SAS Kundesenter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hayq, 10. aug 2017.

1. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Har prøvd å ringe til SAS kundesenter siden igår. Igår var jeg nr 5 på telefonkøen og det skulle i følge av telefonsvarer ta 53mins ventetid. Endte opp med å vente i over 2 timer og til slutt la deg på meg. Idag ringte jeg og var nr 4 i køen, ventetid 47min.

Prøvde chatten, men da står siden og loader hele tiden og plutselig kommer det frem melding om at noen har svart men fordi jeg har vært inaktiv blir chatten avsluttet (noe tull). Etter gjentakende forsøk klarte jeg via chatten å komme i kontakt med dem. Forteller at jeg har opptjent Companion Ticket, men når jeg logger på SAS sine sider for å booke billett får jeg ikke muligheten til å bruke den. Siden min viser ikke at jeg har opptjent noe (normalt under bookingprosessen ser man til høyre at man har rabatt fra Amex, det har jeg ikke nå verken på den nye eller den gamle hjemmesiden). Prøver å forklare damen at de må oppdatere profilen min, men først sier hun at jeg kan bare ringe til Amex kundesenter for å bestille over telefon så vil hun vite når og hvor jeg har tenkt for å hjelpe meg med bestilling. Prøver å forklare at jeg vil bare ha profilen min oppdatert hos dem så jeg selv kan senere booke billetter men det er som om hun ikke forstår. Gav opp og gir ut av chatten (og ja, jeg har sjekket med Amex og i følge av dem har de sendt beskjed til SAS om min CT status)

Aldri opplevd så dårlig kundeservice
    Er dette noe nyt eller opplever dere andre også at ingen på SAS er på jobb?!

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan bestille SAS-reiser med CT på nettsidene til SAS, akkurat på samme måte som en vanlig bonusreise.

3. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Det var på den gamle siden. På den nye ligger rabattene som en stripe helt øverst på skjermen etter at du har valgt å kun betale med poeng. Mener teksten lyder sånn ca som følger: "Kampanjer tilgjengelig, trykk her blabla".

4. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som noen gang har fått kontakt med folk, på den chatten? Ikke jeg,
    i hvertfall, men det er ikke så mange årene jeg har forsøkt.

Robert H liker dette
  5. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt sur på at jeg måtte betale en telefon regning på nesten 300 kr bare for å ringe til sas for å avbestille en eurobonus reise som ikke kunne avbestilles på deres nettside. :mad:

6. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har prøvd både den nye siden og gamle, men ingen av dem viser at jeg har CT. Fikk brevet for per måneder siden fra Amex og har snakket med dem 2 ganger, de bekrefter CT og påstår at SAS er informert om statusen min. Men har nå prøvd i 2 dager å komme i kontakt med dem uten å lykkes. Ringte på deres corporate tlf linje, der kom jeg gjennom med en gang, men de viste ikke engang hva CT er og kunne ikke hjelpe.

7. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte SAS kl 14:45 i dag og satt 1 min i kø før jeg fikk svar. Dette var vanlig 05400 og ikke noe gulltelefon. Chatten er håpløs og tar for lang tid.
    Likte den gamle chatten bedre hvor det stod hvilket nummer man var i køen.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt chat to ganger de siste dagene, det tar laaaaang tid! Men jeg har bare et eget vindu på PCen, så ser jeg når det skjer noe. Tar gjerne over 30 minutter, det er alt for dårlig. Da er det veldig irriterende når jeg er ferdig med min sak på 30 sekunder..

Satt en time i kø på telefonen på søndag. Er EBD, det hjalp visst ikke så mye.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke kan avbestille reiser på nett/app, det hadde spart meg for mye tid. Og sas for mye kø på telefonen.

9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Skal man tro Fjesbok-sidene til SAS, har folk hatt problemer med å komme gjennom på chat og telefon (både svensker, dansker og nordmenn) siden tidlig i juli. Det har vært forholdsvis mange innlegg som tar opp dette. Det spørs om ikke kundekonsulentene i Sveg i Härjedalen er litt overarbeida for tida. Det tar også svært lang tid å få svar via gullmailen (rundt ei ukes tid).

10. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Øst-Trøndelag! (Just FYI)

Travellingalf, Are, anders82 and 6 others like this.
  11. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Glem ikke at også Jamtland også er en del av Øst-Trøndelag ;)

Are and RoadKing like this.
  12. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, er fullstendig klar over det. Ligg ofte våken om natta og gremmest...

Og la meg ikkje ein gong prøve å summere mengda tapt søvn over Shetland og dei andre øyane i Vesterled. Britane lovar å betale euromilliardane til EU, men fan om dei klarar å hoste opp gullet dei skuldar oss.

Travellingalf, Are, Earl and 2 others like this.
  13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet var at det heller var Danmark-Norge som ikke klarte å betale, etter å ha pantsatt hele sulamitten. Motsatt klarte svenskene i sin tid å løse ut Elfsborg (eller praktisk talt hele det nåværende stor-Göteborg), og fortsatte med å ta Skåne (Øst-Danmark), Blekinge og Halland fra kongeriket Danmark, samt Båhuslen, Idre og Serna i tillegg til nevnte Jemtland og Herjedalen fra kongeriket Norge. Det er med andre ord på tide med en ny krig mot Sverige.

Når det gjelder kundeservice og gullmail/diamantmail, så anbefaler jeg den danske. Der går det normalt raskt, og man får den hjelpen man behøver.

Kristian liker dette
  14. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    For nokre år tilbake var det ein trøndersk gladgjeng framme i media og fortalde at dei hadde som prosjekt å flytte grensesteinane skrittvis austover slik at Jämtland og Härjedalen gradvis blir innlemma i Kongeriket Noreg. Eg håpar dét kan minske nattesøvnstapet litt.

Vi manglar berre eit tilsvarande prosjekt vestover, men det er no ikkje så lett å sjå grenser under vatn, skal vi tru ein kjent ubåtkaptein.

Travellingalf, Are and Earl like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Trøndernes Fagforening på NMBU (gamle landbrukshøyskolen) som har dette prosjektet. De flytter grensesteiner/varder østover inn i Sverige, noen meter hvert år.. De ble oppdaget en gang, og måtte flytte alt tilbake igjen. De holder på fortsatt :D

16. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Kan melde om at diamantmailen også har tatt rimeleg lang tid dei siste månadane.

17. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker en diskusjon om Trøndelag og landegrenser ;) men for å snu tråden inn på rett spor igjen.
    Det er ikke bare char og telefon som er tregt, har venta på svar på en mail til Diamant-mailen i 5 dager nå..

Kristian liker dette
  18. Stuttfeiten

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, la oss ikkje gløyme at det var ein dansk drukkenbolt som hadde spelegjeld og rota bort arvesølvet til Norge i ein transaksjon som i beste fall kan kallast utilgjeveleg. Dronning Margrethe burde jaggu punge ut også. 8000 rhinske gylden, med renter og renters rente tusen takk! 1814 eit feilgrep? Danskane har gangbanga oss sidan 1386, på tide med litt oppreising :) (@grisefod, @Schlandy , no offense.)
    [/off topic]

19. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    SAS har meldt inn til leverandør av chatten at de ønsker kønummer og mulighet for å stille spørsmål mens man venter i kø. De vet ingenting om når det evt kommer. Jeg foreslo også et pling fra chatten når de er tilgjengelige.

20. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    sas kundesenter et generelt et mareritt.. tok 5 kundebehandlere før de klarte og bestille en enkel star bonusbillett til meg.

Del denne siden