For bestilling av CT er nummeret 64 81 60 99 - har aldri opplevd å vente mer enn noen få minutter. Forøvrig har jeg blandete erfaringer med 05400, noen ganger går det kjapt og greit, andre ganger forstår man at det er best å legge på og prøve igjen senere. Og siden jeg hverken har gull- eller diamantkort, slipper jeg å ergre meg over lang ventetid ved å bruke de dedikerte mailadressene. Chat-funksjonen har jeg gitt opp. Litt på siden - et par anekdotiske erfaringer: De siste dagene har jeg hatt noen småting som måtte ordnes både hos TAP og QR, og ved å bruke selskapenes standardmail fikk jeg først et automatisk svar om at saken var mottatt, og deretter et skikkelig svar fra et menneske som faktisk ordnet opp - og i begge tilfeller tok det mindre enn 12 timer. Det skal føyes til at QR for et par år siden var beryktet for å bruke ukesvis på å besvare mail, men min erfaring er at kundeservice der har blitt mye bedre, og ikke minst mer smidig. Kjære TAP og QR: Vær så snill - kom til Norge - vi har to selskaper som synes kunder er noe plunder og heft, så vi trenger noen nye som faktisk har lyst til å leke med oss, og som synes det er gøy med ivrige kunder.
Danske konger har normalt vært fulle, gale eller begge deler. Og nå har en franskfødt prinsgemal lyst til å føye seg inn i deres rekker. Greit, back to topic...
Prøvde chatten igjen i dag. Nå står det endelig hvilket nummer i køen man er, men... Det er et stort MEN: Kom inn som nr. 23 i køen. Det gikk raskt nedover til nr. 1 i køen (ca. 10 min.), så ble jeg plutselig nr. 3 og nr. 11 og nr. 13 igjen. Så ble jeg nr. 1 igjen etter ca. 30 min venting. Fikk så tildelt kundebehandler. Begynte å skrive og ca. 10 sek inn i samtalen avsluttet SAS chatten pga inaktivitet! Hva pokker er det som skjer?
Hvordan er det med 04500, merker at sent på kveld og natt så kommer jeg til engelsktalende. Er det en egen åpningstid for skandinavisktalende kundeservice? Og jobber engelsk/skandinavisk på «likt system», altså med samme funksjonalitet og samme muligheter?
Enig. Jeg pleier som oftest å drøye til utpå kvelden før jeg ringer. Sjelden jeg har hatt noe behov for å rive meg i håret av service og kunnskap hos de engelsktalende, motsatt dagtidsfolket.