SAS PLUS på langdistanse, hvor mye bedre?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sindre, 05. jan 2017.

1. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe....oops ja, ARN er riktig ;)
    Ble så dårlig pga flashbacks av maten at jeg tastet feil...haha
    Har nå hørt at hvis du bestiller special meals, så er de mye bedre enn slapset alle andre får.
    Krysse fingrene for deg :)

KristianR liker dette
  2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Min personlige mening, med kun 1xARN-HKG i Plus og 1xHKG-ARN i Go er at Go holder så lenge man har med litt ekstra snacks og drikke/er diamant og kan få mer brus, vann eller alkohol, samt får valgt en av 2-seterne inntil vinduet i den lille Go-kabinen som deles med Plus. Baki hovedkabinen til Go kunne jeg aldri ha sittet. Det var utrolig forskjell fra midterste Go/Plus-kabin let's leave it at that. Slipper mye støy og ikke minst det rennet av folk som konstant skal på toalett eller til byssa hvis en heller får et sete forrerst i Go.

Maten var en skuffelse i Plus. Fikk samme mat som i Go, utenom et ekstra valg jeg ikke forsøkte. Pleddene ikke så fryktelig mye bedre. Tannbørste har jeg med selv, trenger ikke noe amenity kit. Setekomforten og plassen var mer enn akseptabel i Go. (Jeg er 1,8m, med mild vaskeballfasong).

Må også si jeg ble meget negativt overraska når det (som for meg) virket som ALLE i Go ble servert mat før Plus. Etter middagsserveringen var servicen omtrent fraværende i Plus før frokosttid. Var jo selvsagt en overnight flight, men litt etter middagen hadde jeg jo regnet med de skulle vandre rundt. Får dog litt mer trim fra Plus enn Go, da det er litt lengre å gå bak for å hente seg brus eller snacks :D

Last edited: 06. jan 2017
    Mbj liker dette
  3. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Plus skal alltid ha mat før Go, så der må noe ha vært galt...
    Men med SAS er det alltid veldig stor forskjell fra crew til crew, dessverre!
    Setekomfort og plass er en smakssak. For meg, som stort sett reiser 10+ timer (Vestkyst USA eller Asia) synes jeg det er en enorm forskjell.

Petter B-C and Shyneno like this.
  4. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg sparer også pengene til Plus hvis jeg får rad 30....hvis ikke så er det verdt litt for benplassen.

5. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøver så godt jeg kan ikke fly bak i bussen lenger.

Nå var ikke prisen på Plus så veldig stor, men jeg mener jo at 15K EB på å oppgradere fra GO til Plus er noe av det som gir best utelling ved bruk av EB poeng. Folk som sier det er OK å sitte bak, vet ikke hva de snakker om ;) Det bør ungås til nesten enhver pris ;)

6. funkybob1

funkybob1 Luksus Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg stemmer i her.. Plus er ett super bra produkt, og ikke minst bra value for money. Jeg er 195cm, og plus er ett must på long haul.

7. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy OSL-EWR i 2015 i GO til og Plus tilbake. Det var forsåvidt i gammel kabin.
    Da var jeg ikke EBG så fikk jo nyte både FT, lounge og Priority tags. Syntes også kabinpersonalet var hyggeligere mot oss da det var veldig få passasjerer i PLUS, også er det følelsen da. Den er jo alltid god! Jeg er medfødt en hvis bredde så det hjelper ganske mye med den lille armlenen som gir det space.

8. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes plus er bra, men det kan ikke sammenlignes med biz for min del. Mye bedre mat og drikke og mye mer plass i biz.

Som tidligere nevnt er rad 30 i go veldig bra, forsøker alltid å få plasser her, da er det like greit å reise i go, spesielt når man er EBD. Ellers kommer det an på hvor fullt belegget på flyet er, er det halvfullt i både plus og go foretrekker jeg go, ettersom man kan løfte opp armlenet og legge seg ned på en fireseter, det går ikke i plus.

Måltid i plus:

20160908_163611.jpg

Måltid i minus:

IMG_20161206_110053.jpg
    Begge deler var flymat, absolutt spiselig men langt fra noen høydare.

Og måltid i biz til sammenligning:

20160913_101945.jpg
    20160913_105409.jpg
    20160913_111845.jpg 20160913_114759.jpg

Herlov, Sindre and Petter B-C like this.
  9. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Får man noe form for amenity kit på Plus longhaul?

10. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du får en skopose med noe smågreier i, blant annet tannkost.

KristianR liker dette
  11. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Sovemaske, ørepropper, tannkrem, skopose (som jeg kan huske).

funkenstein and KristianR like this.
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr aldri Go på longhaul etter at de innførte den nye kabinen. Synes Plus gir mest valuta for pengene. Veldig vanskelig å spå om flyet er fullt om man handler måneder før. Derfor booker jeg ikke Go, selv om en fireseter alene er topp. Personlig synes jeg ikke Business er verdt de 4000kr ekstra, Plussetet oppleves mykere. Og ja, jeg har flydd C flere ganger, også vanlig betalt billett :)

RoadKing liker dette
  13. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Det er da bedre enn ingenting. Vet du om disse også deles ut på dagflyvninger?

14. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Sas plus er MYE bedre enn Go. Etter å ha reist plus, kommer jeg aldri til å reise mer i GO på langdistanse.. større skjerm, bedre seter, noe bedre mat og snacks hele turen, gratis drikker, gratis wifi også videre. For å ikke glemme litt mer poeng og evnt lounge om du ikke har status. :)

kaijoar liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Overrasket over hvor mange som "nekter" å fly go, nesten så jeg ikke tror det stemmer. Selvfølgelig er det personlige preferanser inne i bildet, men det er helt fint å fly 7-8-9 timer i en to seter i go syns nå jeg. Med det utvalget SAS har på skjermene sine er det for meg samme hvor stor den er og det er klart at det hjelper at jeg stort sett sover hele veien, spesielt om natten. Poeng og lounge er noe å vurdere, men når ungdomsbilletter til New York koster 2600,- er det bang for the bucks. Trenger bare Youth Biz :)

Petter B-C, mathiasfe, Henrik and 4 others like this.
  16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    På en strekning som OSL-EWR synes jeg Go i ny kabin er helt greit. På en dagtidsflight som dette, så holder Go i lange baner, spesielt hvis man enten har en toseter for seg selv eller ledig nabosete i midtraden. På lengre strekninger, eller EWR-OSL, så er Plus klart å foretrekke. Ikke at jeg sover spesielt godt, eller bedre enn i Go, men komforten er i alle fall litt bedre og jeg blir mindre grinete ved ankomst.

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    12 timer fra HKG-ARN i Go er hardt med full kabin. 1700kr ekstra for Plus. Betaler det uten å mukke.

18. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er flere her som klarer oss i Go, vi bare snakker ikke så høyt om det ;)

Plus er selvsagt bedre, men lånekassen er såpass kjip at de ikke støtter det, enda!

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil ikke fly langt i eco om jeg ikke absolutt må.
    Siste tur med ethiopian var rett og slett grusomt..
    Trodde det skulle være greit, men grøss og gru...
    Korte flytider og tekniske mellomlandinger har neppe gjort opplevelsen noe bedre...

20. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    De eneste gangene jeg klarer å sove i Go, og i alle fall hvis jeg reiser alene, er hvis jeg har hele seteraden for meg selv. Nå sover jeg som regel ikke i Premium Eco heller, men der er det i alle fall mer behagelig å holde seg våken...

Del denne siden