SAS Oppgradering av Bonuskort leveringstid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jens97, 11. april 2016.

  1. jens97

    jens97 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle flygale!

    Jeg har min kvalifiserende flyvning 20. juni og ny reise 3. juli. Noen som vet hvor lenge det tar før jeg mottar det nye kortet i posten. Er det sannsynlig at jeg mottar dette før ny reise?
     
  2. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Det er nok liten sjans for at du får det fysiske kortet så raskt. Men det trenger du strengt tatt ikke helle, statusen oppdaterer seg i appen når de siste poengene tikker inn. Ett tips er å bruke sas chat for å få de til å oppdatere fremtidige bookinger med riktig prefiks (EBG/D) etter du har fått høyere status.
     
    Flemming Poulsen and jens97 like this.
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Jens. Veldig bra tips det over, skal virkelig ryke ut for feil person med feil dagsform om ikke "kortet" i appen på smarttelefonen eller nettbrettet er nok. Etter du har bedt SAS om å oppdatere bookingene dine med ny status vil jeg virkelig anbefale deg å dobbeltsjekke at de faktisk har gjort det... Uansett kan du legge til status og bonusnummeret ditt når du sjekker inn i appen eventuelt punche det inn manuelt i selvbetjeningsautomaten på flyplassen.
     
    jens97 liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det tar fort noen dager før de forskjellige systemene er klare for din nye status.. Jeg husker at det ikke var mulig å få lagt inn EBG-nummer de første par dagene fordi noen av systemene sa "no".. Til info..
     
    jens97 liker dette
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble EBG i Januar.
    Har ikke mottatt nytt kort og nå har det gått 3 måneder. Har både ringt til SAS og kommunisert med dem på epost. Venter fortsatt. Håper du slipper å vente i evigheter slik som meg.
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Det er samme hverdag som du blir registrert med ny status og påfølgende, deretter fungerer det.
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Går mye raskere å få et fysisk kort om du bestiller et kredittkort (som er uten årsavgift for ebg). Eurobonus Mastercard ble levert på under en uke etter bestilling da jeg ble ebg.
     
  8. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Men godtas egentlig MasterCard med status på som "bevis"? Mener jeg har hørt endel historier der nemlig, men det kan ha vært hos andre enn SAS - det står nemlig ikke merket med "Star Alliance Gold"-merket på seg.
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Joda
     

    Attached Files:

  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer at enkelte ikke godtar det. Men der har *A Gold merket. Snakker av erfaring fra 1 måned tilbake, så jeg har bestilt meg rent kort for å ha det også.
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk beskjed her om dagen (fra diamantmailen) at SAS slutter med rene kort nå, alle kort vil få Travel Cash, men det må manuelt aktiveres, hvis ikke vil det fungere som et vanlig kort.

    Dette i forbindelse med at jeg fikk nytt kort. Jeg fikk riktignok rent kort i posten likevel.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer ikke til å aktivere det.
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke jeg heller, men håper ikke dette vil skape utfordringer mtp. de *A-flyselskapene som ikke godtar EB-kredittkort.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Det har jeg jammen ikke tenkt på.... Men, om det er en chip på det spiller vel ingen rolle så lenge det ikke er noen bank merker? (som f.eks AmEx som lyser kredittkort lan vei).

    Det er jo tragisk, at man skal være nødt til å krangle med resepsjonister i lounger fordi de har en vill ide om at brandede kort ikke gjelder.
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.... det står da tydelig Star Alliance Gold merke på både på mitt Amex kort og på mitt EB Mastercard ? ....har aldri hatt problem med det - men viser det vel stort sett ikke heller da. Det står jo som regel på boardingkortet.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør det, det er enkelte (spesielt i United Airlines) som har fått det for seg at det ikke er riktig.
     
  17. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, ser det nå - fatter ikke hvordan jeg greide å gå glipp av det. Men jeg har også bestilt et rent kort, håper bare det dukker opp før jeg skal fly med UA SFO-SAN og SAN-LAX til uka.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis ikke, bare pass på at EBG ligger inne på bestillingen din. Problemet kan være at selv om EBG ligger inne på din bestilling hos SAS, så gjør den ikke nødvendigvis det i bestillingen hos UA.
    Hvis den ikke gjør det, så ser jeg ikke annen råd enn at du får håpe at du møter litt mer innsiktsfull betjening hos UA enn jeg gjorde.
    Misunner deg turen til SAN, min andre hjemby :)
     
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk et kort i dag. Et Eurobonus Basic med velkomstbrev der jeg ønskes velkommen til Eurobonus.

    Er en del år siden jeg meldte meg inn (og ikke hadde status). Merksnodig...
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,448
    Bonuspoeng:
    293
    Kona fikk også et Basic kort i dag, med nytt medlemsnummer. Hun er EBG.
    Jeg bestilte Amex Platinum for noen uker siden, og fikk det i posten som EBB med nytt medlemsnummer.
    Tilfeldigheter, eller rot hos EB?
     

Del denne siden