Hvor lang tid i forveien er det noe poeng å ta kontakt med SAS for eventuell ombooking? Skal hjem fra New York på mandag ettermiddag (29. april).
Troing gjør man i kirken. Internettet er skapt for å spre kunnskap https://www.nettavisen.no/na24/sas-utsolgt-for-billige-billetter/8552796.html
Og du linker til et «nøytralt» utsagn fra SAS’ egen kommunikasjonsdirektør? For de som husker hvordan SAS regelrett utnyttet monopolet og rævkjørte kundenen sine, er jo dette bare peanuts i forhold. Det var ikke uvanlig at en tur/retur OSL-TRD kostet 5000-6000,- Noe som i dag tilsvarer 6900-8400,-
Og altså tilbakevise det @LN-HFU gikk langt i å antyde. SAS satt i mostetning til Norwegian IKKE opp prisene, men beholdt de, som man kan lese i artikkelen du lenket til. At de billigste billettene ble utsolgt, og at det deretter var dyrere billetter igjen, er naturlig. Norwegian som setter priser opp i 6-9.000 kroner en vei i Skandinavia derimot, det er noe helt annet!
Jeg vil bare presisere at jeg er ikke ute etter å skyte den ene eller andre veien, bare henvise til hva som skjedde da Norwegian slet med streik. Jeg ser ingen problemer i at Norwegian nå forsøker å maksimere inntjeningen på allerede planlagte avganger. Må huske å korrigere for inflasjon og prisstigning
Kan forstå Norwegian. Under siste SAS streik satt eg på 6*flexbilletter, som eg avbooka 5 av. Hadde gjort det samme som dei gjer no. Sjølv om det er dyrt. Veldig glad for at eg ikkje flyg denne veka, og tenker på alle som spesielt er lost på ein flyplass ser ute, sjølv om det er eit ilandsproblem. Vonar ting er i rute mot neste helg, for min egoeigen del
SAS justerte ikke prisene. Norwegian selger 3x over normal makspris. Jeg synes ikke det er greit, men... At de dropper FLEX forstår jeg godt!
Fra et bedriftsøkonomisk perspektiv er jo dette helt etter læreboka. Men det ironiske her er vel at Norwegian som alltid har fremstått som en ihuga fan av økt konkurranse, prisene er alt for høye for å fly, og at de vil senke prisene for at "alle skal få reise", nå utnytter dette til det fulle, og plutselig opptrer som den griskeste monopolist. Ingenting galt i det, men det foreligger jo en viss grad av dobbeltmoral her.
Da ble sk944 27APR kansellert og vi fikk rebooket til avreise idag med LH via FRA. Downgrade til economy fra Sas plus. Ifølge sas eget skriv så betyr det 75% av billettprisen i refusjon. Kommer godt med da upgrade ved innsjekk hos LH kun var 1700kr
For mange herrens år siden (føles i alle fall sånn) ble min SK-longhaul i Plus kansellert, ombooket til LH Economy. Gratis op-up til Business ved gate og 75% av SAS Plus-pris i refusjon ved hjemkomst. En god dag.
Hva er grunne til irritasjonen mot Norwegian? Du baserer deg på et tilfelle nevnt i media, men til Oslo fra Bergen er nok av datapunkter som går i mot din påstand.
Gir meg ikke så lett, men vi kan ta det hos riksmeklern! Jeg sier bare at Norwegian øker prisene, spesielt i den situasjonen de står i pt, fremstår for meg som ganske forståelig rent bedriftsøkonomisk, selv om det kanskje strider mot kjerneverdiene i selskapet.
Som nevnt i posten over synes jeg stort sett det ikke er allverdens til økning sammenlignet med de gangene jeg har slengt meg med i siste liten. At media finne noen skyhøye priser sier ingenting. Synes ikke det er noe å kritisere rett og slett, og iallfall ikke dobbeltmoral. Men det er binære meninger her så du får heller akseptere at jeg har rett
Jeg har i alle fall aldri sett så høye priser verken innenriks, eller intra-skandinavia. Og som allerede sagt, synes jeg det er helt greit. Så får du heller unnskylde meg om det ble for "binært" for deg
@maarstad booket 7 stk CPH-OSL til morgen l dag for reise i kveld. De kostet 2000,- så alt er ikke ekstremt dyrt. Ellers har jeg ikke sansen for at de går ut i media og sier de øker prisene.
Nå har de fjernet alle FLEX-billetter frem til neste lørdag (CPH-OSL i hvert fall), og finner heller ingen ungdomsbilletter hele neste uke.
Jeg satte iallefall ny rekord idag da SAS 2303 Oslo - Kristiansund ble kansellert, Widerøe hadde ledig via Bergen for 7380 en vei....Og det var ikke engang dyreste alternativ....
Vel kamp om få seter som gir høye priser ikke dobbeltmoral. Så enkelt er det. Er ikke veldedighet de driver med heller.