Sas og american airlines booking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TomF66, 04. aug 2022.

1. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    93
    Det samme spørsmålet stilte jeg meg selv i sommer da jeg reiste BNA-ORD-CPH-OSL. Bestilt som SAS Business Smart, og fikk av alle ting ruting med AA på strekningen BNA-ORD. UA fløy omtrent i formasjon med oss på samme strekning, men SAS hadde av en eller annen obskur grunn valgt AA fremfor et selskap i SA. For så vidt greit å teste ut Admiral's Club på BNA, men det var ingen højdare kan man vel si! Noen få poeng opptjente i OW, men det hjelper ikke så mye siden jeg ikke flyr med de til vanlig...

RoadKing liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skulle fly med SAS til YYZ under streiken i sommer, da utreisen ble kansellert ringte jeg inn for å få booket om.

Ble da tilbudt omrouting med BA eller Emirates, selv om det var ledige alternativer med flere *A partnere, som jeg helst ville fly med mtp statusopptjening.
    I følge agenten måtte han få en godkjenning høyere opp for å booke om til disse *A flyvnigene pga høyere kostnader
    Jeg ville bare avgårde så slo meg til ro med BA alternativet.

Ser også at reiser til USA med videreforbindelser til andre byer enn SAS destinasjoner ofte er priset lavere med AA enn UA.

Skulle tro det var billigere for SAS og rute trafikken innen alliansen.

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Har heldigvis ikke gått på den smellen, men fått C sete/plass med UA. De har vel aldri som du skriver "en kabin", men domestic first class i fronten av flyet.

Om det hadde skjedd meg med en bump til bakre del, ville jeg blitt smått sur ;)

4. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forsøkte å bestille billett innenriks i USA, så jeg sjekket pris hos United, American og Delta, nesten alle tilfeller var United dyrest. Kanskje det er derfor?

5. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket OSL-EWR-MIA ifjor i Business Smart og havnet i UA first på strekket EWR-MIA. I dag, derimot, booket jeg RSW-EWR-OSL i samme klasse, men har havnet i UA economy på strekket RSW-EWR. Jeg skjønner ingenting av dette, jeg. Utrolig skuffende, tror jeg avbestiller.

Del denne siden