SAS kvittet seg med Diners?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kristtorp, 01. juli 2016.

  1. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Var tilfeldigvis inne på betalingskort siden til SAS og merker at Diners er tatt vekk. Noen som har sett noe fra SAS om dette?
    2016-07-01_12-42-06.png
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ingen som ville ha dem. Det kan være et problem at AmEx ikke blir akseptert, men Diners var enda værre. Dessuten var det lite perks med det. Ikke noen EB bonus og slikt.
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    VIl nok si at det er like greit at SAS har faset ut Diners, kortet fremsto som svært lite interessant og falt mellom en del stoler. Kombinasjonen av høyt årsgebyr og kjedelig produkt er no-go.

    American Express stiller med god bonusopptjening og CT, god verdi for den høye prisen hvis du klarer å utnytte fordelene og omsetter hardt.

    MasterCard gjør det helt greit som tilbakefall hvis stedet ikke aksepterer American Express, selv om det finnes bedre kredittkort for poengopptjening hvis man er villig til å gå utenfor SAS sine egne kort.

    Men godt at SAS rydder litt i egen kortprotefølje. Skulle jeg drømt høyt, så hadde det vært digg å kunne styre alle kortene fra samme side. Risikerer fort tre forskjellige sider hvis man har alt SAS kan tilby av kort.
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Indtil videre accepteres ikke nye sign-ups til SAS Diners kortet. Men eksisterende kunder kan fortsætte iflg. den info jeg har fået fra SAS. Afventer et svar på om hvordan deres samarbejde ser ud i fremtiden og vender tilbage.
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har undersøkt med Diners, og de vil verken bekrefte eller avkrefte på nåværende tidspunkt.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. Har hatt mitt kort en årrekke, men har vel totalt benyttet det 2 ganger for loungeadgang.. That's it..

    Blir ikke veldig savnet om dette samarbeidet nå avsluttes...
     
  7. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Var ikke Diners 15 poeng pr 100 lapp da? Det var mitt ihvertfall.
     
  8. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nytt Diners-kort på tirsdag - med EBD-logo og det hele. Som for de fleste her inne ikke det kortet som er mest benytet i det daglige, så jeg skal nok overleve uten... :)
     
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Åja....
     
  10. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk Diners som tilbud fra jobben (nå har dem byttet leverandør) og er egentlig veldig fornøyd med det (spesielt da årsgebyr er 79 kroner^^). Ikke hatt noen problemer. I USA kunne jeg betale på alle plasser med symbol "Discovery", opptjene poeng og så overføre penger direkte etter reisens slutt. Også ingen øvre kjøpsgrense er bra (bare ha penger liggende etterpå^^).

    Loungebesøk til redusert pris er fint når man ikke er Star Alliance Gold og jeg har tegnet Vertikal Helse forsikring gjennom Diners.

    Så jeg er veldig fornøyd. Og skal beholde den så langt som mulig.
     
  11. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Synd om Diners forsvinner, bruker Diners og betale reiser og handel der går for ca. 150 k i året og poengene bruker jeg til oppgradering. Reise forsikringen Diners har er bra og har aldrig møtt noen problem når vesken min ikke kommet fram og jeg måste handle nye klær, samme ssk når jeg har avboket teisen pga sykdom. Jeg har hatt Diners siden 1992 og kommer og fortsetta og ha den kvar.
     

Del denne siden