SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det, men du får nå i hvert fall tilbudet om kube på flyet hvis du reiser plus. :) Ingen kube ved avganger med mellomlanding i Tromsø.
     
  2. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har plukket opp noe info om når SAS har tenkt å reintrodusere Plus? Akkurat nå er vel hele konseptet avviklet.... o_O

    Merker at uten lounge eller en matbit ombord så er rødsnutene egentlig like greit å bruke for tiden.
     
    tobeornot999 liker dette
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en tur til Hamburg via ARN og CPH 17/7 med hjemreise 26/7. Det står fremdeles i bookingen at 1 måltid er inkludert på alle legs og at jeg har tilgang til lounge, de selger altså fremdeles et produkt som ikke finnes.

    Jeg kommer til å prøve og få en kompensasjon for dette i form av noen tusen EB-poeng, jeg synes ikke det er urimelig. Koster jo glatt en tusenlapp+++ mer i Plus enn i GO. Tviler vel på om det blir innvilget, men jeg kommer nå til å prøve. Noen som husker hva det koster i EB-poeng å kjøpe en Polarrull eller en øl? :p
     
    RescueMe liker dette
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,936
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig hadde jeg nok ikke giddet å søke om erstatning, de vil nok trolig bare henvise til force majeure. Men håper de endrer snart, jeg har booket flere turer med Norwegian nå i sommer siden jeg ikke får noen som helst merverdi (annet enn ekstra bagasje) for diamant eller plus de må da tape mye butikk på dette.
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som om holdningen hos SAS er at folk flest bør være takknemlig for å i det hele tatt få fly, så skal ikke forvente service eller noe mer enn å få være med... Egentlig fascinerende å se hvordan de har oppført seg i forhold til andre bransjer som har mistet kunder, mange som har snudd seg rundt og gjort mye for å beholde kundene til tross for kniven på strupen...
     
    flying_all and Smurfboy like this.
  6. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, vanskelig å tro at dette er en optimal strategi.
    Minst mulig komfort og uttelling for billettype/status, svært høye priser, og ingen insentiver knyttet til EB-status (den blir jo fornyet uansett!)
    Regner med mange gjør som meg: Utsetter/avlyser det meste, og betaler resten med bonuspoeng (eller flyr Norwegian).
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten alle fly selskaper i Star Alliance i europa har servering enten det er i økonomi eller business i disse dager. SAS markedsfører måltid/drikke inkludert i billett i sas plus billetter enten det er europa eller intra Norge på alle avganger så her blir man lurt så det holder. Det minste de kan gjøre er å sette ned prisen kontra å øke den slik de har gjort de siste ukene. Dette er big business ut August for SAS
     
    Schlandy liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det meldes om at forbud mot buffet på hotell/restaurant oppheves i Norge fra 15. juli.

    Har SAS sagt at de ikke har servering ut august? Blir vanskelig å legge seg på den linjen fremover nå.
     
  9. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det er pålagt med munnbind ut august verfall så for vi se hva som skjer etter 15 juli.
     
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at SAS får spørsmål rundt servering på Instagram i dag under ett innlegg hvor de viser hvordan man skal ta på munnbind. Der sier SAS at det er for å unngå nærkontakt og at crewet må komme i nærhet av de reisende som svar på hvorfor de ikke serverer så ville ikke håpet på noe servering med det første er jeg redd...

    Det snodige er jo at alle de selskapene som har servering også krever munnbind, så de andre selskapene anser det tydeligvis ikke å være noe problem at man tar av munnbindet for å drikke litt vann/spise en sandwich og at crewet kan dele ut dette uten problemero_O
     
    Smurfboy liker dette
  11. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Virker heller som et sparetiltak om de fortsatt ikke vil ha servering, spør du meg...
    Loungene burde også vært åpnet nå etterhvert, og det er neppe noe problem med at folk blir sittende for tett i loungen når man ser hvor mange (hvor få) som reiser for tiden, men de vil nok spare der også.
     
    Earl and Smurfboy like this.
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Mon tro om det begynner å bygge seg opp et lager?

    upload_2020-7-9_23-12-14.png
     
    Kalsnes, veeegard, Henrik and 9 others like this.
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg var inne sist på oslo sas lounge (den nye innenlands) så var kjøkkenet fult av first price produkter både av jaffa kjeks og potet gull, så mye innsparing blir det jo.
    Heller ikke kundene som venter på pengene sine etter kansellerte billetter er blitt utbetalt tilbake, staten gir dem et påfyll så det renner nok inn fra alle kanter men ingenting ut og Rickard Gustafson smiler nok lang vei inn til banken.
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor er folk så sykt opptatt av servering ombord i disse tider? Vær fornøyd, ta med mat selv å spise på flyplass eller hold deg hjemme.

    Er da ikke så vanskelig å holde seg en flytur uten mat ombord. Det er ikke så mange som reiser nå uansett så det er vel bare å gjøre det enkelt. Er dere ikke fornøyd med SAS, lounge og hva de gjør, får dere fly med noen andre :)
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant nok synes jeg å merke at antall folk som går på toalettet på innenriks i Sør-Norge også har gått ned etter covid. Nå ser det ut som folk klarer å holde seg de 40 til 60 minuttene.
     
    sutenai, EndreD and Smurfboy like this.
  16. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    For min egen del, litt prinsipp sak. De tar mer for plus billett, helt fram til man sitter i flysetet med munnbind reklameres det for Fast track, behagelig og avalappende lounge med mat, prioritet ombordstigning og ekstra comfort. Hadde det bare stått klart og tydelig at all servering bare er å glemme hadde det vært noe annet. Kan til og med bestille gym time i Oslo loungen i appen for flyreisen jeg har i dag...
     
    Xflipper, RoadKing, Earl and 2 others like this.
  17. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør vi også :), så kan de som vil fly SAS fly med dem. Poenget her er IKKE servering men måten de promoterer produktet sitt på og uten noen form for konsekvens når de helt åpenbart lurer kundene sine. Jeg tror du burde være mer enig med meg her i det jeg sier enn å argumentere ved å si fly andre istedet. Du vet meget godt at jeg har rett i dette tilfelle og at SAS ikke holder seg til avtalen dem selger.
     
    RoadKing and furlong like this.
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293

    Står ganske tydelig her at det er endringer på både service og annet:
    https://www.sas.no/traffic-information/message/
     
    flying_all and holmen like this.
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,936
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror de fleste på forumet her heier på SAS og håper de overlever og at Star Alliance består og at vi snart kan reise på fjonge turer på kryss og tvers i verden.

    Mange av oss på forumet her er noen av de beste kundene SAS har, vi bruker mye penger på å fly både i jobbsammenheng og privat. Og derfor tror jeg SAS gjør en tabbe hvis de ikke snart gjeninnfører noen av perks'ene som følger med å fly Plus. For hvis SAS ikke gir noe ekstra til de som er villige til å betale ekstra for en flybillett, hvorfor skal de da velge SAS? Jeg ser det på meg selv nå i sommer. Flere av mine privatreiser går med Norwegian. I en normalsituasjon hadde dette skjedd i mye mindre grad.
     
  20. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, klar over det, men er du ikke enig at det burde fjernes fra både app og når man bestiller om alle de ekstra fordelene det gir å reise i plus?
     

Del denne siden