Er faktisk muligheter her om man vil dra inn noen raske poeng uten å reise til HKG i minus, koster litt mer, men er jo også litt raskere. Eks: SAS Plus (Z), 6 segment 8000 poeng + gullbonus. BGO-GDN 6344,- OSL-GDN 6512,- KRS-BGO-TRD-PRG 5220,- Ikke nok? TRD-PRG (7 segment,9000 poeng + bonus) 7261,- (8 segment,10000 poeng + bonus) 9710,- Som et sammenlikningsgrunnlag, Lufthansa tilbyr 6500 poeng for kr 5090,- (6 segment i Z) 10000 poeng for 6864 kr (6 segment i D) Mao, skal man fra Oslo, så ville jeg valgt Lufthansa i D til BCN, skal man fra en regional by så ville jeg nok valgt SAS til PRG Men merk, PRG krever overnatting. Du kan dra Lufthansa på en dag OSL-FRA-MUC-BCN-MUC-FRA-OSL for kr 6864,- og 10 000 poeng, og du kan få en bra mengde med vin på den turen.. For opplysningens del, jeg har sjekket alle (tror jeg) destinasjoner med SAS. Jeg har kun sjekket en liten knippe med LH destinasjoner, mener å huske at BCN var billigst når jeg engang tidligere fikk et innfall og ville se hvor billig man i teori kan klare HON. Skal man virkelig slå på stortromma så kan man booke 1 SAS + 3 Lufthansa segment, KRS-BCN havner på 9307,- og vil gi 12500 poeng, men går ikke på en dag. Drøye 500kr mer fra BGO+TRD.
Eller OSL-FRA-LIS-FRA-VIE i D, med LH, TAP og OS. Jeg betalte 6500 for en tur i mai. Gir ca 10500 poeng. De andre på turen flyr TAP og DY direkte, og får kanskje 500 poeng. Betalte 2500.
Hvor finner du denne? Jeg prøvde å søke hos Berg-Hansen, men der fikk jeg det ikke til. Er det eventuelt mulig å legge til OSL-KRS og KRS-OSL på den?
Jeg fant alt på ita-matrix. Tror ikke det praktisk kan legges til noe mer, da må du kjøpe separate billetter. Z er jo billigere enn D, så er vel kanskje derfor? Kjenner ikke til Berg Hansen sin søkemotor.. Her vil vi ha D ettersom det er Lufthansa. Vil si at en dag med 6 segment med Lufthansa C nok ikke er den mest ubehagelige måten å sope inn 10k poeng.
Burde gå å booke det eksempelvis via SAS/Lufthansa eller Widerøe. Widerøe var mye omtalt for et år eller to siden på forumet , men Berg-Hansen har vel tatt over fokuset. De kan vel også booke dette riktig, man må muligens booke en vanlig tur og så be om å få det gjort om til D etterpå (Widerøe-metoden). Jeg har også erfaring med å sende skjermdump til reisebyrå (riktignok i jobb-sammenheng) og da finner de nøyaktig den rute jeg har valg og til den prisen jeg har funnet, eks:
Ikke på den turen som Are beskriver, der må vi ha D for å få 10.000 poeng. Z gir bare 6.500 poeng. Dette er altså hos LH.
Det er slik at hvis man tar MR i et annet *A selskap en SAS, så får man bare poeng og ikke kvalifiserende flyvninger?
Endra i dag ein SAS Plus til CPH kjøpt for 799,- frå 6 til 5 april, og eg skal i utgangspunktet betale -21 kr(edit: desse fekk eg ikkje att, utan att eg klager på det). Sist eg reiste med SAS Plus fekk eg bli med flyet før utan noko problem. Brått vart eg meir glad for desse billettene, sjølv om eg er litt lei polarrull!