Tenkte å informere om at SAS for øyeblikket tilbud på ungdomsbilletter til Chicago. Jeg bestilte opp 21/4 og hjem igjen 25/4 for 2 463 KR. Det vil i følge SAS gi meg som sølvmedlem 8 000 EB-poeng. Det er hva jeg vil kalle en billig reise med god opptjening. EDIT: SAS har i tillegg oppgradering til pluss for 999 KR hver vei!
Jeg har forstått det slik at så lenge du oppgraderer med penger gir det bonuspoeng. EDIT: Står på SAS side at det gir mer poeng. Ref: bilde
De oppgraderingene der på SAS.no tror jeg ikke gir ekstra bonuspoeng, dessverre. Fortsatt en god deal da!
Men her står det jo eksplisitt at det gir mer bonuspoeng med SAS Plus, så dersom det viser seg at SAS ikke krediterer disse har man en rimelig solid sak.
Litt lengre ned på samme side refereres det til OT, så her er det nok full poenguttelling (om man får oppgraderingen da...)
Rimelig diffust fra SAS spør du meg. Slik jeg leser det betaler du en fast sum ( 999 kroner ) , og får dermed de fordelene de lister opp. Det burde stått "Nå har du mulighet til å KANSKJE oppgradere reisen din-dersom oppgraderingen ikke går igjennom får du pengene dine refundert"..... Tullete markedsføring....de aller fleste vil tro når de leser dette at de får oppgradering med en gang og dermed alle tilleggene listet opp.
Jeg synes SAS her beveger seg på kanten av det som kan forventes fra et seriøst selskap. Det kommer ikke veldig tydelig fram hvilke sjanser du har til oppgradering, og hele knappen med "kjøp oppgradering" er litt suspekt da du i praksis kjøper muligheten til å kanskje bli oppgradert. De er nok innenfor lovverket pga liten tekst nederst, men jeg ville reagert dersom min egen arbeidsgiver begynte å pushe våre produkter på denne måten.
På SASs side står det fra KR 999. Da jeg ikke fant oppgradering til Pluss for KR 999 ringte jeg SAS. Han jeg pratet med fortalte meg at det var "Fra 999" og derfor kun var snakk om Europa-flyvninger.
Men dette er selvfølgelig bare bullshit! Jeg fikk dette tilbudet på epost når jeg fløy hjem fra EWR til OSL her om dagen. Der stod det halv pris på oppgradering til Plus (før 1999,- nå 999,-). Jeg hadde allerede brukt OT og slo derfor ikke til på det, selv om det hadde vært billigere. Der stod det imidlertid at jeg ikke ville få mer EB-poeng. En av de i SAS har da blandet sammen SAS-oppgradering og OT-oppgradering og lagt inn denne informasjonen på den eksisterende siden om OT. Da blir det jo selvfølgelig bare kluss. Sier kanskje noe om hvor rotete oppgraderingssystemet til SAS fremstår...