Jeg skal for første gang fly OSL-LPA og lurer på hva jeg kan forvente av mat. Jeg antar det kun er ett måltid inkludert selv om flytiden er 5:45? Vil det være mulig å kjøpe mer mat hvis jeg blir sulten mot slutten av turen? Må si at jeg gruer meg til over fem timer i en narrow body
Jeg formoder du skal fly Plus siden du sier det er kun ett måltid mat. For det stemmer, og for sikkerhets skyld kommer det ganske raskt etter at man har tatt av. Maten er grei den, og porsjonen en passe størrelse, men som du er inne på, så holder det ikke i drøyt 5 timer. Et par timer før landing kommer de en runde to med vogna hvor du da får snacks. Det er mulig å kjøpe mat, men det beror jo helt på om de har nok ombord. Noen har opplevd å få pizza fra menyen i eco, altså ikke betalt for den. Men jeg tror ikke du skal regne med det. Så hvis du vil være helt sikker er det nok best å ta med en baguette el.l. Har du Amex Plat kan du jo stikke innom Rittazza og få med deg baguette, vannflaske og kaffe til kr 0,10.
Ja, jeg tør ikke å ta sjansen på at det er mat igjen så da blir det nok medbrakt fra Gardermoen. Takk for tipset om Rittazza
I tilfelle du reiser alene: Jeg har aldri opplevd å bli spurt om boardingkort hverken for meg eller reisefølge. Så vil du ha to, bestill for to.
Cityjet SVG-TRD idag, smilende og frempå crew. Frokostboks med yoghurt, smoothie og et grovt rundstykke/baguett med salami og brie. Voksne og unger spiste rubb og rake. Etterpå kom crew uoppfordret og ga «dessert» til ungene, kvikklunsj og chips. Cityjet leverer nok engang!
Fruen og jeg skal sanke litt poeng (sas) og bruke litt poeng (hilton) til helgen. Er det fortsatt slik at servering er forbedret vekk på CPH-GDN?
Kaffe/te i januar til Gull i plus. Enten var det ingen diamanter ombord, eller så får ikke de heller noe annet
Har vært i GDN flere ganger det siste året, senest for to uker siden, og serveringen har glimret med sitt fravær på alle flightene.
Jeg skal på MR til GDN denne uken, med samme fly tilbake bare 40 min. etter ankomst. Tror du det vil bli et problem?
Skjønner ikke hva det kommer av. Fløy til Warsawa for et år siden og da var det full servering. Riktignok er det 20 min lengre rutetid, men de serverer jo på kortere flighter innenriks i Norge.
Tror ikke det - men må tilstå at jeg plutselig ble usikker. Jeg har alltid vært der en langhelg, og har ikke fulgt med på hvor vi går men mener å erindre at vi kommer inn i avgangshallen. Dog, fra taxfree er det en trapp som går ned til første etasje med bagasjebånd etc., å ta den opp burde være uproblematisk.
For ordensskyld melder eg om eit innsendt krav til SAS på manglende servering på CPH-GDN, og låg samtidig til en lang byråkratisk avhandling om at det er servering på kortere flygninger både innenriks i Norge og intra Skandinavia Spent på svaret… Kan en skjenke kaffi og drikke opp denne uten å brenne av seg halsen, er det også mulig å dele ut en pose chips
Jeg mistenker at dette utelukkende handler om mye fyll på disse rutene. Akkurat som de har restriksjoner på enkelte sydendestinasjoner. Få høre hva de sier.
Eg og har en mistanke om det, de nevnte tross alt at det ikkje var lov til å nyte medbrakt alkohol 3-4 ganger… Men dette kunne vore løyst på en mykje smidigere måte enn å droppe all servering og avspise folk med en pappkaffi istedet
Flyr SK721 HEL-ARN i vår og ser at den er satt opp med A220 operert av Air Baltic. Vil servering/service følge SAS Plus eller vil det være som Air Baltic Biz? Antar SAS ikke vil følge seatblock, men det kan vel tenkes at Air Baltic står for catering ettersom det er en wet lease.