SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Gjeeeeesp.

Privilegert hvit mann som lever i sin egen boble forventer restaurantkvalitet fra masseproduserte måltider kun oppvarmet (ikke tilberedt eller lagd) i 10.00-meters høyde på et trangt flykjøkken.

Ser forøvrig ut på teksten hans som han fløy Go, og ellers er det den vante raljeringen i sosiale medier fra en offentlig person som ønsker å få seg noe mer medieomtale i en dvaleperiode. Absolutt ikke noe som fortjener en nyhetssak.

3. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Hva har hudfarge med dette å gjøre?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    ... det mest oppsiktsvekkende her må vel være at han har betalt DKK 17336 for en enveisbillett IAD-CPH. 2-3x prisen av en t/r?

tobeornot999 and Maggie like this.
  5. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    17.336kr for enveis billett i Go?!?! Det er jo det som er helt vilt, maten ser ut som vanlig economy flymat.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    ~25.000kr er helt normalt for enveis SAS Go. Søk opp en tilfeldig dag til eller fra USA/Asia og se selv.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Danske kroner... SAS selger kun de aller dyreste bookingklassene (E, Y, C) på enveisbilletter til og fra USA.

Results from https://www.ExpertFlyer.com
    Code:
    Fare Information Search:

Departing IAD on 30/05/23 for CPH
    Flying SK  
    Viewing in currency USD
    Validated Results

Fare Basis Airline Booking Trip Type Fare Cabin Effective Expiration Min/Max Advanced
                         Class Date Date Stay Purchase Req
    EUSSCEOW SK E One-Way 2303.00 (USD) E                                      
    YUSSCXOW SK Y One-Way 3023.00 (USD) PE                                     
    CUSSCBOW SK C One-Way 7343.00 (USD) B                                      

pepperminte liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Interessant å se at det faktisk finnes noen som betaler den prisen.

magnusant and Maggie like this.
  9. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser jeg, men er det ikke mulig å kjøpe t/r og ikke bruke returen?
    Eller vet ikke, fly med Play, Icenlandair, Air France, TAP, Lufthansa, KLM, osv... Skjønner at direktefly har verdi i seg selv, men å betale 5 ganger så mye for å slippe en layover er vel litt mye.

Staralliance liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig, men det er vel bare noe vi mer avanserte passasjerer vil gjøre. Sikkert ikke noe SAS er så glad for heller.

pepperminte liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Du har helt rett, men det er jo latterlig å betale en slik pris for 1-vei billett.
    Kunne enkelt betalt 30% mindre ved å kjøpe t/r og kaste returen i søpla.

Men kunne også, for så høy pris, valgt et skikkelig flyselskap. Tar 10 sekunder på Google flights å finne bedre deals.

Og jeg hadde aldri betalt mer enn 4-5k for den SAS ruten i turist klasse....

Når det er sagt: maten var nok reelt grusom. Han vet hva han snakker om, som er kokk av yrke. Så jeg ser absolutt ingen grunn til å henge ham ut som "kravstor", vrang eller noe annet ukvemsord.

12. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Maten var sikkert ikke noe å skryte av.
    Men det er vel heller unntaket enn regelen at man får noe som er betraktet som mer enn "akkurat så vidt spiselig" i eco hvis man ikke forhåndsbestiller noe mat man betaler ekstra for? Så alle er vel inneforstått med det uten at det burde skape overskrifter?

sutenai and Nordlands like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt om «uspiselig» mat er unntaket, da jeg fløy fra LAX til CPH i februar i Plus fikk jeg noe ubestemmelig kjøttgreie med pasta. Det hele ble sendt ut igjen fordi det smakte dårlig og hadde en merkelig konsistens.
    En klage til India resulterte i 3000 poeng i kompensasjon.
    https://insideflyer.no/forums/threads/til-los-angeles-og-til-regn-og-storm.19077/page-5

magnusant liker dette
  14. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Tromsø til Oslo i dag i pluss med sønnen min. Da trillevogna kom ble vi servert en slags grønnsakspai, overraskende god selv om den ikke var varmet opp.

Men sammen med pai fikk vi spørsmålet om vi ville ha noe å drikke. Jeg ble plutselig litt usikker på om det var lov til å be om noe mer, men jeg dristet meg til å spørre om en pose chips og en muffin til hver av oss. Fikk én muffin og en pose chips, og da jeg ba om en til av hver stusset stewarden veldig. Han fant frem en muffin til, og sto og nølte litt. Ja, også en chips til, sa jeg. "Så du ville ha TO muffins og TO chips?" kom det fra han da. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle si, der jeg er fra betyr jo en til hver to om man er to personer. Vet ikke om det bare var misforståelse eller om han syntes vi var veldig storforlangende, og jeg så ingen andre i pluss bestille noe annet enn drikke.

For meg som flyr relativt lite virker det som de prøver så godt de kan å ikke gi ut mer enn de absolutt må, særlig det at det ikke fremkommer noe sted at det er lov å bestille hva man vil fra snacksmenyen. De spør aldri om man vil ha noe snacks, bare om drikke.

Sønnen hadde lyst på en pose chips til etter det andre var spist (lang dag uten noe mat for vår del), men da turte jeg ikke spørre om mer...

markus liker dette
  15. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Pleier selv bestille 2 ting + drikke. Ganske normalt spør du meg aldri fått "reaksjon " på det

Cumulus liker dette
  16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Sas+ er bingo, spes på korte turer.
    HAU-OSL sist uke var tomme for minst 60% på tralla når de kom til rad 3….

Mysterio and Cumulus like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit å bestille det du har bestilt! Du får uansett lite ekstra for prisforskjellen mellom Go og Plus mellom TOS og OSL.

Jeg fikk aldri noe klager på det og om det virkelig skulle skje at jeg møter en sur medarbeider, så er det bare at man ikke bryr seg om det.

Det jeg derimot opplever er at enkelte CC misliker å servere noe annet enn kaffe til frokost (jeg bestiller vanligvis vann til frokosten), men jeg fikk det alltid. I SAS Business ble jeg en gang nektet litt ekstra frukt til desserten da dem mente at det ikke var nok til alle. Men det ble jeg informert om på en grei og hyggelig måte og så var det egentlig ikke noe problem.

Cumulus liker dette
  18. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestiller often chips+muffin+zero eller kvikklunsj+cashews+ringi og har aldri fått verbale reaksjoner, men en gang i blant de er så sure at det ser ut som de må betale selv for hver ting de gir ut.

Thomas123, Spielhaug and Cumulus like this.
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på om jeg skal bestille denne tilleggstjenesten fra Berg-Hansen. Jobbreise kl 0800…
    IMG_0341.jpeg
    kan ikke se at SAS tilbyr dette?

Are and RoadKing like this.
  20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    Champagne og medfølgende poser med cashewnøtter er tilgjengelig for forhåndsbestilling på Europa-flyvninger ut fra OSL/ARN/CPH.

Screenshot from 2023-08-02 20-26-47.png

democomputer liker dette

Del denne siden