SAS salg stenger før midnatt..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 03. mai 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke første gang jeg har opplevd dette.
    Salget til SAS som avsluttet i går stoppet før kl 2330.
    Pga noe ulikt reisemønster booket jeg separat billett for meg og familien tidlig i august. Når jeg skulle legge siste billett for meg var det ikke mulig. Kostnaden ble plutselig svært høy.

    Sjekket da andre tider og visst, alle priser var økt.
    Skrev da umiddelbart til Diamant mailen for å høre hvorfor de har en slik praksis ettersom det ikke er første gang dette skjer. Svaret var da noe i retning at når de billigste billettene er solgt koster de andre mer.

    Om slike svar reelt sett er nødvendig spør jeg meg selv hva slags kunder som normalt tar kontakt med Diamant-mailen. Er det virkelig folk som ikke forstår enkel tilbud og etterspørsel?
    Og samtidig, hva slags folk er det som bemanner servicen der? Kompetansekravet for å bli ansatt er å håndtere klipp&lim?

    Akkurat nå frister det mest å drite i hele ferien og avbestille alle billettene..
     
    Fredrik81 liker dette
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nok @Ida har rett - dette virker som en klassisk pris/etterspørsel-justering, men man vet jo aldri.

    Kan for ordens skyld bekrefte at kampanjen levde i beste velgående til i hvert fall kl. 23:46, fordi jeg bestilte mine siste reiser da.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sjekket en rekke forskjellige datoer som jeg hadde sett tidligere (les 15 minutter) var åpne.
    Jeg sjekket expertflyer før jeg booket familien. A9, jeg booket 3 billetter og alt var borte noen minutter senere. Tviler på at alt røyk på de 5 minuttene..
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er normalt ikke min opplevelse..
    Eneste tidligere som jeg har hatt problemer med er ANA C-award som Tallin ikke finner..
     
  5. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For å si det sånn. Etter å lest innlegg fra @Are på mulige bookinger og routinger på all verdens billetter og bonusbiletter hadde jeg stolt mer på han enn på SAS. Tipper det handler om at SAS hadde solgt nok billigbiletter totalt, enn at billigbilettene på hans routing var utsolgt. SAS IT har vel bare valget mellom å stoppe alt eller intet kjenner jeg det IT-systemet rett.
     
  6. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Tror ikke @ISL2 ljuger. Tror mer på at booking til ILS2 startet før SAS avsluttet salget. Men her er "tror" et viktig verb.
     

Del denne siden