Hei, min kone har bestilt en bonusreise med SAS (beste tilgjengelighet) med utreise OSL-MIA, og retur fra EWR-OSL. Hun ble trukket ca 230000 poeng for dette. (Jeg har booket OSL-MIA-CPH-OSL. Jeg ble trukket 192500 poeng, som stemmer med tabellene til SAS.) Jeg prøvde å booke samme reise selv, og fikk opp 192500 poeng totalt. Har nå en pågående dialog med sas på diamant-mailen, der de kommer med masse goddagmannøkseskaft-svar om avgifter osv. Hun har ikke lyst til å avbestille for å booke på nytt, i fare for at det ikke er ledige billetter på flyene. Skal det koste mer poeng å ha retur fra en annen by?
Har booket Osl-cph-Mia-Ord-cph-Osl. Med MC rabatt ble det 120k poeng +1400Nok i avgift for 2 personer. Uten at det var noe supert svar på spørsmålet.
Nei, men bedre tilgjengelighet er mye mer komplisert priser en bedre pris. Ble gjort om i fjor engang. Før var det faste priser, men ikke nå lenger..
Be diamant mailen om å åpne seter for din kone. Jeg bestilte en tur til MIA. Det fantes ingen ledige billetter for poeng men sendte en mail og skrev hvilke avganger jeg ville ha så åpnet dem en plass i business. Med MasterCard kortet ble dette bare 60.000 t/r
Jeg søkte opp reisen på nett igjen, tok screenshot av prisene jeg fikk opp, og skal nå sende dette som svar til SAS. Der kommer det frem at prisen er 192500 poeng for EBD selv om retur er fra en annen by. Venter i spenning på svar.. T.o: vi reiser på beste tilgjengelighet for å få poeng for turen. Og fordi vi begge har enormt med poeng..
Hun er også diamant.. Men vi lurer på om det har skjedd noe i bestillingen, at det ikke ble registrert alt hun er diamant.
Virker sim det ene segmentet er priset til fullpris. 137500*0,7+1375000 = ca 230 000 Det er direkte og med SAS begge veiene? (Det går nå å booke (noen) core share på best availability, men da med andre priser.
Det er vel opptil flere diamanter her inne som har rapportert her inne de siste dagene at dette ikke fungerte for de, ikke engang i GO? Men selvfølgelig supert om det funket for deg!
Da har denne saken endelig løst seg! Kona har snakket med 4 ulike mennesker hos SAS. De har alle kommet med ulike svar, og endt samtalen med at dette kan ikke gjøres noe med. For noen dager siden forfattet jeg en mail som hun sendte til diamant-mailen. Denne hadde hyggelig tone, og det jeg ba om var at de avbestilte nevnte reise, for så å booke nøyaktig samme reise på nytt, så hun fikk riktig pris. Hun fikk til svar at det gikk ikke, for prisen var som den var. Så ringte hun til SAS utenom arbeidstid, og fikk en engelskspråklig konsulent. Hun kom med en eller annen forklaring på hvorfor prisen ble som den ble, men kunne heller ikke gjøre noe mer med saken. I dag fikk jeg kona til å ringe og avbestille reisen. Han i andre enden sa at det kunne ta 5-10 dager før poengene kom inn igjen. Det visste jeg at var feil, så billettene ble avbestilt. 10 sekunder senere var poengene tilbake på konto. Så booket jeg ny tur for henne, hvor poengprisen ble riktig (192500 poeng). Alt var klart på under 2 minutter. Dette kunne altså SAS ikke fikse, for det var ikke mulig.
Jepp. Kona vil vente til etter reisen med å sende en tilbakemelding, i tilfelle det egentlig er feil.