SAS nye Biz class - Tilbakemeldinger

Tråd i 'Nyheter' startet av Anton80, 11. nov 2015.

1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Har SAS hatt sin første flygning med den nye Biz class enda ?

Bestilte CT tur i nye biz til New York for 2, i sep 2016.

Må si jeg gleder meg litt til den.

Hvor bør man sitte? (Jeg har foreløbig valgt midtsetene på 1rad)

Noen som har noe feedback/news/anything ? Har jo sett bildene, og ser jo meget meget bra ut.

1-2-1 minner jo mest om 1klasse :)

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det begynner vel å bli en god stund siden denne ble innført nå, men det er vel fremdeles noen fly som ikke har denne enda. Jeg håper selv å få prøvd denne for første gang neste helg og gleder meg veldig til det.

Anton80 liker dette
  3. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    John in The Tower and Anton80 like this.
  4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    jeg satt selv på 2H her om dagen og det var en fantastisk opplevelse, nå skal det sies at det var min første ordentlige bizreise så jeg har ingenting å sammenligne med :)

5. boatc

boatc Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Har prøvd hhv 4H og 6F. Om du reiser alene, er partallsetene ved vindu dine beste valg, da disse er de mest private i kabinen. Jeg vil uansett anbefale å velge setene med armlenet vendt mot midtgangen, det reduserer risikoen for at passasjerer/crew kommer borti deg på vei opp og ned midtgangen.

Petter B-C, RemiWM and Shyneno like this.
  6. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Vi skal på CT til USA (TRD-ARN-EWR-FLL-EWR-ARN-OSL) i februar. Vi har valgt 2D og 2F på tur til EWR mens på retur har vi 1A og 2A. På utreise skal vi jo være våken mye av turen, mens tilbake skal vi sove og da trenger vi ikke sitte siden av hverandre.

Gleder meg :)

RoadKing liker dette
  7. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
  8. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
  9. CaptainPoint

CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Sitter på flyet i nye Businessclass akkurat nå.
    A340-300 fra Copenhagen-Shanghai, Sk997. Har sete 8F, midtrekke foran i kabinen. Må ærlig innrømme at det er den beste investeringen SAS noen gang har gjort! betalte 3.999 Danske kroner for oppgradering fra Sas-go, og flyet var stappfult. Ett godt tips for sikre deg oppgradering på fulle flighter, møt opp tidlig ved gate. Var nødt å kjempe for denne utrolig gode plassen her. Kommer til å merke veldig godt forskjell fra den nye, og til den gamle kabinen som jeg skal ta på søndag, hjemturen. Fikk oppgradert med optintown, så ingen bilder fra SAS go fra meg på denne tur. Ellers fantastisk opplevelse sålangt,.

Anton80 liker dette
  10. CaptainPoint

CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk positiv opplevelse på vei hjem, 2.5 timer forsinket fra Shanghai, og ikke nokk med det, trodde hjemturen skulle bli greit skuffendnes med gammel kabin!

Og må ærligtalt inrømme at kineserne ikke gir noe god service, kom litt sent bort til gate, og gikk bort til Biz og Plus køen, og ble da bedt om å gå heeeelt bakerst bak i køen etter jeg viste di Diamond kortet til å med, men nei, jeg nekta, pekte på skiltet der det sto selv, og planta meg greit ned i bakken, greit oppgitt og lett irritabel etter 8 timer søvn, kun på 2 døgn.

Men endret fort på smilebåndet mitt da jeg boardet flyet og fant ut at det var den nye Biz så ruten til Tokyo egentlig skulle hatt med Adelstein-Viking!

Heeelt perfekt!
    Men syns litt synd på folka i den gamle biz fra-til Tokyo, men men, first come, first serve ;)

Fikk komme inn i cocpit under turen og ta meg en kikk der, hadde samme crew som på utreise, så tror det gjor det litt lettere pga det.

Men først.. la meg ta en selfie! =D

Cocpit1.jpg Cocpit2.jpg

Islending, Aussie74, chrisbu and 6 others like this.
  11. Bdrag68

Bdrag68 Pandion member

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Har flydd SAS business flere ganger fra både OSL og CPH til New York, fra CPH til Tokyo, Shanghai og Washington. Synes det nye produktet er kjempebra på alle måter, og det blir jo til at man sammenlikner litt med andre selskapers tilsvarende produkter og da for min del Lufthansa, Singaporeair, Koreanair og Thai som er de jeg benytter utenom SAS.

Det eneste jeg kan sette fingeren på, er at jeg synes man får en litt "lukket" følelse og at seteryggen foran med skjermen kommer litt for nært. Men som sagt, kun bagateller på et fantastisk produkt:)

Flemming Poulsen liker dette
  12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, veldig fornøyd med både PLUS og Business. Anbefales knallhardt :)

13. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Plus er helt topp, men jeg likte ikke Business. Skinnet bedrar etter min mening. Det så veldig flott ut, ingen tvil. En skikkelig wow faktor, men jeg kjente det godt i korsryggen når setet var lenet tilbake. Jeg følte bare ikke den der stressless ahhh, relax følelsen. Bordet var bare så elendig konfigurert (høyden i forhold til setet).
    Kanskje det er jeg som er bare super pirken, men etter å ha reist med Air New Zealand sitt Business produkt, så var jeg ikke særlig imponert av SAS.
    Derimot så var crewet helt fantastiske og maten grei nok. (PVG-CPH)

14. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg elsket det!! Det var min første Biz tur og jeg gråter nå av tanken på longhaul ECO..
    Ser også ut i flere av tripreportsene at SAS Biz er langt bedre enn mange andre business class i markedet.. (Det finnes også flere som er bedre, slapp av)

15. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal reise Eco med poden på lørdag, lurte på å plassere oss på hver side av tre seteren bakerst i flyet, det er godt med plass og det blir neppe fullt i eco, ca 50-55% begge veier 2 og 4dager før flightene. Har reist plus tidligere og vi klarer oss fint i eco. (tar ikke den første treseter siden skjermene da kommer på skrå. Og ikke siste raden.)

Ser også at på turen til Washington i februar så er det nesten ingen som har betalt for seter( ca 30 av178). Det er heller ingen gratis seter så jeg venter fint til dagen før å sparer 700kr per vei totalt for oss 4.

Last edited: 07. jan 2016
  16. Erlend

Erlend Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Nye business hos SAS er bedre enn Thai sin business. Maten er vesentlig bedre enn på Thai. Mitt ankepunkt er at tv-skjermen er for nærme augene, og der er (trur eg) ingen seter for par som reiser sammen. På godt og vondt..
    EDIT: Eg må nevne at utvalget filmer og musikk etc på SAS var mindre enn for eksempel på Thai.

Last edited: 08. jan 2016
  17. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg må ha dårlig karma hos SAS. Har flydd opptil mange turer over Atlanteren siste 12 måneder, men har enda til gode å få nykabin. Skal over igjen på mandag med SK925, og selvfølgelig blir det en sliten gammel A340 med 170 graders sete.
    Hva har jeg egentlig gjort som fortjener slike ulidelige I-landsproblemer :(

Islending, Baldrick, Larata and 2 others like this.
  18. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Ring og si at du er Pandion så de får bytte fly!!

TommyL, Anton80 and kiev like this.
  19. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Får min første opplevelse med SAS' nye business om nøyaktig én uke.

Gleder meg som jeg gledet meg til jul da jeg var liten! ;)

RemiWM liker dette
  20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Update: det ble selvfølgelig en gammel 340 med IFE som ingen fikk til å virke, og nabostolen var det to cabin crew under for å banke på plass før landing.
    Veldig hyggelig crew og purser var bortom flere ganger for å prate, og han lovet på tro og ære at "alt dette gamle lort" skal være borte før sommeren. Skal egentlig ikke klage, siden dette var dagtur med medbrakt iPad gikk det hele smertefritt. Tror kanskje der er verst for crew.
    Håper likevel at dette var mitt siste review av gammelinteriøret :)

Kjakan, Baldrick and Travellingalf like this.

Del denne siden