SAS poengreise (best availability), retur fra annen by?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 08. sept 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, min kone har bestilt en bonusreise med SAS (beste tilgjengelighet) med utreise OSL-MIA, og retur fra EWR-OSL. Hun ble trukket ca 230000 poeng for dette.

    (Jeg har booket OSL-MIA-CPH-OSL. Jeg ble trukket 192500 poeng, som stemmer med tabellene til SAS.)

    Jeg prøvde å booke samme reise selv, og fikk opp 192500 poeng totalt. Har nå en pågående dialog med sas på diamant-mailen, der de kommer med masse goddagmannøkseskaft-svar om avgifter osv. Hun har ikke lyst til å avbestille for å booke på nytt, i fare for at det ikke er ledige billetter på flyene.

    Skal det koste mer poeng å ha retur fra en annen by?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Har booket Osl-cph-Mia-Ord-cph-Osl. Med MC rabatt ble det 120k poeng +1400Nok i avgift for 2 personer. Uten at det var noe supert svar på spørsmålet.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men bedre tilgjengelighet er mye mer komplisert priser en bedre pris.
    Ble gjort om i fjor engang. Før var det faste priser, men ikke nå lenger..
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Be diamant mailen om å åpne seter for din kone. Jeg bestilte en tur til MIA. Det fantes ingen ledige billetter for poeng men sendte en mail og skrev hvilke avganger jeg ville ha så åpnet dem en plass i business. Med MasterCard kortet ble dette bare 60.000 t/r
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg søkte opp reisen på nett igjen, tok screenshot av prisene jeg fikk opp, og skal nå sende dette som svar til SAS. Der kommer det frem at prisen er 192500 poeng for EBD selv om retur er fra en annen by. Venter i spenning på svar..

    T.o: vi reiser på beste tilgjengelighet for å få poeng for turen. Og fordi vi begge har enormt med poeng..
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er din fru også diamant?
    om ikke kan det være 30% rabatten som lurer deg?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Hun er også diamant..
    Men vi lurer på om det har skjedd noe i bestillingen, at det ikke ble registrert alt hun er diamant.
     
    Xflipper liker dette
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Virker sim det ene segmentet er priset til fullpris.
    137500*0,7+1375000 = ca 230 000

    Det er direkte og med SAS begge veiene? (Det går nå å booke (noen) core share på best availability, men da med andre priser.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan virke sånn..
    Begge veier er med SAS og direkte.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel opptil flere diamanter her inne som har rapportert her inne de siste dagene at dette ikke fungerte for de, ikke engang i GO? Men selvfølgelig supert om det funket for deg!
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Da har denne saken endelig løst seg!

    Kona har snakket med 4 ulike mennesker hos SAS. De har alle kommet med ulike svar, og endt samtalen med at dette kan ikke gjøres noe med.

    For noen dager siden forfattet jeg en mail som hun sendte til diamant-mailen. Denne hadde hyggelig tone, og det jeg ba om var at de avbestilte nevnte reise, for så å booke nøyaktig samme reise på nytt, så hun fikk riktig pris.

    Hun fikk til svar at det gikk ikke, for prisen var som den var.

    Så ringte hun til SAS utenom arbeidstid, og fikk en engelskspråklig konsulent. Hun kom med en eller annen forklaring på hvorfor prisen ble som den ble, men kunne heller ikke gjøre noe mer med saken.

    I dag fikk jeg kona til å ringe og avbestille reisen. Han i andre enden sa at det kunne ta 5-10 dager før poengene kom inn igjen. Det visste jeg at var feil, så billettene ble avbestilt. 10 sekunder senere var poengene tilbake på konto.

    Så booket jeg ny tur for henne, hvor poengprisen ble riktig (192500 poeng). Alt var klart på under 2 minutter. Dette kunne altså SAS ikke fikse, for det var ikke mulig.
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke rart det er krig i verden! Du får lage en howto å sende til SAS :p
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Kona vil vente til etter reisen med å sende en tilbakemelding, i tilfelle det egentlig er feil.:p
     
    Misterix liker dette
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel være lurt ja! Dårlig plan å få både SAS og hjemmesjefen på nakken :cool:
     
    Scandipendler and holmen like this.

Del denne siden