SAS Now or Never 14.09

Tråd i 'Reisedeals' startet av chberge, 14. sept 2017.

  1. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Bare jeg som får feilmelding på dagens Now or Never, eller har de glemt det av pga streikemøter?
     
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får heller ikke opp noe på den siden. Irriterende! Får håpe at det retter seg snart.
     
  3. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Funker bra her. Tilbud til USA.

    upload_2017-9-14_20-46-21.png
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    noen som er hoppet på dagens tilbud ? sitter selv og snuser litt på en tur til enten ORD eller SFO første helg i december
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Blir 5 personer 1 uke EVE-MIA i desember for 4180, bra deal!
    Edit: Per pers selvfølgelig ;)
     
    Last edited: 14. sept 2017
    LNAND and Misterix like this.
  6. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vurderte sterkt en MR med én natt borte, men min utfordring er at en eventuell tur må gjøres i ukedagene og da var det umulig å finne disse prisene. Med utreise søndag var det ikke billig retur før lørdag.

    Man kunne få disse prisene om man dro fredag - søndag, men det passer dårlig. Er det alltid slik hos SAS? At man må være borte så mange netter for å få billig retur? Samme utfordring med Now or Never til Asia sist uke.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Du må være borte natten mellom lørdag og søndag for å få de beste prisene. Det gjelder vel for alle de "tradisjonelle" flyselskapene.
     
    LNAND liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er historien bak dette?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager, når markedet stort sett var regulert (om ikke offisielt), så gikk flyene, hva enten det var ukedag eller helg. Men begrepet fritidsreiser var relativt ukjent, for massene iallefall.
    Det kostet for flyselskapene å ha fuglene på bakken, men samtidig ønsket de ikke å miste grepet om de store inntektene.
    Antar at man derfor tok grepet med å innføre en slik billettype at man fikk rabattert, om man valgte å bli over natt til søndag. Resonnementet var vel noe slikt som at forretningsreisende ikke ville bli borte en helg. Slik at flyselskapene kunne fortsette å ta grisebetalt for kommersielle reiser (og de stakkars menneskene som ville/måtte fly) i uka.
     
    chrt and indahla like this.
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Endte opp med en førjulstur til New York. Ikke spesielt begeistret for byen men det bli Rangers-kamp og madammen får shoppet litt. Så det blir vel bra. Første gang i Go på lenge men det er vel ovelevbart på sete 30a og kort flight.
     
    Angie, chrt and RoadKing like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De billigste (korte) turene er fra lørdag til mandag, så kostet det noen hundrelapper ekstra hvis du skulle hjem på søndag. Hvertfall på de datoene og destinasjonene jeg sjekket.
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Regelen er som nemnd ovanfor at ein må vere vekke natt til søndag, ELLER seks dagar (som i dei fleste tilfeller blir søndag til lørdag)?
     
    LNAND liker dette

Del denne siden