For å spore tilbake til tråden, legger jeg ut bilder fra turen til og fra Los Angeles: Middag: Jeg skjønner at det er flymat, men skulle ønske at brokkoli fjernes i bytte med lasagne, sånn at mat blir kompletterende. Cabin crew virket å ha god humør og ga meg drikke på mitt forespørsel uten problem. Hele flyturen fra København til Los Angeles fikk jeg 2 rød vin, 3 gin tonic, 1 konjakk, 1 whisky og 1 hvitvin. Synes lunsjen var bedre enn middag, det er servering før landing mot LA. Det er frokost som serveres før landing mot CPH. Droppet alkohol da jeg hadde uvirkelig vondt i halsen Jeg fikk vite at det var streptokokk av legevakt i Ullensaker etter landing i Oslo. Fikk antibiotika og per idag har jeg det fint nå
Sikkert omtalt før denne lakseretten, men smakte godt nok for meg. Fint med den kremosten på "knekkebrødet" også. Gikk ned me en sauvignon blanc. OSL - KEF 27.8.2023
Fløy OSL-TOS-OSL i Plus for noen uker siden og det var ikke mye å skryte av. En slags pirog til mat, en enhet med alkohol og internett mot betaling Plus i Norge synes jeg faktisk er tilnærmet verdiløst. Utover noen ekstra poeng så er det ikke verdt det. Eneste grunnen til at det ble Plus på den turen var at det var rimeligere enn Go på F&F-salget. Fikk gratis vannflaske da... Så Plus innenriks blir det neppe igjen. Kan kjøpe mye mat og drikke for differansen i pris
Godt mulig det? Gratis i Plus når de kommer med tralla og omtrent det eneste du rekker før de begynner nedstigning på OSL-SVG.
Skal fly Køben-Helsinki på kveldstid over helgen i Plus. Er det noe mat å få på denne ruten, har ikke testet den før...? Halvannen time er jo ikke allverden i lufta
Grensen går på 80 minutter OG til/fra Skandinavia, så her skal du få noe å spise i tillegg den vanlige tralla, ja. Maten kan jo være litt varierende. Jeg anbefaler at du sikrer deg i loungen, så blir du ikke skuffet. Sånn i tilfelle du får en kortreist quinoasalat med syltet turnips. Drikken er uansett mer forutsigbar!
Flydde hjem fra Spania på lørdag og oppgraderte. Fikk 3 øl så fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale for resten. trodde ikke det var begrensning selv innad i Europa?
Dette er ingen Europa-begrensning, men en Syden-begrensning som gjelder ruter til charter-destinasjoner i Spania, Portugal og Tyrkia. Du finner oversikten på siste side i menyen. Så praktiseres nok regelen litt ulikt - jeg fikk flere enn 3 enheter på en tur til Tenerife i April. Regelen ble innført for å hindre fyll, men trolig også for å holde kostnaden nede på ruter hvor det går mye alkohol, ellers ville de ikke tilbudt ytterlige enheter for salg.
hehe, gir litt mening men samtidig kjedelig. jaja, ikke verdens undergang Du var kanskje hyggeligere på flyet enn meg da, selv om jeg prøvde å være veldig hyggelig
Jeg tror tilfeldigheter kan spille inn. Vi var kun noen få titalls passasjerer, ingen barn og jeg kan ha vært alene i Plus. Besetningen hadde nok ingen verdens bekymringer
Jeg er så SYYYYYYKT lei av laks. Røket laks. Gravet laks. Laks, laks, laks. Disse variantene av laks er for spesielt interesserte og laks er ikke godt i utgangspunktet (ja, det er min mening). Når skal SAS gjøre det mulig å bestille mat i forkant av turer i Plus? De får det til i minus så da må det være mulig i Plus. Og får de det ikke til kan de kutte ut hele laksekjøret og servere kjøtt. Det spiser alle bortsett fra veggiser og veganere, men de spiser ikke laks uansett så det er ikke et problem.
Du glemmer pesceterianere Neida.. Men jeg er faktisk ikke helt enig selv. Foretrekker røkt laks, gravet laks etc. når maten serveres kald. Kjøtt hadde funket hvis de hadde spandert på seg å varme opp maten og servere den på noe annet enn en pappboks. Og det toget tror jeg dessverre har kjørt for lenge siden
Uflaks for deg at laks i så mange former gjør seg godt i kald flymat i forhold til å bevare god smak, kvalitet, presentasjon etc. Ja, dette forutsetter at man liker laks i utgangspunktet
Roastbiffen fungerer også fint. Plus på LHR-flyet jeg akkurat var på fikk servert Kylling hørte jeg. Den synes jeg blir veldig kjedelig kald, spesielt hvis den har ligget en stund. Er forøvrig helt enig med @watchaddicted sin opprinnelige argumentasjon om at man burde kunne velge måltid selv i Plus også.. Ellers så er det jo ofte en bedre plan å spise seg mett i loungen og heller ta en sjokolade eller noe sånt på flyet