SAS og matservering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 25. april 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet noe om hvilket opplegg SAS har i forbindelse med meny på long haul i Biz og Plus? Kjører de samme meny på alle rutene, eller er det forskjeller fra rute til rute? Et annet spørsmål: hvor ofte skifter de ut menyen? Har dere som reiser ofte, inntrykk av at det er variasjon i serveringstilbudet? Og hvordan er det med vinmenyen? Og så lurer jeg på om det er plastservering eller porselensservering i Plus? Bestikket har jeg registrert er skikkelig og at det er ordentlig glass (skjønt glass og glass, det jeg så bilde av i reportasjen fra ARN til LAX var ikke akkurat det jeg ville kalle vinglass...)
    Men nok om det. Hva har dere erfart på matfronten etter at kabinene ble fornyet? Har maten fulgt etter i samme spor eller er det noe mer å gå på? Gastronomiske tilbakemeldinger mottas med stor interesse fra en som er glad i god mat;)
     
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    De kjører samme meny på alle rutene ut fra samme sted samme dag. Altså alle ruter som begynner i CPH har samme meny den dagen. Mitt inntrykk er at de endrer business menyen (eks ut fra CPH) på ukesbasis. Videre så oppfatter jeg at de er flinke til å lage litt variasjoner på langrutene, i og med at det alltid er annen meny på hjemreise så blir variasjonen ganske god. Vinmenyen er ganske så fastsatt, litt usikker her, men har følelsen av at de endrer litt på ca 3-6 mnd basis.

    Solid plast i Plus, skikkelig glass og bestikk til hovedmåltidene.

    SAS oppgraderte servicekonseptet sitt når de nye kabinene kom, jeg følte da at maten også fikk et solid løft. Synes personlig at SAS serverer jevnt over veldig god mat uten at de skal utfordre med for mye spesielt på matfronten. Avganger ut fra Skandinavia har veldig bra mat. Avganger fra USA er ofte litt mer miss, mens avganger fra Asia er hakket bedre, der avganger fra Japan leverer absolutt best :)
     
    Last edited: 26. april 2016
  3. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for nyttig info! Kjekt å dra nytte av erfaringer til dem som reiser litt mer enn meg.
     

Del denne siden