Når det ikke står noen ting, er 25 min til avgang fra B5 så går jeg fra loungen ja. Stoler ikke på skjermene.
B5 er jo langt ute på landet, men det kunne vært verre .. A34 f.eks .. da hadde du trengt en halv time til .. NAS til BGO går der ute fra et sted ..
Beat me to it. På 280 prøvde de ikke en gang. Boarding ble annonsert, alle gikk igjennom. Overhørte betjeningen ved gaten, boarding hadde nettopp begynt, og en av dem kom inn fra slusen: "Er det A-C eller?" "Nei, jeg slapp alle soner."
På tur TXL-CPH-OSL-TRD var det forsøk på Zone-boarding på alle 3 avreiseplasser, med et par stykker som ble avvist i gate... Men etter 3-5 minutter, slapp de hele røkla til... Hva er da egentlig poenget med Zones? Det er jo akkurat slik som det var før, bortsett fra at nå får 2-3 nektet boarding til å begynne med og så er vi i gang med "almuen" på 1, 2, 3... Enten må de håndheve Zones, eller så får de bare gi opp er min mening... Slik det er nå virker det bare komisk...
Ingen zone boarding på 1420-avg på TXL-ARN. Usikker på 1635-avg på ARN-OSL nå. Gate F39, veldig smalt.
Feilet brutalt på morgenfligthen fra OSL til AES 07:40 i morges. Men jeg frykter at det var overordnet teknikk som feilet, for damen bak skranken endte opp med å manuelt boarde hver enkelt og printe ut setelapp. Så tror problemet lå et hakk over innkjøringsfeil på soneboarding. Men blir knallbra når det har fått gått seg til!
1840 fra MAN til CPH, det ble opplyst om prioritert boarding for EBD, G og Plus. Da strømmet alle i hele bygget til gaten, i en stor klump. Vi satte oss ned og ventet til alle var ombord før vi boardet, så jeg vet ikke om noen ble avvist i gaten. Hadde forøvrig ledig midtsete igjen, det kan jeg like.
Annonsert sone-boarding på 0600 flyet TRD-OSL i dag. Var et par stykker foran meg som ikke kom gjennom, så vil anta det funka. Nå har riktignok 75% av flyet enten Plus eller gull/diamant på tidligflyene fra TRD så nytten er kanskje begrenset
På SVG i dag var vi tilbake til den gode, gamle rutinen, dvs lite eller ingen kontroll. Soner ble ikke nevnt. Spurte WGH-damen, men hun sa det ikke var noe nytt «opprop», så hun gjorde som vanlig.
Soneboarding på OSL-TRD 09.00 i dag. Flere av de foran i køen ble avvist og var ikke så veldig høye i hatten da ZONE NOT OPEN lyste opp. Noe sier meg at vedkommende ikke gjør det igjen
Priority sone A og B ropt opp på SK4026 fra Stavanger i dag. Så ingen bli avvist, men det er vel fler med disse sonene om bord enn uten.
Den går til 10, ikke til 5 altså. Edit: Men så skal det sies da at Pri Luggage fungerer sånn tålig greit for meg på OSL. Innenlands er det nesten konsekvent, og utenlands har fungert så lenge bagasjen ikke kommer på det irriterende båndet helt bortest. Men på SVG, og de fleste andre norske flyplasser når jeg tenker meg om, har det aldri fungert.
Prioritert boarding fungerte svært bra i dag ..flere stormet på men ble nektet, som damen foran meg sa «det er litt flaut» ..