SAS Link AS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 20. juli 2022.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Link skal ha en base på BGO, det var planen før de «barka sammen» i Stockholm og kom ut midt på natten og sa at verden hadde endret seg.

Har noen her reist med SAS Link sine E95?

SAS har jo en plan om å sette opp direkteruter fra BGO og ut i verden med disse småflyene. Kanskje planen er å konkurrere med Lufthansa til FRA og MUC, med Air France til CDG, KLM til AMS eller Norwegian og Widerøe til London?
    Eller andre knutepunkt?

Erfaringer fra SAS Link er det vel på tide å få frem, er de like trange som Widerøe sine?

2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    SAS sine første E95 (Embraer E195LR) kommer fra tidligere Flybe. Regner ikke med at SAS har gjort noe særlig med kabinen her, så da er det nok 30" pitch på setene.

Per nå er det kun 2 maskiner som er levert til SAS Link.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vel vært vanskeligere enn ventet å få tak i både piloter og fly, men blir spennende å se hva resultatet blir nå post-streik

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle si det samme. Så langt har det knapt vært mulig å fly Link.

Men rapporter ønskes, når noen tester!

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har billetter med SAS Link 21.09 CPH-BGO

tobeornot999 liker dette
  6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk testet de hjem fra CPH til BGO rett før ferien. Var dog såpass kjørt etter et par dagers jobbing at jeg ikke tenkte på å dokumentere eller reflektere mye… husker imidlertid at jeg tenkte at det var et merkbart steg opp fra å fly CRJ, og at jeg satt ganske greit uten at pitch var plagsomt trang. Litt urutinert crew som rotet veldig når det dukket opp passasjerer som hadde fått tildelt samme sete, oppfattet det som om det var en av de som var dreven på dette mens resten løp litt rundt seg selv. Hun som gjorde alle annonseringer underveis tror jeg opprinnelig må være fra et spansktalende land, fikk litt charterfeeling av det hele :D

Men alt i alt et helt ok produkt, og som sagt bedre enn CRJ. Bare at man kan koble til bro er jo et stort plus for oss som reiser mye fra regntunge BGO :oops:

Last edited: 20. juli 2022
    Eddie47, OyvindN, Insomnia4u and 2 others like this.
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å vite at det er ett steg opp ifra CRJ ihvertfall!

RescueMe liker dette
  8. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy CPH-BGO med Link forrige uke. Tenkte ikke så veldig over at jeg fløy link (annet enn at jeg var glad for at flyet ikke var kansellert).

Helt behagelig fly, jeg satt ved nødutgang så jeg kan ikke si så mye om benplass ellers etc. Crew var hyggelig og oppdatert på at jeg var diamant og taklet det fint når jeg og følget bestilte drikke.

RescueMe, Chrisljo, petrate and 2 others like this.

Del denne siden