Mellom flighter? Når de ikke har aktivt ansvar og arbeidsoppgaver under en flight? Slik gjøres det på alle andre arbeidsplasser.
Mellom flighter er det jo endel som må gjøres, hvis man flyr videre med samme maskin, da bytter man maskin, så kan man sikkert spise på crew office eller lignende, men det er lite «egentid» når man først er ute og flyr
"If you are traveling outside of Europe, there will be two food servings regardless of travel class, and no buffet serving in business class. Please note that the onboard offering of food and beverage will be temporarily limited and will be different than what you are used to when traveling with us. We apologize for this inconvenience."
Blir spennende å se hva de faktisk byr på og hvordan de gjennomfører dette nå. SAS kan jo fort ha funnet på noen egne krav som at man måtte bestilt maten på forhånd på en tirsdag i oddetallsuker ellers så blir det intet... Uansett jeg skal fly neste onsdag så det blir spennende å se, selv om jeg bare får en liten kvikklunsj så skal jeg være happy altså. Ikke fått servering ombord siden jeg fløy Finnair for 1 år siden.
Hvis de forholder seg til anbefalingene fra FHI, så ser det ikke lyst ut. https://flysmart24.no/2021/07/09/fhi-for-stor-smitterisiko-med-matservering-pa-fly/
Men om det tillates servering på flyvninger til CPH; ARN og andre europeiske destinasjoner, så skulle man jo tro at det ble registrert en økning i smitten på disse flyene, om FHI's resonnement skulle være korrekt. Norge er vel et av svært få land som ikke tillater dette nå. Andre land burde jo endre dette umiddelbart om det er så farlig som FHI skriver....
Jeg tror du må sette deg inn i hvordan crew scheduleres. Om de ikke skal videre med samme fly, så må de oftest haste til neste gate for flybytte. Pausen tas ikke mellom flyvninger.
Dette ble t.o.m. referert som en sak på Dagsnytt på P1 kl 09 i dag. Blir spennende å se hva som ev skjer 12. juli...
Nå har SAS selv gått ut med at de skal gjeninnføre servering om bord fra og med mandag 12.7 på innenriksruter i Norge, så satser på at det faktisk stemmer. Siden det kun er 3 dager til, og informasjonen ligger ute på SAS sine nettsider så får man jo tro de ikke endrer mening på nytt nå på kort varsel... https://www.sas.no/traffic-information/message/