Eneste fordelen med SAS Plus for tiden er jo LIFO. Jeg var i Bodø forrige uke med familien og da satt vi alle på rad 1 og 2. Sist inn i flyet og først av og i tillegg så er toalettet foran stengt slik at det ikke var noen trafikk. Jeg booket 6 billetter med FlyPremium så SAS Plus fulgte med på kjøpet. Men er enig at SAS burde vurdere å åpne opp loungene. BA har jo gjort dette nå og det har blitt veldig bra (bestilling av mat via APP i loungen) samt servering i C på flyet.
Hva mener du her? Det står klart og tydelig på sidene til SAS: Due to the to the situation with COVID-19, SAS have decided to temporary close our Fast Track in Norway, Sweden and at Copenhagen Airport. Due to the current situation we have temporarily suspended all food and beverage service onboard SAS flights within Europe. Due to the current situation SAS has decided to temporarily close all SAS lounges temporarily. They will be closed until further notice. link: https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/mat-drikke/
Jeg er rungende uenig. For de som ikke lusker rundt i de innerste kriker og kroker av nettsidene til SAS, så forholder man seg til det som loves ved bestillingstidspunktet og på billetten. Og det er dette: I mine øyne er dette en soleklar BLØFF, uansett hvor mye de evt motsier seg selv andre steder.
Det var dette jeg skulle få fram i morges da jeg skrev det første innlegget mitt. Dette er helt korrekt @Rscott og jeg er 100% enig med deg. Det er absolutt ingen (verfall som jeg kjenner) som går inn i kroker som du referer til. Det @flying_all finner langt inne gjemt på sas.no er så typisk dem i SAS at det ikke er mulig.
Som Rscott viser til, det burde stå når man bestiller, ikke noe man selv bør lese seg til andre steder på siden. Kan som sagt og bestille tid til trening i loungen fra appen for morgendagens flyreise
Hos meg så står det referert til på sas.no: (ingen kroker og kjellere her...) Men ja, det er tillatt og rette en henvendelse til SAS på dette, og få det endret. Evt politianmelde SAS for svindel (eller noe annet passende) Mine 2 cent; Bruk heller tiden på å banke inn en ny high score på Tetris eller Solitair.
For det første så vet vel alle som skal ut å fly at vi er i en spesiell situasjon og at man ikke får alt man er vandt til. Det står også ganske tydelig på SAS sine sider hva som gjelder. Ja, det står sikkert i appen at mat med mer er inkludert. Hvor pirkete skal man være? Fair enough, men igjen, man kan ikke forvente vanlig service i disse tider. Står på fremsiden også helt øverst. Så man trenger ikke luske så langt
Det der er en krik. Eller i beste fall en krok. I hvert fall en link som ikke finnes på bestillingssiden. Jeg forholder meg normalt til det som fremkommer i bestillingsdialogen, og ikke minst på kvitteringen (billett). Og ja - jeg tror faktisk man kunne vunnet frem med en klage. De er den profesjonelle part, og bør ha et ansvar for å tydeliggjøre at tilbudet ikke gjelder. Spesielt når de velger å gjenta lovnaden på kvitteringen etter at du har betalt.
Neivel? Men hvorfor gjelder dette bare SAS? Andre selskaper er jo i stand til å levere service i "disse tider"?? For øvrig forsvinner den nokså vage "advarselen" når du faktisk går inn for å booke:
Det vet jeg ikke, da jeg ikke flyr i disse tider... men en ting er sikkert, og det er ikke jeg som sutrer, fordi jeg har betalt 210.000kr til SAS i året for å få en cola og et knekkebrød, og ikke får det nå...
Dessverre. Flyr ikke med SAS om dagen. Men da lister jeg meg stille ut. Dere får ha god sommer folkens
På det som var booket før nedstengingen kan de kanskje påberope seg det, men det står fremdeles at du har fast track, lounge og matservering på flyet når du booker en billett i dag. Og for folk som ikke er like oppdatert som oss her inne så grenser det faktisk mot ren svindel.
Så hva er det da som forsvarer tildels veldig mye høyere priser i Plus så lenge det ikke lenger finnes noe Plusprodukt?
Tilbud og etterspørsel, muligens. Mange som bare må sitte fremst i kabinen, evt også med fleksible billetter.
Si det til en pensjonist på 70år så kan du heller si til meg om han så det du viser meg øverst. Jeg tipper SAS har mange 50+ passasjerer når de skal ned til spania og hellas i disse tider, så da spørs det om de også for med seg det du vil fram til, tror kanskje 1% for med seg det.