Skal ut og fly neste uke fra ORD til CPH. Ser at LN-RKP har hatt den turen den siste tiden. Tenkte å oppgradere til business for 40.000 poeng men kjipt om det blir RKP som flyr med gammel business. Hvordan opplever folk å få refusjon? Syns å ha lest at folk får tilbake alle eller noen poeng dersom RKP flyr? Hva stemmer?
Bare oppgrader, du kan by så mye du tør. Dette krever du tilbake siden "bizniz ikke lignet på bildet til sas.no" og grunnpoengene får du uansett i tillegg... Men, det kan jo hende du ikke blir hørt, at du derimot blir sett på en som utnytter systemet og blir bannlyst i evig tid? #Dilemma
Jeg ble oppgradert fra SFO for 42 000. Fikk 30 000 igjen da jeg sendte mail og forklarte at det ikke var det produktet som markedsføres, og dermed ikke det jeg hadde betalt for. Jeg slo meg til ro med 30 000 tilbake, selvom jeg har sett flere som har fått full refusjon. Jeg fikk jo også med 5625 ekstra grunnpoeng, så jeg var fornøyd. Det var en fin flytur, men jeg fikk jo en sidemann da.
Viss jeg oppgraderer i appen for 40000 poeng til biz til ORD. Får jeg da poengene i tillegg? I økonomiklasse står det ar jeg tjener 10500 poeng. Hvor mye blir det i business class?
De refundere stort sett uten diskusjon. Er vel prisen de må betale for å unngå å bli uthengt for falsk markedsføring.
Virker som de er rause med penger og andre fordeler til de som må lide pga. LN-RKPs mangler, se f.eks. her: https://insideflyer.no/forums/threads/hvor-tidlig-bytter-sas-til-ln-rkp.10843/#post-204100
Eller kan du prøve å få byttet fly og fly via ARN til ORD istedenfor. Jeg fikk til dette på en bonusreise i C for meg og kona sist. ARN flyet går jo bare en time seinere. Men de bytter jo bare eventuelt til RKP om natten så legg inn overvåkning på Expertflyer.
Flydde ORD-CPH her om dagen. Spurte om hva uppgrade kostet når jeg gikk i loungen, 50000 EBP var prisen og da kunne de ikke servere mat pga cathering var allerede lastet ombord. Er ikke det litt rart? At de kan oppgradere for en slik høy sum, men serverer mat fra eco?
Ja det høres rart ut. Siden jeg må ha spesialmat fikk jeg nei til å oppgradere ved gate siden de ikke mikset klassene...
Ikke noe nytt så vidt jeg vet utover at SAS bestilte en A330 i april i år som skal erstatte LN-RKP når den blir levert. https://www.sasgroup.net/en/sas-orders-one-airbus-a330e-to-replace-one-airbus-a340/
Ser av pressemeldingen at det står at flyet skal ut allerede i 2018 selv med levering av en ny A330 i april/mai. Ryktes om større service på LN-RKP som blir for kostbar. Håper de da bare bruker dette som delefly fremover. Vil aldri risikere å havne på det flyet
Leste at fra folk som pleier ha gode kilder at LN-RKB skal være i trafikk til sommer 2019 for så å bli delefly.