Hei! Har bestilt SAS Plus Pro-billett fra OSL til Brisbane, men ser at siste flygning er vanlig økonomikabin. Hele vitsen med å betale ekstra var jo mer plass. Har fått beskjed om at flyet ikke har andre klasser enn business og øko, og ønsker nå å oppgradere for poeng, Koster 30 000 i følge SAS-kundeservice. Noen som har gjort dette i praksis på en SA-tur? Både kunderådgiver og jeg fikk opp "flymodus" på SAS' hjemmesider - men er Chrome riktig nettleser? Er det noen her inne som har fått til å oppgradere bare deler av reisen for poeng? Går det?
Med hvilket flyselskap er siste leg? Du kan prøve å logge inn på deres hjemmeside med bookingreferansen og se hva som er mulig. Min erfaring er at å oppgradere i Star Alliance med poeng er ganske vanskelig. Må ofte ha korrekte billetter.
Nettløsningen for oppgradering av *A-reiser forsvant vel da siste rest av classic.sas.no ble pensjonert?
Singapore Airlines. De henviser bare til 3.part når jeg sjekker oppgradering der. I følge SAS' kunderådgiver skal siden være oppe å gå snart - men dette er jo elendige nettløsninger fra SAS. Informasjonen om oppgradering for poeng ligger jo ute, men lenker og henvisninger virker ikke. Jeg har riktig billettklasse, og har riktige kabiner på de to andre strekningene (dog; akkurat OSL til København var på en måte ikke så viktig...).