SAS på sitt verste og beste

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Scandipendler, 18. mai 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som dekket i en annen tråd, som dessverre sporet helt av, så hadde SAS visse utfordringer på OSL på lørdag med bagasjehåndteringen. Slik det fremgår av denne tråden, fikk noen statusreisende til LHR, i likhet med svært mange av oss andre som reiste denne dagen, ikke med sin bagasje, og fikk den sågar ikke levert før sent søndag kveld. Jeg vet ikke når de andre som reiste samtidig med meg selv fra OSL til FCO fikk utlevert sin uteblevne bagasje, men min ankom hotellet i 12-tiden den 17. mai - nesten på minuttet 72 timer etter at jeg hadde dumpet den i SAS' bagasjehav på OSL. Så mye for å være statuskunde. Det eneste jeg tar selvkritikk på, er at jeg rent faktisk ventet til i går morges med å ta kontakt med diamantmailen, som da raskt meldte tilbake at bagasjen var ankommet FCO i 18-tiden den 16/5 (altså godt over 48 timer etter at jeg forlot den på OSL, hvilket vel betyr at den ikke ble sendt fra OSL før denne dagen), hvoretter Aviapartner hadde surret i godt og vel 18 timer (de er italienere tross alt, og de fikk åpenbart fart på seg da SAS ringte; bare synd at ikke SAS hadde like fart på seg selv). Kort og greit: Dette holder rett og slett ikke. At det har vært helligdager er overhodet ingen unnskyldning for å ikke klare å få ut fingeren og få avsted bagasje fra OSL til FCO i løpet av 48 timer. Ekstra sur ble jeg naturligvis at jeg fikk den fordømte kofferten omtrent akkurat tidsnok til å selv få gleden av å haule den tilbake til FCO.

    Omvendt fikk jeg tilbake litt av troen på SAS i dag. På turen hvor alt det som kunne gå galt gikk galt, så fikk mitt reisefølge betydelige problemer med ryggen og etter et besøk på et forbausende velordnet italiensk sykehus, var dommen klar: husj, husj, hjem med oss, og helst i horisontal stilling for den ene. Jeg regelrett grøsset av tanken på å skulle måtte forsøke å få SAS til å gjøre tillempinger i forbindelse med denne plutselige hjemreisen, spesielt etter en telefon til en mildt sagt lite hjelpsom kundeservice (og en enda mindre hjelpsom medinsk avdeling i morges), men check-in-personalet på FCO glimtet til og la til rette alt hva de kunne - før det svenske crewet på SK-flighten gikk ut av sin vei for å gjøre hjemreisen mest mulig behagelig, og lyktes med det. Så SAS kan hvis de gidder. I dag gjorde de rett og slett en solid jobb.
     
    Larata, Eddie47, tommy777 and 3 others like this.
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var også problemer med bagasje båndet på OSL på fredag når vi skulle til LHR. Fikk da beskjed i gull skranken om og bare sette bagasjen foran skranken etter at di hadde blitt merket. Var veldig skeptisk til det men jaggu dukket ikke bagasjen våres først opp på båndet etter at vi hadde landet på LHR.

    Kan også legge til at rett etter at vi hadde fått sjekket inn og var på vei bort fra skranken kom det melding over høyttaleranlegget: Ett eller annet bla bla bla men det er for tiden ikke mulig å sjekke inn bla bla bla
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    I gullstua på Gmoen i dag er det godt utvalg med mat og drikke.

    Det er dessuten vannflasker og lunschposer med skilt hvor folk oppfordres til å lage seg lunch for å ta med. Med liten skrift henvises til at det er redusert tilbud ombord pga streiken.

    Bravo SAS!

    Vært fint om dette hadde blitt et permanent tiltak for de av oss med EBG som reiser Go/Go light.
     

Del denne siden