Siden sola skinner i dag har jeg lyst til å skryte litt jeg også. Jeg hadde en SAS-bestilling til Oslo neste uke i forbindelse med en konsert som selvfølgelig nå er avlyst. Siden jeg likevel kunne tenke meg en Oslotur og det er på tide med en tur innom kontoret i Oslo uansett, tenkte jeg at jeg kunne benytte meg av SAS sitt tilbud om kostnadsfri ombooking og betale prisdifferanse for billettene, som ikke var all verden. Både web og appen serverte meg et hav av feilmeldinger når jeg prøvde å ombooke. Jeg bestemte meg for å prøve igjen senere, men feilmeldingene vedvarte og i dag var også prisdifferansen økt betydelig. I løpet av telefonsamtale som varte under 90 sekunder hadde Alan hos SAS endret bookingene mine, uten at jeg måtte betale prisdifferansen på rundt 1500 kroner
Det var standard fortalte damen jeg ringte i april for å dytte på start-tidspunktet av mitt TP. Synes det var ganske så bra av dem. Fikk også inntrykket av at de kunne utvide det med en måned og så måtte man ringe en gang til senere og be om mer tid. Forventer vel at de da sjekker hvor mye du har reist den måneden de utvidet før de eventuelt gir deg flere turer (utvider mer). Men siden mitt ikke hadde begynt enda så fikk jeg stadig flyttet på det et par uker om gangen. Helt kostnadsfritt.
Ble vel standard etter jeg gikk noen runder først.. Kontaktet de nemlig i mars. Tenkte bare å dele i denne tråden også siden der var skryt til SAS
Kanskje ikke det helt store, men fikk kostnadsfritt booket om til et tidligere fly til Bergen i dag da jeg var på plass på OSL tidligere enn antatt. Det var en bonusbillett (Go) hvor jeg er litt usikker på rettigheter vedrørende eventuelle endringer, men prøvde meg i serviceskranken utenfor sikkerhetskontrollen og det var ingen problem. To min med hyggelig passiar og nytt boardingkort var skrevet ut. Credit where credit is due osv.
Det tok under 2 virkedager før EU kompensasjon for kansellert flight og kompensasjon for mat pga ombooket flight var satt opp 4+ timer senere (som ble over timen forsinket). Jeg tok all kompensasjon ut i SAS voucher, som ble på hyggelige 5333,- + 200,- så da blir det flere turer i Plus fremover. Det går nok raskere med voucher enn penger, men dette var mye raskere enn jeg hadde forventet! Hadde ingen intensjoner om å kreve penger på bok her, men det ble en litt for lang dag på OSL. Fikk beskjed på vei ut døra at flyet var kansellert.
Bestilte en bonusreise for snart to uker siden, men har ikke blitt trukket noen poeng. Kan jeg godte meg over «gratis» tur, eller kan jeg regne med at de trekkes etter hvert? Har aldri opplevd annet at poengene trekkes med en gang reisen bestilles. Erfaringer?
Ingen grunn til å stresse at poengene ikke er trukket ... har du elektronisk billett og at den ligger i appen er det bare å reise ..... ingen stoppet meg t/r TOS
Sk1322 idag, wifi fungerte bra til streaming fra dørene ble lukket til landing. Siste10 gangene har ikke wifi funket i det hele tatt, så positivt.
I disse COVID tider har jeg en booking innenlands om ca 1 måned hvor det er helt åpenbart at flighten skal kanselleres da den er stengt for booking. Føre-var sender jeg da en e-post til [email protected] for å be de om å flytte meg over til en tidligere flight kontra en senere. Svaret kommer etter et par timer og sier "nei, flighten skal gjennomføres". Det er selvsagt ikke korrekt, men ok. Sender så mail til [email protected] med nøyaktig samme tekst og får pronto svar av Vibeke som uten spørsmål flytter meg over til ønsket flight. Tommel opp til Vibeke og .dk, godt løst. Men kundehåndteringen til SAS er her så vilkårlig at jeg ikke helt forstår hva de tenker med. Får de ikke tenke selv på .no eller er det helt andre rammer de jobber innenfor i .dk? Virker helt rart. Sendte en hyggelig takk til Vibeke med forklaring om at slike som henne gjør at jeg også flyr SAS i fremtiden
Men, er flyet forsinket? Den teksten er jo bare tull? Det har fått ny avgangstid, 5 minutter FØR opprinnelig avgang?
Jeg fikk også beskjed om schedule change i dag, uten at det vises hva som er endret. Riktignok bonusbilletter da, men skjønner ikke at det skal bety noe
Jeg fikk varsel i sted om endring av en OSL-TRD t/r. Hvor begge flyvningene er flyttet 5 minutter frem. Og jeg har ikke fått den endringen som du viser til her