SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

1. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal for første gang fly OSL-LPA og lurer på hva jeg kan forvente av mat. Jeg antar det kun er ett måltid inkludert selv om flytiden er 5:45? Vil det være mulig å kjøpe mer mat hvis jeg blir sulten mot slutten av turen?
    Må si at jeg gruer meg til over fem timer i en narrow body

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg formoder du skal fly Plus siden du sier det er kun ett måltid mat. For det stemmer, og for sikkerhets skyld kommer det ganske raskt etter at man har tatt av.
    Maten er grei den, og porsjonen en passe størrelse, men som du er inne på, så holder det ikke i drøyt 5 timer.
    Et par timer før landing kommer de en runde to med vogna hvor du da får snacks. Det er mulig å kjøpe mat, men det beror jo helt på om de har nok ombord. Noen har opplevd å få pizza fra menyen i eco, altså ikke betalt for den. Men jeg tror ikke du skal regne med det.
    Så hvis du vil være helt sikker er det nok best å ta med en baguette el.l. Har du Amex Plat kan du jo stikke innom Rittazza og få med deg baguette, vannflaske og kaffe til kr 0,10.

eventyrer and Kimmam like this.
  3. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg tør ikke å ta sjansen på at det er mat igjen så da blir det nok medbrakt fra Gardermoen. Takk for tipset om Rittazza

RoadKing liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    I tilfelle du reiser alene: Jeg har aldri opplevd å bli spurt om boardingkort hverken for meg eller reisefølge. Så vil du ha to, bestill for to. :)

Kimmam liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Cityjet SVG-TRD idag, smilende og frempå crew. Frokostboks med yoghurt, smoothie og et grovt rundstykke/baguett med salami og brie. Voksne og unger spiste rubb og rake. Etterpå kom crew uoppfordret og ga «dessert» til ungene, kvikklunsj og chips.
    Cityjet leverer nok engang!

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen og jeg skal sanke litt poeng (sas) og bruke litt poeng (hilton) til helgen.
    Er det fortsatt slik at servering er forbedret vekk på CPH-GDN?

7. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    93
    Var ikke noe servering i midten av januar hvertfall.

RoadKing liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke en Cola Zero til diamanter engang?

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Kaffe/te i januar til Gull i plus. Enten var det ingen diamanter ombord, eller så får ikke de heller noe annet

RoadKing and Upsaker like this.
  10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,667
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært i GDN flere ganger det siste året, senest for to uker siden, og serveringen har glimret med sitt fravær på alle flightene.

RoadKing liker dette
  11. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal på MR til GDN denne uken, med samme fly tilbake bare 40 min. etter ankomst. Tror du det vil bli et problem?

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke hva det kommer av. Fløy til Warsawa for et år siden og da var det full servering. Riktignok er det 20 min lengre rutetid, men de serverer jo på kortere flighter innenriks i Norge.

OyvindN and RoadKing like this.
  13. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem. Samme maskin tilbake og kort vei for de som skal til "nytt fly".

Trykkern liker dette
  14. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, tror ikke det var lastet inn. Men kaffe og te var med.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Man må være hvitsnippen på Frölunda for å forstå.

16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,667
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det - men må tilstå at jeg plutselig ble usikker. Jeg har alltid vært der en langhelg, og har ikke fulgt med på hvor vi går men mener å erindre at vi kommer inn i avgangshallen. Dog, fra taxfree er det en trapp som går ned til første etasje med bagasjebånd etc., å ta den opp burde være uproblematisk.

Trykkern liker dette
  17. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    For ordensskyld melder eg om eit innsendt krav til SAS på manglende servering på CPH-GDN, og låg samtidig til en lang byråkratisk avhandling om at det er servering på kortere flygninger både innenriks i Norge og intra Skandinavia :rolleyes:
    Spent på svaret…

Kan en skjenke kaffi og drikke opp denne uten å brenne av seg halsen, er det også mulig å dele ut en pose chips o_O

Kristian, RoadKing and tobeornot999 like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mistenker at dette utelukkende handler om mye fyll på disse rutene. Akkurat som de har restriksjoner på enkelte sydendestinasjoner.

Få høre hva de sier.

19. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Eg og har en mistanke om det, de nevnte tross alt at det ikkje var lov til å nyte medbrakt alkohol 3-4 ganger…
    Men dette kunne vore løyst på en mykje smidigere måte enn å droppe all servering og avspise folk med en pappkaffi istedet :rolleyes:

tobeornot999 and RoadKing like this.
  20. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,873
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr SK721 HEL-ARN i vår og ser at den er satt opp med A220 operert av Air Baltic. Vil servering/service følge SAS Plus eller vil det være som Air Baltic Biz?
    Antar SAS ikke vil følge seatblock, men det kan vel tenkes at Air Baltic står for catering ettersom det er en wet lease.

Del denne siden