SAS Pluss New York - Oslo

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av JeanPaul, 25. april 2019.

  1. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Det reklameres med at man har tilgang til fast track og lounge når man flyr SAS-pluss interkontinental. Noen som kan bekrefte om dette også er tilfelle i New York/Newark, eller gjelder dette kun i Skandinavia ?

    På forhånd takk
     
  2. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Du har definitivt tilgang i Newark (du er heldig om du finner ståplass hehe)
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder i alle av SAS sine egne lounger.
     
  4. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Med tanke på at det er 440kvm til rådighet, så er det altså så mange kortholdere/pluss/business til at den fylles opp ? Isåfall må det vel være avgang for flere SAS-flyvninger samtidig eller?
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ....og for andre *A avganger :)

    Ofte veldig fullt der. De andre SAS flyene går før Oslo så det er allerede ganske fullt der tidlig. Men god plass når det er boarding til Oslo da :)
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er smekkfullt ja. Stockholm og Køben går noe tidligere og da blir det litt plass når disse boarder.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    32 i business og 56 i plus til tre skandinaviske byer i tillegg til alle gull- og diamantkunder.

    Tips til de i business eller med gyldent kort: sjekk innom Lufthansa på andre siden av gangen.
     
    Wiolenze and benjaminbr13 like this.
  8. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Blir man ikke henvist til SAS-lounge om man flyr SAS da ? Greit nok på andre flyplasser hvor SAS ikke ha Lounge og man må benytte seg av LH sin, men isåfall er det et bra triks. Takker for den :)
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er veldig fullt kan man bli vist til andre siden av gangen, men det pleier å gå bra :)
     
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    ...og deres familier...
     
    TravelManBiz liker dette
  11. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    På EWR pleier jeg å gjemme meg "alle andre steder" frem til ARN/CPH begynner å boarde. Den loungen er jo som sild i tønne.....:(
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Har du business anbefales United Polaris-loungen på det varmeste. Du må traske til terminal C, men det går buss airside når du skal tilbake igjen. Absolutt verdt turen.
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hva om man er EBG og skal fly med United i eco til SFO?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris er forbeholdt biz reisende interkontinentalt. Som EBG får du adgang til tradisjonelle United lounger uavhengig av klasse.
     
    Jan Fredrik and mrt like this.
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem av de bør jeg sette av tid til å besøke? :D
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris er i en egen liga :)
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har tilgang til Polaris og tid bør du absolutt besøke den. Men den har jo snevrere billettkrav en de andre loungene.
     
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter de andre her. Polaris-loungen var helt fantastisk, spesielt dining-delen!

    Men man må altså fly Business interkontinentalt med Star Alliance.

    Liten instruksjon (ikke bare bare, men det er helt klart verdt det):
    Etter insjekk på Terminal B (hvis du har bagasje), må man ta AirTrain til Terminal C.

    På terminal C må man typisk diskutere litt med vaktene (som vil se boarding pass) for å få lov å stelle seg i køen til sikkerhetskontrollen. De sier gjerne at det ikke går med SAS-boarding pass og vil typisk ha deg til å skrive ut et United boarding pass (kun United-flighter fra denne terminalen, men det kan man ikke hvis man flyr med SAS). Det er bare å være sta på at man er invitert til United's Polaris lounge og at du har fått beskjed om å gå inn her. Jeg ga opp hun første, og gikk til en annen, da fikk jeg lov med en gang jeg hadde forklart at jeg skulle i Polaris-loungen.

    Når man får lov til å stille seg i kø og kommer til immigrasjonen går det dog helt fint når boarding pass scannes og bare store smil. Polaris-loungen er til venstre.

    Etter man er ferdig går man tilbake forbi sikkerhetskontrollen, og da kommer man til bussen til Terminal B (spør gjerne om veien, det er rett ved en gate).
     
    Last edited: 26. april 2019
    oyvindm liker dette
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skulle fly LX fra EWR (terminal B) i februar. Ikke noe problem å hoppe av toget på terminal C, gå igjennom sikkerhetskontrollen der og rett i Polaris-Loungen.
     
  20. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Som de andre sier: du kommer ikke inn i Polaris loungen med gullkort hvis du ikke skal fly International Business. Vi prøvde oss med både gullkort og domestic business men det gikk ikke.... Når det gjelder de vanlige United Club loungene er ikke standarden så høy at jeg hadde tatt den ekstra turen til Terminal C....Skal du hjem med SAS Plus kan du like godt holde deg til terminal B......
     

Del denne siden