SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    For min del, så ser ingen hensikt for SAS å bruke tid og penger på å endre på det.
     
    flying_all and chipcampden like this.
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste fordelen med SAS Plus for tiden er jo LIFO. Jeg var i Bodø forrige uke med familien og da satt vi alle på rad 1 og 2. Sist inn i flyet og først av og i tillegg så er toalettet foran stengt slik at det ikke var noen trafikk. Jeg booket 6 billetter med FlyPremium så SAS Plus fulgte med på kjøpet. Men er enig at SAS burde vurdere å åpne opp loungene. BA har jo gjort dette nå og det har blitt veldig bra (bestilling av mat via APP i loungen) samt servering i C på flyet.
     
    tobeornot999 and jgroneng like this.
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hva mener du her?
    Det står klart og tydelig på sidene til SAS:

    Due to the to the situation with COVID-19, SAS have decided to temporary close our Fast Track in Norway, Sweden and at Copenhagen Airport.

    Due to the current situation we have temporarily suspended all food and beverage service onboard SAS flights within Europe.

    Due to the current situation SAS has decided to temporarily close all SAS lounges temporarily. They will be closed until further notice.

    link:
    https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/mat-drikke/
     
    jgroneng liker dette
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er rungende uenig. For de som ikke lusker rundt i de innerste kriker og kroker av nettsidene til SAS, så forholder man seg til det som loves ved bestillingstidspunktet og på billetten. Og det er dette:

    SAS-lie.png

    SAS - Bløff.png

    I mine øyne er dette en soleklar BLØFF, uansett hvor mye de evt motsier seg selv andre steder.
     
    Last edited: 10. juli 2020
    kaiarne, funkenstein, Earl and 3 others like this.
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Det var dette jeg skulle få fram i morges da jeg skrev det første innlegget mitt. Dette er helt korrekt @Rscott og jeg er 100% enig med deg. Det er absolutt ingen (verfall som jeg kjenner) som går inn i kroker som du referer til. Det @flying_all finner langt inne gjemt på sas.no er så typisk dem i SAS at det ikke er mulig.
     
  6. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Som Rscott viser til, det burde stå når man bestiller, ikke noe man selv bør lese seg til andre steder på siden. Kan som sagt og bestille tid til trening i loungen fra appen for morgendagens flyreise
     
    SVG_flyer liker dette
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg så står det referert til på sas.no: (ingen kroker og kjellere her...)

    E5B17676-D1AF-47E1-AE37-0BAE8E8B891D.jpeg

    Men ja, det er tillatt og rette en henvendelse til SAS på dette, og få det endret. Evt politianmelde SAS for svindel (eller noe annet passende)

    Mine 2 cent; Bruk heller tiden på å banke inn en ny high score på Tetris eller Solitair.
     
    sjabby, ejoa, SAJblue and 7 others like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    For det første så vet vel alle som skal ut å fly at vi er i en spesiell situasjon og at man ikke får alt man er vandt til. Det står også ganske tydelig på SAS sine sider hva som gjelder.

    Ja, det står sikkert i appen at mat med mer er inkludert. Hvor pirkete skal man være?
    Fair enough, men igjen, man kan ikke forvente vanlig service i disse tider. Står på fremsiden også helt øverst. Så man trenger ikke luske så langt :)
     
    jgroneng liker dette
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Langt inne gjemt på SAS.no :p:p før man klager kan man kanskje sjekke fremsiden:
    E77E7C20-24EA-4FA7-81E2-97688A51FB98.jpeg

    6D76F306-8039-4B94-9E18-12A1C4863BE0.jpeg
     
    Kalsnes and jgroneng like this.
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Det der er en krik. Eller i beste fall en krok. I hvert fall en link som ikke finnes på bestillingssiden.

    Jeg forholder meg normalt til det som fremkommer i bestillingsdialogen, og ikke minst på kvitteringen (billett).

    Og ja - jeg tror faktisk man kunne vunnet frem med en klage. De er den profesjonelle part, og bør ha et ansvar for å tydeliggjøre at tilbudet ikke gjelder. Spesielt når de velger å gjenta lovnaden på kvitteringen etter at du har betalt.
     
    Last edited: 10. juli 2020
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Neivel? Men hvorfor gjelder dette bare SAS? Andre selskaper er jo i stand til å levere service i "disse tider"??

    For øvrig forsvinner den nokså vage "advarselen" når du faktisk går inn for å booke:

    SAS - Bløff 2.png
     
    Last edited: 10. juli 2020
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det vet jeg ikke, da jeg ikke flyr i disse tider...

    men en ting er sikkert, og det er ikke jeg som sutrer, fordi jeg har betalt 210.000kr til SAS i året for å få en cola og et knekkebrød, og ikke får det nå...
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg også, hold oss oppdatert.
     
    flying_all liker dette
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre. Flyr ikke med SAS om dagen.

    Men da lister jeg meg stille ut. Dere får ha god sommer folkens :)
     
    Last edited: 10. juli 2020
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,745
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden .... «mat skal dem ha»
    16D0B08A-26DA-4A6A-B7A7-050EDB73804F.png
     
    Last edited: 10. juli 2020
    flying_all liker dette
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    På det som var booket før nedstengingen kan de kanskje påberope seg det, men det står fremdeles at du har fast track, lounge og matservering på flyet når du booker en billett i dag. Og for folk som ikke er like oppdatert som oss her inne så grenser det faktisk mot ren svindel.
     
    SVG_flyer and Eddie47 like this.
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så hva er det da som forsvarer tildels veldig mye høyere priser i Plus så lenge det ikke lenger finnes noe Plusprodukt?
     
    SVG_flyer liker dette
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Tilbud og etterspørsel, muligens.

    Mange som bare må sitte fremst i kabinen, evt også med fleksible billetter.
     
    flying_all liker dette
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Si det til en pensjonist på 70år så kan du heller si til meg om han så det du viser meg øverst. Jeg tipper SAS har mange 50+ passasjerer når de skal ned til spania og hellas i disse tider, så da spørs det om de også for med seg det du vil fram til, tror kanskje 1% for med seg det.
     
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for en god kommentar veteran :).
     

Del denne siden