SAS lansert Beta

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kristtorp, 22. juni 2016.

1. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    28
  2. kiev

kiev Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,094
    Bonuspoeng:
    93
    "Lansert" er vel litt sterkt sagt ;)

Dette er et tomt skall som har ligget ute noen dager nå, men ikke noe endring i funksjonalitet som jeg har sett.
    Men det blir nok bra etterhvert.

3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    28
    Måtte jo bruke en clickbait overskrift :)

Men ja, har testet litt rundt og er fortsatt en del som ikke fungerer helt optimalt. Men kommer seg vel etterhvert.

4. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Ser lovende ut! Men mest spennende om de får ryddet opp i alt under panseret. Scripter de alt på nytt, eller forsøker de fremdeles å synke gamle systemer?

5. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Ser bra ut og at de endelig kommer over på et responsive design er brillefint. Håper de klarer å "konvertere" alle sidene deres og at det ikke blir en halvveis løsning der forsiden og et par andre sider er responsive, mens resten er old crap. Men en god start i alle fall!

6. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33
    Er det bare jeg som hater den nye "moderne" tablet-first looken som går som en farsott over hele webben nå om dagen? Flate firkanter så langt øyet kan se, elementer som hopper rundt bare man så vidt våger å flytte på vinduet siden ligger i, en kalender som i SAS sitt tilfelle fyller hele den 32-tommer skjermen min med dato-tall som nesten er like store som hodet mitt, input-fields som er større enn noen flyseter jeg har sittet i. Kudos til SAS for at de oppdaterer nettsidene sine, det er selvfølgelig kjempebra, og det er greit nok at man skal være responsive, det er flott det også, men alle moderne nettsider trenger da ikke se ut som de kommer fra den våte drømmen til en Android-utvikler. Se på sider som The Guardian og BBC. De har løst responsive design på en glimrende måte som ser bra ut, og er funksjonelt både på en 32-tommer skjerm samt en 5-tommer mobilskjerm. Joda, det ser mindre web whatever point oh ut, men det funker.

</Rant fra en som til dels jobber med å lage de sidene jeg hater>

MilageRune, Bernd, Larata and 6 others like this.
  7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
  8. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    113
    "Noen" som har en gruppe følgere har definert hva som er bra UI, har du ikke guts, følger du den og prøver deg ikke sjæl.
    Jeg syns dette flate er grusomt. Jeg fatter og begriper ikke hvordan dette har kommet til å bli preferred standard.
    Har hatt noen runder med UI "eksperter", men til dags dato enda ikke fått et håndfast argument på hvorfor dette er det saliggjørende.
    Om jeg er i bransjen? Jepp.

9. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg ratta litt rundt i denne BETA'en.. And I hate it..

Jada, jeg vet at dette er en BETA og at ting kan skje, men jeg blir helt kvalm av denne type UI..

Jeg håper VIRKELIG at det er tatt kjempesteg "under the hood" mtp. bookingsystemer osv..

Jeg liker faktisk nåværende side (den oppdaterte delen av den), så hadde mye heller tatt en slik UI med oppdatert "motor", fremfor dette nye jævlie greiene..

Petter B-C liker dette
  10. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har også lekt meg litt rundt i denne BETA'en og kan ikke si at jeg er særlig imponert selv. Alt er for kompakt og denne SAS blå fargen blir for intens.

En ting som kanskje kommer på plass senere er at når man søker etter flygninger, så viser den ikke hvor mange EB poeng man får på denne reisen. Det er ikke alle som husker hvor mange poeng en reise gir.

En annen ting er kalenderen man får presentert når man skal velge utreise og ankomst dato, den tar opp alt for mye plass, slik at man er "tvunget" til å gå over til Lavpriskalenderen som ligger ved siden av. Jeg vil automatisk se lavpriskalenderen.

Petter B-C liker dette

Del denne siden