SAS Julekalender 2020: Poengtilbud

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av trygveat, 01. des 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kikka litt på det der. Er det ikke slik at flyselskapene har blitt fritatt for avgifter for en periode fremover?
    upload_2020-12-8_9-12-13.png
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Flypassasjeravgiften på kr 76,50 + mva er foreløpig satt på pause ut 2020. Den er også fjernet i forslag til statsbudsjettet for 2021, men det er ikke formelt vedtatt enda.

    https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/saravgifter/om/flypassasjeravgift/
    https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Statsbudsjettet/statsbudsjettet-2021/
     
    RoadKing liker dette
  4. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har meldt meg på julekalenderen, men ikke fått noen varsler om ny luke i kalenderen. Hva er grunnen til det? Ligger ikke i søppelposten heller.
     
  5. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg stusset på det samme her jeg sitter og skal bestille meg et par turer. Selv om dette en vakker dag blir formelt vedtatt skal vi vel se langt fra tilbakebetaling av nevnte (unødvendige) avgift for disse flygningene :rolleyes:
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Takk @Spielhaug og @trygveat . Hvis det er slik at det er like rundt hjørnet at det formelt vedtaes så venter jeg liksågodt ettersom det var dårlig med poengdealer der og da.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil iallefall ta lang tid, derfor avventer jeg og ser :).
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor klarer aldri SAS å skrive noenlunde korrekt norsk? Burde ikke være så vanskelig å skrive Bodø med ø.
     
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har noen SAS bonus bookinger innenlands i 2021. Hvis Stortinget vedtar å fjerne denne flypassasjeravgiften for 2021, så burde det vel være mulig å ringe SAS og be de refundere denne avgiften for disse bookingene? Er det noen som har gjort dette før?
     
  10. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Tilbakebetaler SAS flypassasjeravgiftene som de har krevd inn for 2020, etter at fritaket kom? Jeg ringte SAS, og det hadde de ikke hørt noe om.
     
  11. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Finner ikke Ø på svenske tastatur.
     
    tobeornot999 liker dette
  12. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg innrømmer det...

    Når SAS tilbyr 50% poengrabatt så hender det at jeg booker meg to forskjellige destinasjoner samme helg...for å kunne velge senere.

    Etter de siste ukers kalendertilbud har jeg fått SMS om at dette ikke er lov, noe jeg igrunn har forståelse for. Jeg blir bedt om å ta kontakt med SAS for å unngå at begge reisene kanselleres.

    Men....er dette noe nytt?
    Jeg har ikke opplevd dette tidligere...og det betyr at jeg må bli grundigere i valg av destinasjonsvalg fremover :)
     
    themichael and RoadKing like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Var det samme flyvning i noen av bookingene, eller kun overlappende tidsrom? Flyselskapene har systemer for å plukke opp duplikatbestillinger, så kan tenkes at det er noe slikt som har slått til.
     
    1884derby liker dette
  14. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Kun overlappende tidsrom...
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig
    Jeg har ofte bestillinger som overlapper, noen ganger fordi jeg er usikker på når jeg skal reise, og andre ganger fordi jeg ikke klarer å bestemme meg.
    Jeg har feks to ulike bestillinger i høstferien 2021. En østover og en vestover. Pga Covid-19.
     
    1884derby liker dette
  16. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    F4716DD4-4DBD-4023-AC85-73EFB67D9E3D.jpeg
    Fikk denne meldingen på SMS...
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Og du er helt sikker på at det ikke er noen overlappende flighter på de bestillingene?
    Da vet jeg ikke.
    Men det enkleste er vel å ringe dem og høre.

    Edit:
    Mine flighter er på dagene etter hverandre, så jeg er ikke booket på to fly samtidig. Det kan hende det er tilfelle hos deg? At det ikke går an å være booket på to fly som går på samme tid?
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Før...
    I gamle dager da jeg hadde TravelPass unlimited bestilte jeg ofte på flere fly en fredag fordi jeg ikke alltid visste når jeg var ferdig på jobb.
    I begynnelsen fikk jeg ofte en telefon fra SAS om at jeg måtte bestemme meg for hvilket fly jeg ville fly med, men etterhvert sluttet de med det ..
     
    Kristian liker dette
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booker også ofte to turer i samme tidsrom, særlig i høytider eller ferier når vi ikke har bestemt oss hva vi gjør.

    Jeg har også booket noen dobbelthelger til våren i forbindelse med poengkampanjen deres. Aldri hørt noe, men må jo innrømme at jeg skjønner hvorfor de gjør dette. Det er fleksibiliteten med bonusbilletter som kanskje er den største verdien for meg.

    Jeg prøver å ikke misbruke dette slik at jeg avbestiller så tidlig som mulig.
     
    1884derby liker dette
  20. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Fint å få innspill på forumet her, men synes det er merkelig at det tydeligvis ikke er en konsekvent praksis fra SAS’ side på dette.

    Jeg har fått slik melding 2 ganger nå etter 50%-kampanjene i desember.

    Mulig jeg er er svartelista...har nok gjort dette litt for ofte :)
     

Del denne siden