Servering følger SAS service konsept. Air Baltic opererte flighten vår ARN-BRU i høst, det var hyggelig service i Plus og en flott maskin.
Ingen seatblock kan forventes, men flyet har 2+3 seter i bredden for både business og turist. Så 2 seter "alene" om man velger A og C hvis man reiser 2 pax sammen. Servicekonseptet/mat/drikke er SAS sitt vanlige utvalg, og Air Baltic soft service er gjerne hakket bedre enn SAS sin. I tillegg er A220 et nytt og fint lite fly. Du/dere får en fin tur!
Skal innrømmes at det er en stund siden jeg sist fløy på fly med frokost innenriks, og mulig det var en tilfeldighet i dag, men har SAS forbedret bort pålegg og rundstykke nå og byttet det ut med noe ferdigsmurt? Smakte helt greit, men ble bare litt overrasket. Når jeg fløy på frokostfly til Manchester i januar var det ikke bare rundstykker, men til og med flere runder med utdeling av dem. Forventet ikke flere runder med servering på en kort tur innenriks altså, men hadde vel regnet med et rundstykke og ikke noe ferdigsmurt innpakket i plastfolie. Dagens frokost på SK 4002
Da reiste du helt sikkert med SAS Connect og de ligger flere klasser over SAS, der er det god service og ikke minst smilende crew
Erfaringsmessig er det i utgangspunktet med pålegg og brød fra brødkurven. Har fått ferdigsmurt frokost en gang så langt i år (ut fra SVG, men har også fått 'vanlig' ut fra SVG), resten har vært som vanlig med pålegg og brød fra kurven fra diverse flyplasser. Selv synes jeg den ferdigsmurte med brie og salami er et positivt innslag og bringer inn litt variasjon i en ellers forutsigbar boks.
Sas link( siden vi er inne på forskjellige sas strukturer her) I dag på morgenfly CPH-BGO. Fin fin frokost, dog med et iskaldt rundstykke, og tilhørende halvfrosset stykke smør. Jeg skjønner at smøret ligger inni logistikken med pakking oppi eske som skal holdes nedkjølt. MEN; da får dere heller bare gå for margarin. Eller har noen en lifehack på dette utover å sitte å varme pakken mellom henda?
Jepp, stemmer det. Var SAS Connect, ingen som gjemte seg bak gardinen på den turen, veldig tilstedeværende engelkstalende crew Ok, da høres det ut som om det er litt tilfeldigheter inni bildet her, men at det kan virke som om det er litt variasjoner/tilfeldigheter innenriks fra dag til dag/fly til fly. Absolutt greit med variasjon, jeg ble bare litt overrasket i dag morges da jeg ut i fra tidligere erfaring forventet rundstykke, men istedenfor fikk den påsmurte i boksen.
Har skrevet det samme mange ganger her selv: SAS Connect (Irland) er langt bedre enn den skandinaviske operasjonen (SE/NO/DK) på service. Ironisk, for et skandinavisk flyselskap.
2021 og 2022 så synes jeg det stemte. Da var det mange sure CC på jobb som klagde på Anko de gangene vi kom i snakk. Jeg synes egentlig at det i 2023 har tatt seg opp og nå er det mindre klaging og også betraktelig bedre service i kabinen. Mye mer trivelig på innenlands nå enn disse Connect-flightene synes nå jeg. EDIT: Nå kan det hende jeg ikke er representativ som Pandion da. For jeg har til gode å høre en Connect-CC si noe som skulle tilsi at hen hadde sett at jeg var Pandion.
Bare masser pakken mellom fingrene frem til den er myk nok. Kan også holde pakken over kaffekoppen, men jeg syns smørmassasje funker best.
Før, i gamle dager, da vi fikk varme rundstykker, skar jeg et snitt i rundstykket og la smørpakken inni mens jeg drakk første kaffekopp. Alt var bedre før i tiden!
Jeg er sær og liker romtemperert brødskive/rundstykker og smøremyk meierismør, men ikke smeltet. I nødstilfeller kan jeg leve med ostehøvelet smør (helst med riller). Siste gang jeg fløy plus, fikk vi kaldt rundstykke TRD-OSL, men varm rundstykke på OSL-EVE. Frokost lotteri.
Svaret fra SAS : We can just Apology and take action towards team so the next time it should not happen. It was sad to read about your experiences and we understand your disappointment. Of course, our staff should always behave in a professional and service-oriented manner, and it is sad to hear that this time you experienced the opposite. This is not what our customers should expect and not what SAS wants to deliver to our passengers. I would like to mention that SAS is committed to providing a high standard of services as we have always placed great emphasis on quality. I have been in contact with the responsible leader at the relevant department to convey your experience. It is only through valuable feedback such as yours that we can continue to develop a product, which meets and exceeds both guests’ expectations. We see guest feedback as a vital part of our growth and development and are grateful to all guest for their guidance in helping us to achieve our goals. I do hope that this experience will not deter you from travelling with us in future and we look forward to the opportunity of welcoming you on board our service again soon. Prøvde meg på nokre bonuspoeng, men det gjekk visst ikkje…
Da faller du tilbake på flightenes svar på HUACA: Det heter JOATDF. Lurt for å unngå kalde rundstykker. (Jump Off And Take Different Flight) [/joke-mode]
TOS-TRD med kort stopp i BOO, fikk servert frokost etter avgang fra TOS som forventet. Men var veldig overrasket over å få tilbud om frokost igjen etter avgang fra BOO, betjening var like overrasket at jeg takket nei. Også merkelig at WiFi ble slått på kun etter avgang fra BOO.
Det at man får frokost to ganger på den ruta har vært sånn i årevis, også i den tiden alle passasjerer fikk frokost, før SAS Plus og Go var innført
Som regel snacks fra tralla, dvs muffins/kvikk-lunsj/nøtter/chips/etc. Og mineralvann/øl/vin + kaffe/te. Ikke noe å bli mett av, men du får i allefall boostet blodsukkeret om det trengs
Har fått denne de siste par gangene jeg har hatt morgenflights, kan bare være min smak, men syntes rundstykket har vært kjipt hver gang jeg har fått det, fikk det merkelig nok med smør ved siden av sist
Mellom CPH og BER i SAS Plus var det kun kaffe/te. Det samme var det for SAS Go. Det var med andre ord ingen forskjell i servering mellom Plus og Go på denne strekningen, som hadde en flytid på 55 min med CRJ900. En av passasjerene foran meg spurte om et glass vann, men det kunne hun ikke få da de ikke hadde det med, og for at flytiden var så kort. Det skal sies at kabinbesetning forsvant så fort kaffe/te var servert 20 min etter take off....