SAS Mastercard Premium kjører kampanje med dobble poeng 14-16feb

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 30. jan 2020.

  1. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Fruen gikk for ny sofa på Bolia i dag. Heldigvis halv pris! Hun hadde strategisk "glemt" kortet sitt, så da måtte mitt MC til pers, men solid 14000 poeng på den handelen om ikke annet!
     
    Gullars, stigvis and Ombo like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Les post 95# og 96# :rolleyes:
     
    drsyk liker dette
  3. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Edit: Åpnet igjen:)
     
    Last edited: 17. febr 2020
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri vært klar over og kunne ikke finne meg på å spekulere i at de ekstra poengene under doble poeng periodene fortsatt består etter at man har gjort avbestillinger, bra de faktisk ordnet opp i det slik at sånne som deg slutter å misbruke en gode de gir oss!

    Det er ikke ett kredittkort i fra ett monopol spill man sitter med som man kan bruke som man vil uten at det får konsekvenser når man nærmest skaper falskt forbruk med å overføre penger fram og tilbake mellom kontoer for å få seg noen skarve poeng og faktisk gjøre store bestillinger og avbestille de etter dobbel poeng helg.

    Forumet her er ikke laget for å konstruere opp måter for å lure kortselskapene for ekstra poeng.
    Har du ikke ett forbruk på 50 000 kr i mnd på kortet, da har du ikke det.
     
    eddbra, drsyk, markus and 3 others like this.
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,469
    Bonuspoeng:
    113
    Kødder du? Hvis de har et så ELENDIG system at ikke de refunderer x poeng mot x poeng, så er det jo de som har et sabla problem, selv om man kan være skeptisk til slik bruk. Som deg så ante jeg ikke at dette faktisk var tilfellet. Rett og slett fordi det i mitt hode er for sykt amatørmessig at de ikke har tenkt på det tidligere og forutsett det. Amex hadde jo dette klart fra dag 1 (og er det noen som egentlig ikke skal være oppskriften på IT-EB backend-systemer, så er det jo dem...).
     
    Gokburt liker dette
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    De som sitter på kredittavdelingen eller feks hvitvasking avdelingen er jo ikke en gjeng med idioter. En og annen avbestilling er da vel OK det hvis du må avbestille. Er når folk sitter å spekulerer i sånn som dette og har ett normalt bruk ellers i året men hver gang de kjører dobbel poeng kampanjer så øker bruken med ti gangen og etter hver helg så blir alt avbestilt, gjentatte ganger.

    Skal garantere at de ikke har valgt å bruke ordet svindelforsøk og sperre kortet til en bruker for å ha hatt to avbestillinger.

    Har da sett flere slike poster hvor folk ikke fatter at American Express stengte kortet etter å ha overført flere titusener mellom seg selv og en kompis og tilbake igjen, eller all den top-up på revolut hvor folk bare overførte pengene tilbake til sin egen konto igjen.
     
    drsyk, Ombo and Xflipper like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ha overrasket meg meget om jeg tjente poeng på bestille og betale hos expedia i dag for så å avbestille i morgen.

    Er for så vidt enig at det er misbruk hvis det er tilfelle, men er mer udugelighet fra selskapet som muliggjør.

    K
     
    drsyk liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,150
    Likes mottatt:
    7,889
    Bonuspoeng:
    183
    Her skulle jeg til å tjene masse poeng på Elektroimportøren, og så viser det seg at de aksepterer Paypal (Amex). Da ble jammen fristelsen for stor til å fylle på CT i stedet for 10 ekstra poeng pr 100-lapp... :)
     
    drsyk, jgroneng and holmen like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt tilsvarende i helgen. Konferanse i US med $2800 i kost, og ca $2000 i hotell....
     
    drsyk liker dette
  10. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, men med annen utfall. Tok konferanse på MC for å ivareta Fly Premium (er jo 20 ekstra poeng per 100NOK). Hotell blir da AmEx, for den er ikke forhåndsbetalt.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Da er festen over for denne gang. Noen interessante observasjoner: Et kjøp jeg gjennomførte kl 3 på fredag morgen ble tilbakedatert til "reservert 13/2", der er kun vanlige poeng ført opp. For flybilletter bestilt på fredag er poeng og ekstrapoeng ført opp i appen, selv om beløpet fortsatt står som reservert og ikke bokført. Har sendt klage på det tilbakedaterte kjøpet, så håper jeg alle ekstrapoeng kommer på plass.
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    du vet du blir lurt dersom du betaler 47000 for en sofa og tror du får den på halv pris;);)
     
    drsyk, holmen, stigvis and 9 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man kjøper sofa til full pris på Bolia, da har man kommet. De har jo salg hver måned..

    EDIT:
    Mener selvfølgelig BOMMET, ikke kommet..
     
    Last edited: 18. febr 2020
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    tror faktisk de ble dømt i forbrukerrådet på et tidspunkt grunnet deres "salgs"taktikker
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, og faktisk støtter SEB i å bli strengere, slik at de kan luke ut dem som misbruker systemet.Kreditt og hvitvaskings avdelingen har sine retningslinjer og er pålagt å gjøre de kontrollene nødvendig for å hindre at slik forekommer.

    Det å bruke kortet er ikke vanskelig, det er heller fakturaen som kommer derpå, som ødelegger moroa, og nettopp derfor noen misbruker med å bestille, avbestille, kjøpe, returnere osv...

    Selvom AmEx IT er crap, er deres strenge retttings linjer riktig. Spend gir poeng.
     
    paramberg liker dette
  16. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor ofte har de disse kampanjene med doble poeng?
     
  17. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Hehhe. Vi har heldigvis en grei avtale mellom oss. Jeg bryr meg ikke om hun bruker 47000 på sofa og hun bryr seg ikke om jeg bruker tilsvarende på sykler. Eneste vilkåret er at reising går først, overskytende kan brukes på hva vi vil!
     
    leeds1979, mathiasfe and holmen like this.
  18. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    For noe udugelige greier, nå ble kjøpet mitt hos Apple nettopp flyttet fra fredag 14.02 til mandag 17.02 (bokført 18.02) og det blir dermed ikke doble poeng på denne :mad:
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Føler med deg. Har også fått flyttet flere tusen kr på den måten. Er det noe håp hvisam kontakter kundeservice og ber om nåde?
     
  20. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har prøvd meg på en høflig melding til SAS/MC-kundeservice, men hvis Apple faktisk ikke har fakturert meg før mandag spiller det vel liten rolle når jeg utførte selve bestillingen, selv om beløpet i første omgang ble reservert 14.02.

    Dog verdt et forsøk for 2300 ekstra poeng ;)
     
    stekus liker dette

Del denne siden