SAS med seteavgift

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Dash, 22. nov 2013.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Vel vel.. Ikke akkurat helt uventet..

    Overrasket over at de nevner EBP ;)
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ikke uventet at Pandion får gratis sete?

    Kanskje mer overrasket over at andre StarGold ikke får fritt setevalg.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei nei. Men tenkte de bare unnlot å nevne EBP i det store og hele. Er jo ikke SÅ ofte at EBP blir omtalt "offisielt" og fordeler for EBG er det jo selvsagt at også EBP har :) Bare sånn jeg tenkte.
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo positivt for oss med Ebg, men kjipt for andre stargolds.
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ved annonsering av priority boarding i København, så synes jeg de ofte nevner Pandion også.

    Når det er sagt så er vel dette en ventet utvikling, som ivaretar de mest lojale kundene. Når jeg tidligere i høst booket meg tur til EWR på nyåret, var alle godsetene tatt. Mange av disse (forutsatt at de ikke er EBG/P) hadde nok vært ledige selv tettere opp mot avgang. Så ja. Synes dette er greit jeg.
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig Cecilie. Dette er svært gode nyheter for alle oss som er EBG, og ønsker gode seter tett opp mot avgang. Om SAS nå kunne reservere noen seter i Business/Plus for EBG også (slik som Swiss gjør), da snakker vi virkelig en fordel jeg ville sette stor pris på :)
     
  8. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kunne godt tenke meg et setekart som viser hvilke seter dette gjelder :)
     
  9. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Min spontanreaksjon var F**** i H****. Men etter å ha lest hele tråden ser jeg på dette som utelukkende positivt som EBG. Nå har jeg aldri flydd SK IC før, men hvis dette blir en suksess kan man jo regne med at det blir rullet ut på alle ruter.
     
  10. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, skal mye til for at de innfører dette i Europa, hvor faktisk flytype ikke alltid stemmer med det som man får opplyst ved bestilling.
     
  11. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Tja. Problemet med forskjellig flytype/config blir stadig mindre ettersom flåten blir mer og mer standarisert. Og når folk som har betalt for seter de ikke får, så må jo SAS bare finne en enkel løsning å refundere beløpet som er betalt. Norwegian har jo også flybytte fra tid til annen, og de greier å ta betalt for setereservasjon. Blir bare refundert vist ikke man får setet man ønsker seg.... Dessuten så finnes det jo f.eks nødutgangseter og seter i front på alle fly, så en bedre løsning på ASR ved flybytte kommer sikkert snart :D
     

Del denne siden