Javell folkens! I dag e dagen for å legge inn litt skrøyt om SAS, oppi alt det faens flykaoset så e ude å "flyr" Sko en tur til Gdansk, Mandag 2 Mars, STV-CPH-GDN (samme strekninga hjemigjen 6 timer etterpå) Men etter en melding om at flyet va kannselert noen timer tidligere fra CPH, så dro jeg alikevel til CPH. Fikk jo gratis frokost åg i SAS Pluss vettu, så gårsje glipp av den Fikk da beskjed om at det ikke gikk noen fly til Gdansk, så ble booka om til økonomi klasse hjemigjen, selv om jeg hadde PLuss bilett. Varte flyforbanna resten av dagen etter masse om å men. Hensikten med turen var jo bare å sanka inn litt over 3500 poeng som jeg mangla for å kvallifisere til Diamant status som jeg endelig fikk etterhært i dag da, ( kommer tilbake til hvordan, bare dra denne tråden litt lenger) Venta 3 timer i København, før jeg dro meg gjennom en totalt 5 timers tur til Stavanger, gååååååsj, gje meg kaffe, endelig, takk! =D (Traff på ei flyvertinne på flyet hjem fra Copenhagen åg, så jeg har sogla litt på etter mangen flotte bilder på Instagram av na) Skammkult at hu sko jobba på samma fly! =D Ingen 10.000 metersklubb på denne strekninga, trenge merr tid til sånt Meen så, jaja, landa på Oslo, og sko ringe kundeservice, neida, svenskene tar telefonen å sier systemet er nede, nei kødde du svare jeg, " ja jag ser sånn her, sier svensken" ok, greit! Trøtt, lei og forbanna! (Labbe til innenriksloungen og forsyne meg med noen glass øl i 2 timene jeg sko vente der, gåsj, må på dass åg....(ut av loungen) tetak... Ringe en gang til 2 timer senere til kundeservice, ennå svikt der en plass får jeg hørre! Ringe tilbake i dag...YEs! En nordmann på kundeservice, så jeg tydelig hørte på han at han hadde erfaring med en gang! =D Fikk refundert hele biletten, og attpåtil di siste ca 3500 poengene jeg mangla, GRATIS! Og Diamant statusen ble oppdatert av fyren på kundeservice på minuttet over samtalen! =D SAS e selskapet for meg, utrolig flinke til å ordne opp, og attpåtill litt ekstra, så di ska ha for det! Dagen redda, og Las Vegas i 19 Mars skal jeg åg, så dette blir bra! =) =) Takk for meg!
Ja det er bare å sende inn klager, og ta å ring inn og fortell kundebehandleren at du har noe å klage på, og eventuelt viss du skal få reffundert med kansellering, så fortell at du har sendt inn klage i tillegg, og spør personen om han/hun kan purre på den. Så skal det hjelpe på, var sånn jeg gjor, og ble fikset opp under minuttet =) =)
SÅ BRA - tror det er lurt å legge seg i selen om dagen - nå er det enkelt å hanke over Norwegian kunder
Ja det hjalp på det, slapp å ta en tur etterpå denne, til bare for å nå grensa på poengene, men fikk en gratis tur utenom det vanlige, pluss frokost og gratis poeng attpåtil på SAS sin regning =)
Må si meg imponert over kundeservicen hos SAS. Igår ble jeg tre timer forsinket på ruten TOS - OSL. Sendte noen ord på gullmailen, og 18 timer senere fikk jeg til svar at de ville dekke alle eventuelle utgifter jeg hadde hatt i forbindelse med forsinkelsen. I tillegg ville de som kompensasjon overføre 25.000 poeng til konto. Fornøyd kunde!
SK4409? Det var bare forholdene på Gardermoen som var grunn til forsinkelse, var det ikke? Uansett imponerende service!
Begynte på SK4403 som skulle gått 06:25 men fikk ny tid 11:30 Booket om til SK4409, men også den forsinket. Først fikk vi vite at det var pga tåke på Gardermoen, deretter var det visstnok landingssystemet på OSL som lå nede... Men vi kom oss avgårde til slutt, og kan ikke annet enn å være fornøyd med et slikt påfyll på Eurobonuskontoen
Spurte pent om de syntes en forsinkelse på tre timer kvalifiserte til kompensasjon, f.eks i form av Eurobonuspoeng. Hadde ikke forventet så mye da, men klager ikke!
Det er jammen bra, jeg har selv merket at SAS har blitt kjipere med slitk de siste par årene, kanskje siden 2014 og alle endringene faktisk. Før fikk jeg ofte fått kompensasjon for ting og tang i form av poeng (en dass stengt longhaul business, 10.000 poeng) men fått mye dårlige svar fra svenskene som håndterer ting nå for tiden.
Fy flate. Etter tre års pendling med 100+ legs pr. år i Skandinavia, og sikkert tre døgns forsinkelser til sammen, har jeg vel kanskje til sammen fått en håndfull tusen poeng som plaster på såret, hvorav de fleste for å bli skjøvet fra 8C til 31B på en enkelt flight av ukjent årsak, og aldri fått så mye som én krone til dekning av merutgifter. Enten lønner det seg å reise innaskjærs, eller i Nord-Norge, eller å treffe på rette vedkommende på agentrouletten. Når jeg tenker etter, blir jeg faktisk ganske sur: Hvor mange forhåndskjøpte plassbilletter CPH-Odense á 30 DKK har jeg ikke mistet pga SAS-forsinkelser? Hvor mange Orange-billetter på samme strekning á 89-139 DKK har jeg ikke måttet hive i søpla? Hvor mange ganger har jeg ikke på hotellets nåde kunnet avbestille med tilnærmet full refusjon lenge etter deadline fordi SAS har brakt meg til ARN så sent at det ikke var noen vits i å gjøre annet enn å overnatte på flyplassen eller bare ta første og beste fly til Kjøben fordi hensikten med reisen for lengst var bortfalt?
Det var voldsomt. Skulle gjerne likt å se skjermdump av denne transaksjonen på kontoutdraget fra sas.no
Legger ved en skjermdump fra appen. Ser de bare har ført over 20.000 poeng. Usikker på om jeg tør ringe og etterlyse resten