SAS.no problemer??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 06. sept 2016.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Fack.. Er i samme situasjon, bare med reisen til USA i morra tidlig. Har registrert adresse i ESTA'en da. Satser på at jeg får være med lell.
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Fremdeles problemer med sidene til SAS... ? Får også idag melding om ikke riktig eurobonusnivå... Farsken tute...!! :mad::mad:
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    sas.no, sas.se og sas.dk har vært nærmest konstant ubrukelige her i gården både i går og i dag, med unntak av mellom kl. 07 og 08. At folkene i SAS IT får beholde jobbene sine, er et lite mirakel.
     
    NoLimit and Aussie74 like this.
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    • Du har ikke nok poeng...bare 1 poeng
    • Du har ikke nok poeng...bare 0 poeng
    • Vennligst vent, du blir sendt tilbake til startsiden
    • Det oppstod et problem med å nå vår "ubrukelig" kundedatabase
    • Error
    • Error
    • Error
    Pust inn, pust ut.....så,så....:rolleyes:
     
    Chrisbgg, Shyneno and NoLimit like this.
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Advarsel: I dette innlegget forsøker jeg å gjengi Gøran på kundesenteret til SAS i Sverige, og jeg er totalt ubehjelpelig når det gjelder å gjengi svensk talemåte (men klarer likevel ikke å la være å prøve).

    Jeg (etter 20 minutters venting på telefonen): Hei!
    Gøran (SAS): Hej, hej :)
    Jeg: Jeg skulle gjerne avbestille en reise i dag.
    Gøran: Ja, ja, men - hva er bookingreferansen?
    Jeg: Det vet jeg ikke - SAS-siden for bestilte reiser er nede...
    Gøran: Å-ja. Hva er eurobonusnummeret ditt?
    Jeg: Vel - jeg tastet jo inn det når jeg ringte, men du kan gjerne få det på nytt. Det er...
    Gøran: Hmm.. du har ingen reiser i dag.
    Jeg: Jo.. kan du sjekke en gang til?
    Gøran: Et øyeblikk...

    6 minutter senere...

    Gøran: Det gjaldt en reise neste uke, ikke sant?
    Jeg: Nei, det gjelder en reise i dag.
    Gøran: Og du har ikke et bookingnummer?
    Jeg: Nei, dessverre - SAS-siden for bestilte reiser er nede... Men jeg kan lete igjennom e-postene mine for å finne bookingreferansen.
    Gøran: Nej, nej... et øyeblikk så skal jeg fikse dette for deg
    Jeg: Supert!

    4 minutter senere...

    Gøran: Jag fant resen din, og har kansellerat den. Du skulle reist ut i går och hjem i dag, ikke sant?
    Jeg: Jepp - får jeg også refundert utreisen jeg glemte å avbestille i går?
    Gøran: Ja, ja men - det har jag ordnat for deg :)

    ***
    Fy pokker for kanonbra service fra et kundeservicesenter som har et sant strev med IT-systemer vi andre heldigvis ikke behøver å forholde oss til daglig. Jeg var forberedt på en guggeopplevelse, men Gøran fikset brasene!

    Go SAS Go! (selv om jeg hadde plussbilletter)
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Mye trøbbel i dag også...
     
  7. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Nettsiden har ikke funket for meg i den hele siste timen...
     
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som at ting er på vei tilbake nå. Antagelig Amadeus-problemer. De har hatt en del nedetid i det siste ...
     
  9. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen andre som har problemer med å komme inn på "mine bestillinger"?
    Jeg får opp beskjed at det er ingen bestillinger. Jeg kommer kun inn ved å vite hva bestillingsnummeret er. Nå som min oppgradering til Washington DC på lørdag gikk gjennom så ville jeg velge sete. Den siden var også totalt screwed up. Har vært sånt nå i 3 dager hos meg. Fysj.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv å bruker nettleseren i private/inkognito modus?
     
  11. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Nope. Funker ikke det heller.
    Nå er jeg på jobb med internet Explorer. Hjemme er jeg på ipad med safari. Har problemer på begge. Har aldri hendt før.
     
  12. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Samme problem som deg @Aussie74 når det kommer til "Mine Bestillinger".

    Hadde likevel en annen bestilling jeg ikke fikk velge sete på. Dette fikk jeg ordnet via chatten i dag. Her sjekket jeg først opp setekartet via ExpertFlyer for å ha ønskede seter klare på forhånd.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Får bare en feilmelding jeg også:
    Skjermbilde 2016-11-17 kl. 19.13.40.png
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her, håper de er tilbake før jeg skal ut og fly på lørdag.
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Men fungerer i appen da.
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    What he said ^^
    Om du har PNR for reisa kan du bruke "Andre bestillinger gjort uten at du var logget inn i din profil." Kan vere ein grei midlertidig fix inntil dei får orden i sakene igjen.
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Og det finner jo man enkelt bl.a. med å bruke appen som fremdeles fungerer :)
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, men ingen fare gutter. Awardwallet sier fra når SAS tar fra meg nødutgangsetet mitt som skjedde senest i går. Alles in Ordnung nå selvsagt.
     
    Travellingalf liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde meg på en OSL - IAD 13/1-15/1 med appen...
    men nei, får beskjed om at ruten ikke finnes. Så det er nok trøbbel ja.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Skjermbilde 2016-11-29 kl. 21.17.12.png
    Skal ikke kimse av en grafisk feilemelding på sas.no, nå vet vi hvor problemene ligger.
     

Del denne siden