Synes det er helt greit at en vare er dyrere i Eurobonus-butikken enn andre steder, slik vil det være med konkurranse og jeg har definitivt sett det motsatte også med svært rimelige varer i EB-shoppen. Kost og verdi er to ulike ting, så å gi, noen som ikke ellers hadde hatt det, mulighet til å bruke Trumf-innsparelsen sin på en Y-stol er vel fair. Problemet med julekalenderen er jo snarere at den overhodet ikke byr på tilbud, julestemning eller noe som helst som er med å styrke SAS´ merkevare eller relasjon til kunder, og da særlig ikke de som flyr mest. En julekalender de tross alt har hatt tradisjon for, ville vært en relativt rimelig måte å skape innrykk av å gi noe tilbake på, samt en plattform for å informere om juleflyet, vise trygghet gjennom historie, óg la folk bruke opp poeng på relativt dumme tilbud.
Elkjøp tar 4k for settet uten å sende med et eneste EB poeng så helt borti natten er vel ikke alle priene deres. Vet ikke hvem som fysisk pakker og selger varen fra SAS shoppen, men kan ikke forstå at de skal gjøre det selv? Hvorfor ikke selge reklameplassen til en El-kjede og gi litt mer poeng?