SAS Skrytetråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 28. febr 2020.

Tags:
  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som at SAS har justert på det meste i desember nå i dag. Tikka inn 3 endringer her. Den ene er litt kjip med 5t layover i CPH. Jaja får håpe ting står seg nå så :)
     
    Last edited: 15. okt 2021
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, strengt tatt står det jo at det er "flygningen" og ikke " avgang eller ankomst som er forsinket, og iom at den kommer frem til samme tid men går fem min tidligere kan en vel hevde at det stemmer siden flyet bruker fem minutter lengre tid?
     
  3. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Når i desember? Jeg har en reise 13. desember som det har vært nullet tilgjengelighet på i en uke allerede, og venter fortsatt på at de skal få ut fingeren og faktisk bestemme seg for å innstille og booke om.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    hehe.. "godt" poeng.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Mellomlanding i Liberia? Eksotisk! :p
     
    holmen liker dette
  6. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Typo - litt lengre nord dessverre :p
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Ser der ja. :) (Bra at det er tydelig informasjon, men ikke selve ombookingen)

    upload_2021-10-15_17-49-59.png
     
    jgroneng, RoadKing and Xflipper like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Et steg av gangen. «A small step for a human, a giantic step for SAS IT» :)
     
    Reiseglad, themichael and EndreD like this.
  9. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte SAS på fredag, da fikk jeg beskjed om at det var ca 15 min ventetid på svar, og at de kunne ringe meg tilbake når det var min tur i køen. 10 min senere ringte de, men jeg fikk ikke tatt telefonen. 2 min etter det igjen, så ringte de igjen, det synes jeg er en forbedring. Vet ikke om det er for alle som ringer de eller kun for de med EBD?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om det er gammelt nytt. Men innsjekk i appen har fått en snasen facelift og mye finere og logisk setevalg. Bra SAS!
     
    EndreD, themichael, SuperVC10 and 3 others like this.
  11. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Forsinkelse på vei hjem fra LAX. Ba om kompensasjon via nett på flyet til CPH. Pengene på konto fire dager etter. Helt topp!
     
    Shyneno, themichael and Maggie like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, men blir setevalget fortsatt borte når man går inn for å endre det i etterkant av innsjekk?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange poeng fikk du for hvor mange timers forsinkelse?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det vet jeg ikke for etter å ha valgt seter fikk jeg beskjed om at jeg måtte sjekke inn ved skranke…

    Når det er sagt, jeg fikk de setene jeg hadde bedt om.
     
  15. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk 600 euro for 5-6 timer. Altså i henhold til EU261.
     
  16. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    God service fra SAS Ground Handling Sweden på Lørdag.

    På grunn av snøkaos på SVG fredag rakk jeg ikke kveldsflyet til ARL og ble ombooket til morgenflyet på lørdagen istedet. Fikk beskjed om at bagasjen var ombooket til samme fly men når jeg ankom ARL viste det seg at denne skulle komme med neste fly klokken 1100.

    Siden jeg skulle videre med separat booking var det ikke mulig å sjekke bagasjen hele veien, men istedet tilbydde de seg å bære bagasjen opp til insjekkingsskranken og sjekke den inn for meg når den ankom. Dette ble koordinert direkte mellom Thai Airways innsjekkingsagent og SAS Ground Handling på telefon, og jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne gå i loungen og vente til flyet gikk.

    God oppfølging på telefon gjennom hele dagen siden bagasjen ikke kom med 1100 flyet heller, men først i 1300 tiden. De greide likevel å få den med på flyet mitt til BKK med avgang 1330, og klokken 1321 når jeg allerede satt i flysetet fikk jeg siste telefon med beskjed om at nå var bagasjen på flyet og det var bare å hente den ved ankomst.

    Stor kontrast til den tragiske servicen vi fikk når vi landet på OSL rett før midnatt over 6 timer forsinket.
     
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Første gang jeg skriver noe her :D.

    SAS tilbyr ombooking for alle som skal til SVG, HAU og BGO i dag pga værvarslet. Jeg kan ikke huske at jeg har sett et slikt tilbud før. Bra service synes jeg.

     
    chrt, RoadKing, Emma and 2 others like this.
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Og når det gjelder vær og «SAS» så er det alltid greit å holde seg borte fra SAS Link og Connect (CRJ og tildels E195), da de virker som å ha lavere terskel for å diverte. Det er større sannsynlighet for å komme frem med et skandinavisk crew i en B737 el A320
     
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Litt omvendt av skryt: snakket med SAS om reise OSL til CPH fredag formiddag da jeg ventet kansellering på kveldsflyet. Som igjen var nødvendig for å nå Connection lørdag morgen. Men nei. Kveldsflyet var i rute så de kunne ikke booke om. Klokken 16 kom melding om kansellering og da var det ingen mulighet for ombooking #arg! #Frustrert. Visste at kanselleringen kom men SAS ville ikke hjelpe tidligere på dagen.

    Det positive: Rask respons på telefonen (dog diamant) når jeg ringte. Positiv kundebehandler. Men få verktøy (ledige fly). Endte opp med fly ut søndag. Tilbød seg å utsette returen slik at vi får to dager lagt til på slutten av reisen. Returen oppgradert også fra Go til Plus. NB: Betalte billetter.
     
    holmen, Calling, Kristian and 2 others like this.
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Connect flyr kun utenlands ruter. Og er gode på det.

    Jeg flyr med dem 40 ganger i året. Og fortrekker det over skandinavisk crew any time.
     

Del denne siden