følelse, all den tid jeg vet at de går og selger "fullt utvalg" noen meter lengre bak i flyet. Synes dette er unødvendig kjipt.
    I tillegg drar serveringen ut. Først plastbøtta opp i fjeset, og så vente flere minutter før de kommer trillende med drikkevognen.

Earl, elgringo1964, stekus and 2 others like this.
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Høres virkelig snodig ut. Må se å unngå å fly innom OSL i premium da, og heller sikte på mest mulig TOS CPH og den slags, for det regnes vel ikke som innenriks med "premium kurven"?

benair and Wiolenze like this.
  13. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Serveringen i premium på innenlandsflyvninger høres virkelig dårlig ut. Det hadde vel vært bedre å ha tralla som tidligere, men ha en kurv med ekstra valg for kundene i premium.

Travellingalf and benair like this.
  14. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Premium Plastkurv blir snart tilgjengelig i eurobonus-shop, slik at du også kan skape den ekstra premium følelsen når du serverer gjestene dine hjemme!

Fra spøk til alvor, kunne de ikke like godt kuttet premium helt på innenriks og kjørt samme konsept i hele kabinen?

Travellingalf, Earl, petrate and 5 others like this.
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,719
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge folk er villige til å betale så er SAS villige til å selge for overpris. I tillegg glemmer vi på forumet innimellom at Premium (og Business) kommer med fordeler på flyplassen som vi tar for gitt fordi vi har gullkort.

petrate and benair like this.
  16. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng, men de kunne solgt billetter med premium fordeler på flyplassen uten å ha delt kabin. Men som du sier, om folk er villig til å betale for det så vil det selges.

benair liker dette
  17. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Det er viktig å gi beskjed etter flighten med en eller to stjerner.
    Jeg gjør det konsekvent selv, men gir naturligvis god tilbakemelding når ting er bra.
    Sier man ikke ifra når man ikke får det man bør kunne forvente, har man faktisk godkjent, og da kan det bare bli verre.
    Det er nok en ganske bevisst poliitikk å se hvor kjip man kan være samtidig som man forlanger premium pris.
    Vi er generelt for slappe med å si ifra når noe skurrer, og det er kanskje et tegn på at vi har så god råd at vi driter i hva det koster..?

Last edited: 24. okt 2025
    DJasko, Fleksnes and benair like this.
  18. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel mange som er villige til det fordi arbeidsgiveren må betale, mens en pose nøtter og et par hundre ekstra poeng går i egen lomme.

Men jeg bør kanskje ikke klage når det åpner for at jeg kan reise rundt i Europa for et tresifret kronebeløp i Economy, få lounge og fordeler inkludert, og gjenskape Premium-opplevelsen ved å investere besparelsen i en nøttepose fra tralla (#SASHatesThisTrick).

btm and benair like this.
  19. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, man bør absolutt klage.
    Er det overpris, så er det overpris.
    Regner med du hinter til bonusreiser, men man må slutte å se bonusprogrammet som en gave fra SAS.
    Uten dette programmet, så hadde de fleste, deriblant jeg, flydd noe ganske annet i de fleste tilfellene, så bonusprogrammet tjener SAS godt på.
    Det er ingen gratis lunsj, så bonuspoengene er betalt i dyre dommer av noen.

benair liker dette
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,719
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok av folk som kjøper Premium bare fordi det heter Premium. Selv på egen regning. Man hører jo på navnet at det er mer Premium enn konkurrentene må vite!

Last edited: 24. okt 2025

Del denne siden