Reiser lite men da jeg oppdaget dette forumet sådde det et frø om å reise langt i First. Har spend på MC på ca 120k i året pluss 20-30k på Amex Premium. Er enslig og lite mulighet for å «ta regninga» for andre/jobb. Har brukt Shell MC som hovedkort en god stund der jeg ikke kan bruke Amex (med Trumf der det er mulig) Spørsmålet er om det er noe å tjene på å bytte til SAS MC Premium, event et annet kort framfor å fortsette med Shell. Nå som BillKill gir mulighet for økt omsetning på Amex er det kanskje håp om å klare en CT
SAS MC gir bedre poengopptjening enn Shell, i tillegg gir Fly premium en verdi om en reiser på flere turer enn CT-turen (reise pluz el. biz for poengprisen til go). Og en får 1000 statuspoeng pr måned som kortet brukes, men de 12' statuspoenge er ikke noe verdt dersom en ikke ellers flyr nok til å komme opp til sølv (alt. gir jo Amex Elite sølv og de to kortene til sammen gjør at en er nær gull, om status er viktig.) Selv er Amex pri en og SAS MC Premium kort nr 2 der de ikke tar Amex. God kombo.
Hvis du ikke er kjent med FlyPremium som følger med SasMC, så er det verdt å sjekke det ut. Som nevnt over, hvis du IKKE skal benytte CT, og ta en «vanlig» bonusreise, så kan du altså reise i business eller plus, for samme poengprisen som Go-klasse. Innenriks er dette helt flott (når lounger og servering åpner igjen), i Europa er det knall, og langdistanse (USA eller Asia) så er det et kanontilbud. Merk at langdistanse businessbiletter med SAS er notorisk vanskelige å få ta på, det trengs planlegging laaaangt frem i tid (spesielt på de mest populære destinasjonene som Tokyo, Miami etc)
Har du noen tips/guide til å få tak i langdistanse billetter med sas i business. Er det expertflyer? Har forsøkt å finne en guide på forumet men sliter litt