Virker som at SAS har justert på det meste i desember nå i dag. Tikka inn 3 endringer her. Den ene er litt kjip med 5t layover i CPH. Jaja får håpe ting står seg nå så
Tja, strengt tatt står det jo at det er "flygningen" og ikke " avgang eller ankomst som er forsinket, og iom at den kommer frem til samme tid men går fem min tidligere kan en vel hevde at det stemmer siden flyet bruker fem minutter lengre tid?
Når i desember? Jeg har en reise 13. desember som det har vært nullet tilgjengelighet på i en uke allerede, og venter fortsatt på at de skal få ut fingeren og faktisk bestemme seg for å innstille og booke om.
Ringte SAS på fredag, da fikk jeg beskjed om at det var ca 15 min ventetid på svar, og at de kunne ringe meg tilbake når det var min tur i køen. 10 min senere ringte de, men jeg fikk ikke tatt telefonen. 2 min etter det igjen, så ringte de igjen, det synes jeg er en forbedring. Vet ikke om det er for alle som ringer de eller kun for de med EBD?
Vet ikke om det er gammelt nytt. Men innsjekk i appen har fått en snasen facelift og mye finere og logisk setevalg. Bra SAS!
Forsinkelse på vei hjem fra LAX. Ba om kompensasjon via nett på flyet til CPH. Pengene på konto fire dager etter. Helt topp!
Absolutt, men blir setevalget fortsatt borte når man går inn for å endre det i etterkant av innsjekk?
Det vet jeg ikke for etter å ha valgt seter fikk jeg beskjed om at jeg måtte sjekke inn ved skranke… Når det er sagt, jeg fikk de setene jeg hadde bedt om.
God service fra SAS Ground Handling Sweden på Lørdag. På grunn av snøkaos på SVG fredag rakk jeg ikke kveldsflyet til ARL og ble ombooket til morgenflyet på lørdagen istedet. Fikk beskjed om at bagasjen var ombooket til samme fly men når jeg ankom ARL viste det seg at denne skulle komme med neste fly klokken 1100. Siden jeg skulle videre med separat booking var det ikke mulig å sjekke bagasjen hele veien, men istedet tilbydde de seg å bære bagasjen opp til insjekkingsskranken og sjekke den inn for meg når den ankom. Dette ble koordinert direkte mellom Thai Airways innsjekkingsagent og SAS Ground Handling på telefon, og jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne gå i loungen og vente til flyet gikk. God oppfølging på telefon gjennom hele dagen siden bagasjen ikke kom med 1100 flyet heller, men først i 1300 tiden. De greide likevel å få den med på flyet mitt til BKK med avgang 1330, og klokken 1321 når jeg allerede satt i flysetet fikk jeg siste telefon med beskjed om at nå var bagasjen på flyet og det var bare å hente den ved ankomst. Stor kontrast til den tragiske servicen vi fikk når vi landet på OSL rett før midnatt over 6 timer forsinket.
Første gang jeg skriver noe her . SAS tilbyr ombooking for alle som skal til SVG, HAU og BGO i dag pga værvarslet. Jeg kan ikke huske at jeg har sett et slikt tilbud før. Bra service synes jeg.
Og når det gjelder vær og «SAS» så er det alltid greit å holde seg borte fra SAS Link og Connect (CRJ og tildels E195), da de virker som å ha lavere terskel for å diverte. Det er større sannsynlighet for å komme frem med et skandinavisk crew i en B737 el A320
Litt omvendt av skryt: snakket med SAS om reise OSL til CPH fredag formiddag da jeg ventet kansellering på kveldsflyet. Som igjen var nødvendig for å nå Connection lørdag morgen. Men nei. Kveldsflyet var i rute så de kunne ikke booke om. Klokken 16 kom melding om kansellering og da var det ingen mulighet for ombooking #arg! #Frustrert. Visste at kanselleringen kom men SAS ville ikke hjelpe tidligere på dagen. Det positive: Rask respons på telefonen (dog diamant) når jeg ringte. Positiv kundebehandler. Men få verktøy (ledige fly). Endte opp med fly ut søndag. Tilbød seg å utsette returen slik at vi får to dager lagt til på slutten av reisen. Returen oppgradert også fra Go til Plus. NB: Betalte billetter.
Connect flyr kun utenlands ruter. Og er gode på det. Jeg flyr med dem 40 ganger i året. Og fortrekker det over skandinavisk crew any time.