Tenkte bare på bakgrunn av ett par kammerater av meg som bor i Thailand om vinterne, at det ikke er noe vits for dem å samle på eurobonus poeng for å reise til Thailand. Når jeg ser på hvor lenge jeg har hatt satt alarm på ledige seter til Thailand så har aldri alarmen gått for noen som helst billetter og søket er jo åpent for hele November/Desember, begge veier, både enveis og toveis søk. Ingen varsel. Jeg siste dette til en kompis av meg, og han landet da på at det var ingen vits i å samle på Eurobonus for dems del. Så får jeg håpe at SAS snart får fingeren ut og slipper noen flyvninger, om det så er enveis billetter, så er det bedre enn ingenting da, men ut fra erfaringen i fjor så var det kun ett slipp ned i juli, men siden den gang har det aldri skkjedd noe mer, så oddsen er ikke god for SAS sin del da.
Et tegn på at SAS klarer fint å fylle disse flyene uten å tilby bonusbilletter. Men se positiv på det: Så lenge ruten ser ut til å være såpass lønnsomme, så blir den i hvert fall stående. Og så kan du jo alltid prøve å få litt av billetten tilbake med en av dine "sjakkbookinger" .
God ide .... Men folk klikker mer i vinkel i forhold til mine bookinger enn de gjør på #Error Fares av en eller annen sprø grunn da
Tydeligvis ikke ... Men jeg får håpe at diskusjon på denne tråden kan provosere SAS sin markedførings-avdeling til å slippe noen bonusseter, for min del hjem fra Thailand i Desember da
Det er jo mulig å booke med hele *A noen uker til, så blir det hele ST. Om de ikke ser noen vits i å spre på poeng hos Eurobonus så får de heller la være da
Litt på siden, men er det riktig forstått at SAS ikke slipper bonusbilletter på alle flygninger. Gjelder det for eksempel da også populære feriedestinasjoner i Europa i fellesferien? Har skjønt det slik at de slippes 330 dager før.
Dette er vel uansett ei problemstilling som snart døyr i og med at allianseskiftet til SAS skjer om berre nokre veker. BKK er vel ein destinasjon som «alle» flyr til og som truleg vil kunne nåast ganske enkelt om ein er villig til ei mellomlanding eller to. Eg har ikkje sjekka, men vil tru i alle fall AF, KLM, China Airlines, Vietnam, Saudia og Garuda fyk til BKK. Kanskje kan du få deg ein tur med Delta via USA og?
Om SAS si eksisterande rute er so populær er det jo ikkje utenkelig at dei aukar talet på avgangar og samstundes opnar seter for EB-poeng.
Men tilbake til trådstarters poeng, det vil alltid være billigere å fly på SAS metall med poeng, og BKK er notorisk for å ha lav bonustilgjelighet. @Kaffen kompisene kan jo fremdeles tjene opp EB og satse på å finne noe SkyTeam til nov/des? Men jeg skjønner også ønsket om å fly billig på poeng med SAS. Men da er jeg vel så nyskjerrig på hvilke andre programmer de kompisene velger å bruke istedet for EB?
Vil man ikke bare bruke poeng på flyvninger til/fra Norge, så blir det jo mulig å få gode innløsninger innenfor Asia også (forutsatt vi får grei tilgang med poeng). Den nye sonen "Souh East Asia" er ikke spesielt stor, men noen turer som BKK-CGK-XXX (der XXX er et sted innenfor Indonesia kan fort gi 6 timer+ i Business for 50 000 poeng t/r). Til Guam via ICN blir 9 timer med KAL i Business til samme pris. Og i Asia snakkes det jo om ordentlig Business, som gjør dette interessant. Alltid forutsatt at vi faktisk vil kunne booke disse på poeng. Kreative rutinger med mange stops kan gjør det ennå mer spennende.
Det er jo slik at flere av vennene mine kan det å regne verdien de får ut av flyvningen i kroner og øre, og for dem så lønner ikke Eurobonus seg i det hele tatt for dem uansett hvordan de vrir og vender på det. For dem handler det mer om Finnair poeng, Amex Gold, og Qatar Biz for cash. Kanskje ikke SAS bryr seg om det segmentet med kunder da da, så de blir gitt gratis over til Finnair, men toppstatus i Finnair er jo ikke noe å klage på da, og Qatar har jo en bra Business Class sånn sett. Men det hadde vært enklere for dem om det hadde vært ett poeng å samle på Eurobonus for dem, men slik det er nå så er den ideen fullstendig rævkjørt når SAS ikke slipper seter til og fra BKK på deres egne fly.
Er det råd å få flydd QSuite frå Norge til BKK for noko i nærheiten av kostnaden ein har med å hanke inn naudsynte EB-poeng (og CT) via kredittkort og trumf?
En må se på årsgebyr på kort + trumpoeng + minus tapt verdi på returpoeng. Det er ikke slik at regnestykket går opp i forhold til dette for EuroBonus som del.
Hmmm. Kan ikkje seie eg føl veldig godt med på prisar på kjøpebiz. Veit du kva det er realistisk å få kjøpt Qatar C til BKK eller andre flyplassar i Asia for?
Om eg søkjer no er billegaste 16.-23.aug på 37k. (Nesten 4k DKK?) Har vore dårleg med tilbud til BKK med Qatar i det siste, jaffal med start i Oslo. Men alt var betre før! Her frå mai 22 (sukk):