Nei. Det er ikke listet i vilkårene. Diamant har lounge on arrival, så enten må du være diamant fra før, eller kjøpe et av TP produktene hvor diamant kort følger med.
Den største fordelen med TP er at man booker billetter uten å betale up front. SAS fakturerer altså i minuttet etter at siste flight på bestillingen lander. Det er veldig kjekt for oss som har relativt usikre planer fremover i tid. Det koster litt ekstra, men ikke mye ekstra hvis man bestiller god tid i forveien. Og friheten med å bare kjøre no-show og hoppe på neste flight fjerner ganske mye hodepine. Har dog oppdaget noen ulemper: hvis man benytter Diamond fordelen med å hoppe på en tidligere flight, så går prisen i været. Det er heller ikke lov å oppgradere, trolig fordi SAS IT ikke klarer å håndtere alle spesialtilfellene på prisingen ved etterfakturering.
Jeg kjøpte meg TP Norge-Spania pga mye pendling til «hytta». Veldig enkelt og full fleksibilitet da jeg ofte må ut på jobb eller andre ting skjer, så må ha fleksible billetter. Noen ganger, spesielt i høysesong er det supert å ha diamantfordelen med garantert sete og ha TP. Plass får man alltid selv om de egentlig skal ha et statsbudsjett for billetten.
Er det ikke sånn uten TP og da? At det er billigere om man bestiller god tid i forveien Fra spøkt til revolver, hvis det er slik bortfaller interessen min for "klippekortet"
Den største fordelen for vår bruk var full fleksibilitet til fast pris, vi hadde ofte en del siste-liten-reiser på OSL-SVG, og der kan billettene bli stygt dyre. Også veldig greit å ha full fleks og kunne avbestille når planer ble endret mer enn å kunne dra hjem tidligere, men du måtte utsette. Kjøpte TP på kampanje og vi hadde ofte lavere priser med det enn vanlig Go-billett på kort varsel.
Ja, riktig. TPC var vel noe misbrukt i en periode hvor enkelte booket sete på alle avganger mellom kl 15 og 19, uten å avbestille. Siden dette var folk som gjerne kom halsende når døren skulle stenge, så turde gate ikke selge setene til andre. Da hendte det at de tre første radene helt tomme mens resten av flyet var fullt. SAS gikk vel inn og både advarte misbrukerne og fjernet flere av bookingene, og har ikke hørt at det er noe problem lengre.