Noen som vet når SAS legger ut mulighet for å booke november neste år? Jeg trodde egentlig det var 330 dager i forveien, så regnet derfor med å kunne bestille for begynnelsen av november nå (330 dager fra i dag er 9. november). Trenger dette som ledd av en bonusreise jeg må få bestilt før året er omme. Det er heller ikke mulig å bestille for cash, så tydelig at det bare ikke er lagt inn i systemet ennå.
Godt spørsmål. Sjekket OSL-CPH nå, og kan booke frem til 29/10 2022. Det er 319 (eller 320 hvis man regner med i dag) dager til. Kanskje de har endret system?
SAS går over til vinterprogram samtidig som klokken stilles den 30. oktober 2022 (og til sommerprogram når klokken stilles på våren). Årets vinterprogram ble lagt ut i romjulen. Normalt legges nytt program ut ca. et år i forveien, men det siste året har de vært litt på etterskudd.
Nei, ikke noe nytt. Det var det samme i fjor. Jeg ser at jeg booket en tur til Newark i november i år 29. desember i fjor. Da hadde jeg sjekket hver dag i flere uker. Så viterprogrammet for 2021/2022 ble lagt ut 28. eller 29. desember 2021.
Jeg har samme utfordring. Trenger å legge til et par strekk med SAS ifb en bonustur i nov-22. Sjekker daglig, men ikke noe lagt ut ennå. Krysser fingrene for at det kommer på plass i romjulen. Og håper jeg slipper å fremskynde og dermed måtte gjøre om hele CT-turen enda en gang. Men tør neppe å vente lenger enn 30/12, når CT utløper dagen etter.
@Gnilre melder om vellykket booking av billetter til reise i november 2022, så vinterprogrammet ble nok sluppet i kveld. Rikelig med bonusbilletter i business class til de fleste destinasjoner de første ukene i november.
Hva skjer med at de aldri slipper noen bonusbilletter til Beijing(PEK) eller Shanghai(PVG) lenger? Det var jo alltid mulig å få tak i billetter dit pre-covid
En årsak kan være at Kina legger store begrensninger på både frekvens og kapasitet på innkommende flyvninger: https://www.reuters.com/business/ae...ughout-h1-2022-air-china-analysts-2021-09-02/ Kan se for meg at SAS ønsker å slippe å måtte håndtere bonuspassasjerer om denne situasjonen vedvarer?
En god del ledig til LAX, SFO og ORD også. Har ikke sjekket så nøye. Men, det er flere som booker nå, for de går fort. Blir borte mens jeg søker.