SAS lansert Beta

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kristtorp, 22. juni 2016.

  1. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    "Lansert" er vel litt sterkt sagt ;)

    Dette er et tomt skall som har ligget ute noen dager nå, men ikke noe endring i funksjonalitet som jeg har sett.
    Men det blir nok bra etterhvert.
     
  3. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Måtte jo bruke en clickbait overskrift :)

    Men ja, har testet litt rundt og er fortsatt en del som ikke fungerer helt optimalt. Men kommer seg vel etterhvert.
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ser lovende ut! Men mest spennende om de får ryddet opp i alt under panseret. Scripter de alt på nytt, eller forsøker de fremdeles å synke gamle systemer?
     
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ser bra ut og at de endelig kommer over på et responsive design er brillefint. Håper de klarer å "konvertere" alle sidene deres og at det ikke blir en halvveis løsning der forsiden og et par andre sider er responsive, mens resten er old crap. Men en god start i alle fall!
     
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare jeg som hater den nye "moderne" tablet-first looken som går som en farsott over hele webben nå om dagen? Flate firkanter så langt øyet kan se, elementer som hopper rundt bare man så vidt våger å flytte på vinduet siden ligger i, en kalender som i SAS sitt tilfelle fyller hele den 32-tommer skjermen min med dato-tall som nesten er like store som hodet mitt, input-fields som er større enn noen flyseter jeg har sittet i. Kudos til SAS for at de oppdaterer nettsidene sine, det er selvfølgelig kjempebra, og det er greit nok at man skal være responsive, det er flott det også, men alle moderne nettsider trenger da ikke se ut som de kommer fra den våte drømmen til en Android-utvikler. Se på sider som The Guardian og BBC. De har løst responsive design på en glimrende måte som ser bra ut, og er funksjonelt både på en 32-tommer skjerm samt en 5-tommer mobilskjerm. Joda, det ser mindre web whatever point oh ut, men det funker.

    </Rant fra en som til dels jobber med å lage de sidene jeg hater>
     
    MilageRune, Bernd, Larata and 6 others like this.
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    "Noen" som har en gruppe følgere har definert hva som er bra UI, har du ikke guts, følger du den og prøver deg ikke sjæl.
    Jeg syns dette flate er grusomt. Jeg fatter og begriper ikke hvordan dette har kommet til å bli preferred standard.
    Har hatt noen runder med UI "eksperter", men til dags dato enda ikke fått et håndfast argument på hvorfor dette er det saliggjørende.
    Om jeg er i bransjen? Jepp.
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg ratta litt rundt i denne BETA'en.. And I hate it..

    Jada, jeg vet at dette er en BETA og at ting kan skje, men jeg blir helt kvalm av denne type UI..

    Jeg håper VIRKELIG at det er tatt kjempesteg "under the hood" mtp. bookingsystemer osv..

    Jeg liker faktisk nåværende side (den oppdaterte delen av den), så hadde mye heller tatt en slik UI med oppdatert "motor", fremfor dette nye jævlie greiene..
     
    Petter B-C liker dette
  10. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også lekt meg litt rundt i denne BETA'en og kan ikke si at jeg er særlig imponert selv. Alt er for kompakt og denne SAS blå fargen blir for intens.

    En ting som kanskje kommer på plass senere er at når man søker etter flygninger, så viser den ikke hvor mange EB poeng man får på denne reisen. Det er ikke alle som husker hvor mange poeng en reise gir.

    En annen ting er kalenderen man får presentert når man skal velge utreise og ankomst dato, den tar opp alt for mye plass, slik at man er "tvunget" til å gå over til Lavpriskalenderen som ligger ved siden av. Jeg vil automatisk se lavpriskalenderen.
     
    Petter B-C liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vært heftig gøy om dette var riktig (fra min innlogging på beta.sas.no):
    upload_2017-1-10_13-33-30.png
     
    RedLine liker dette
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje endelig en ekte forbedring i Eurobonus 3.0...behold status 4 år om gangen ;)
     
    RoadKing liker dette
  13. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dette hadde vært enda bedre. :) Tror det blir inflasjon i EBD dersom dette er tilfellet.

    Skjermbilde - 25.png
     
    funkenstein, RoadKing and mathiasfe like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    RedLine liker dette
  15. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Beta.... Jaja, den er lanceret på den danske side før jul. :D
    Jeg synes der er ting som er bedre og mange ting der er dårligere eller som jeg ikke kan finde.
    En ting der dog har undret mig er at når man bestiller så står der ikke noget om 24timers fortrydelses. Når man bestiller på den gamle side, så står der med store skrift at man kan fortryde indenfor 24 timer. Kan være det bare er en forbedring SAS forbereder på at lancere. :rolleyes::eek:
    Kan selvfølgelig også bare være at der er færrere der annulere indenfor de første 24 timer hvis man ikke skriver noget....
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    No ser det ut som at svenskane har fått lansert ny side (www.sas.se), men etter å ha loffa innom SAS på Fjaseboka (eller var det Fjøsboka) ser eg at det er mogleg å bruka http://classic.sas.dk/ og http://classic.sas.se/. Då ser det ut som at vi kjem til dei gode gamle sidene. Her skal eg ikkje seie noko om sikkerhet eller funksjonalitet...
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden... Ting skjer :)
     
  18. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes designet ser pent ut og den virker kjappere enn den gamle, men at de ikke benytter anledningen til å implementere multi-city er ubegripelig for meg. Det burde være et folkekrav! Ellers ser jeg lite ny funksjonalitet, mye av det gamle i ny drakt.
     
  19. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Er det dette som gjør at det står at jeg tjener 1 mile pr CAD jeg bruker på hotell på SAS appendiks min?
     

Del denne siden