Min erfaring, skulle hjem fra ARN til SVG søndag. Ble ikke ombooket etter 24t. Snakket med flere kundebehandlere over tlf de neste dagene etter 6t kø, alle var veldig frekke og ville ikke hjelpe selv om jeg hadde en snill og uproblematisk tone (det var ikke så krise for min del, kunne jobbe fra Sverige). På mandagskveld nådde vi ei svenske som var veldig hyggelig og prøvde å hjelpe oss så godt hun kunne. Hun kunne ikke bestille Norwegian påstod hun, men skulle skrive i caset våret at de ikke klarer gjøre noe for oss og "anbefalte" oss å bestille retur selv.
Bestillte deretter billett til ca 9k hjem til Svg med Norwegian. Vi overnattet også 2 dager.
Brukte 9,4k totalt på transport, 3750 på 2 hotellnetter og 1150kr på mat (alt avrundet) totalt 14270kr.
Svar fra SAS etter å ha krevd tilbake summen:
Dear Mr. X
Thank you for contacting SAS.
I would like to extend my sincerest apologies to you for being affected by the pilot strike. I am sorry that your trip did not go according to plan, and I do understand your disappointment and frustration.
It is our duty to try to arrange alternative transportation, subject to availability of seats to your destination. Since the options for rebooking were limited, I understand that you chose to arrange your own alternative travel. We will reimburse the difference between your unused SAS ticket and your alternative travel expenses for a maximum of 300 EUR per passenger.
We will of course also reimburse you for reasonable additional expenses you may have incurred such as meals at the airport, non-alcoholic refreshments, hotel accommodation and transportation between the hotel and the airport.
I have today transferred NOK 5 863 as reimbursement for your new alternative transportation. I have also transfered NOK 3 713 as reimbursement for your costs during the delay.
A total amount of NOK 9 576 will be available on you account within the next few days.
I would like to once again offer my sincere apologies to you for being affected by the strike in this way. I do hope you will give us the opportunity to once again welcome you onboard a SAS flight. Thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
Daniel
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
Så er 4700kr ca i minus på reisen..
Har forøvrig ikke fått refundert billetten heller enda, selv om samboeren som reiset på annet PNR har fått det (ungdomsbillett)