Ikke akkurat like billig nå, men vanligvis finner jeg lett t/r CPH for 9500 DKK Itinerary Copenhagen (CPH) to Chicago (ORD) — Thu, Aug 20 Copenhagen (CPH) to London (LHR) — Thu, Aug 20 British Airways 811 Dep: 7:20 am Arr: 8:25 am 2h 5m Airbus A320 Business (J) Layover in LHR 2h 55m London (LHR) to Chicago (ORD) — Thu, Aug 20 British Airways 295 Dep: 11:20 am Arr: 1:45 pm 8h 25m Boeing 747 Business (I) Chicago (ORD) to Copenhagen (CPH) — Wed, Aug 26 Chicago (ORD) to London (LHR) — Wed, Aug 26 British Airways 1543 Dep: 4:35 pm Arr: 6:35 am 8h 0m Boeing 777 Business (I) OPERATED BY AMERICAN AIRLINES INC. Layover in LHR Thu, Aug 27 3h 20m London (LHR) to Copenhagen (CPH) — Thu, Aug 27 British Airways 814 Dep: 9:55 am Arr: 12:50 pm 1h 55m Airbus A320 Business (J) Mileage 9,094 total miles CO2 Emissions 2,886 kg (estimated by ITA). Airport Information Copenhagen Kastrup (CPH) Chicago O'Hare (ORD) London Heathrow (LHR) Cost per passenger (including taxes & fees) kr10,209.00 Total cost for 1 passenger kr10,209.00
Tok meg 2 sek å finne denne, ser at det er AA ene veien, men det finnes tonnevis av billig biz ut av CPH med hvem som helst
Som Diamond member, ble jeg bedt om å forlate mitt gangsete på rekke 2 (2D) for at en forvirret ID-passasjer skulle sitte på 2F og trengte "støtte". Hun var en søt jente på nød-pass og hadde veldig flyskrekk. Jeg fikk 6F og var både emergency passer og maskin-vakt for styrbord maskin. Dette mener jeg kunne ha vært løst før boarding. BTW, 9 barn og 1 infant på gårsdagens fulle-flygning. 1 pax som var på business.. (my guess)
I have no clue, hadde Ipad lastet med "American Sniper" og så denne i " /-" liggende stilling. På vei ut brukte de 2 1/2 time på hoved-retten (les maten). Etter 2 imovane var stolen nærmest blitt god. Et veldig stort minus-trekk, er at SK i sin lounge i Houston, hverken tilbyr dusj/toalett. Man blir i ekkel amerikansk -style henvist til "public-service". Hadde våknet 06:00 Houston time, dusjet og barbert meg. Så ut som en skitten varulv da jeg entret Kongeriket Norge. Her har alle US/og European carriers noe å lære fra "Sandkasse-selskapene", med tanke på PH-personlig hygiene, det lukter allerede nok "prump" i kabinene.
Kom hjem fra Houston med 952 på søndag, ganske fornøyd. Setene er dessverre ikke alt for komfortable, men helt greie. Var kun 1 ledig sete igjen på maskinen. Matserveringen var ferdig, og lyset ble slukket når maskinen var omtrent på høyde med New York. Synes lounge i Houston var bra, god mat. Hadde jeg reist på jobb og så hadde jeg nok sikkert spist i lounge isteden for på flyet. For min del er ikke mangel på dusj noe stort problem på utreise, har heldigvis ikke problemer med overdrevet personlig hygiene. Litt dumt at toalett er ute, men heller det en en United lounge. Faktisk bruker "sandkasseselskapene" samme lounge som SAS på IAH.
Helt i orden med 3-4 timer service, dersom man har noe å komme med. Men hvis du bruker 1/2 time på å servere en bolle med blad-salat uten ordentlig dressing, blir det selv litt lang-drygt for meg. Dette er den nye standarden til SK, men på B737 blir alt litt knottete og trangt. Nå har jeg reist denne 2 ganger tur/retur, og aldri si aldri, men jeg planlegger den ikke igjen. Kan ikke heller SK legge ut noen gode C-klasse priser på US eller HKG, uten alt for mange restriksjoner ?