Hei, jeg har hatt 300 Norwegian flights i året, men er grundig lei etter at de ikke en gang har refundert en stor (50K kr) billett jeg bestilte i full flex lenge før covid. Så: Er newbie på SAS/*A. Var lenge høyt i Oneworld via BA, men det er en annen historie. Om jeg skal flytte over til SAS og maksimere Eurobonus, kan jeg få noen hint (ja, jeg har lest de vanlige tipsene) basert på følgende: -Kan lett bruke 500K kr via kredittkort pr år. Hvilket/hvilke kort? -Flyr ca 100 legs pr år, nesten bare i Europa, og en liten andel av dem innenlands i Norge -Rutenettverket til SAS blir vel omtrent som Norwegian *var*, men jevnt over 1,5 ganger dyrere for C -På 2 timers (gjennomsnittlig) fligther er ikke onboard service så veldig viktig. Men plass foran i flyet er bra å ha. -Lounge de viktigste stedene jeg er har jeg via andre kort allerede, så det betyr ikke så mye heller. Men altså: hvordan få mest mulig ut av det som er reiser jeg uansett ville tatt - i form av andre billetter og gjerne høy status for å få priority boarding og lign?
Fra OSL, ja. Hadde BA gull, men ble lei av høyere priser, dårligere service, og tross alt kun London de tilbyr fra OSL. Dermed er det SAS eller Norwegian metal som gjelder. Men man kan selvsagt samle miles hos LH og fly med SAS. Men hvorfor LH fremfor SAS poeng-sanking?
Med 300 legs vil du vel klare HON om du flyr C. Om det et M så telles ikke det for opptjening mot HON for 2022. Også bedre utvalg av bonusreiser hos LH gruppen om du har LH poeng, både C og F. Og halv poengpris på person nr 2(Senator perk muligens).
Takk for update! Dette skal jeg sjekke ut hos LH! Men "gratispoeng" jeg får med kredittkort jeg uansett bruker er vel bare tilgjengelig for EB opptjening? Ikke?
Kommentar om Miles & More og kredittkort: https://insideflyer.no/forums/hvorfor-ikke-bytte-til-lh-miles-fra-sas-eb Ingen kortutsteder i Norge, men i 24 andre land. link
Interessant at det i Sverige er Resurs Bank som utsteder Miles&More-kort. Her på berget tar jo de seg av KLM.