SAS sommermeny 2015

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 31. mai 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ok... men hvis jeg bestiller en ekstra billett for å få ledig midtsete. Det skal man jo kunne, sant?

    Får jeg da 6 drinker?
     
    TOS, anders82 and tommy777 like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du får forsøke og rapportere tilbake ;)
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    frOde ville ha med Kompis på tur så vi undersøkte litt med SAS.
    Drikke tror jeg går fint (på sjarmkontoen), men usikker på om de laster catering for den plassen.

    Extra seat beside for personal comfort

    For passengers who need an extra seat beside due to physical dimensions or personal comfort (EXST),
    an extra seat is provided against a charge, on all SAS flights.


    Seat must be requested at time of reservation.
    The extra seat cannot be used for transporting extra baggage.
    Manual pricing required.

    Note:
    Extra seat is not possible in Travel Pass reservations.
    Revenue tickets: EuroBonus points cannot be used as payment for Extra seat.
    Award tickets: Double points to be deducted.

    SAS Intercontinental flights

    Extra seat beside is available on SAS intercontinental flights,
    but not for oversized passengers as armrests cannot be removed on A330/A340.

    Advance Seat Request (ASR)
    ASR must be made, irrespective of booked class.

    Baggage

    No baggage allowance for the extra seat.

    Ticket not eligible for points.


    [​IMG]
     
    mhsalv, ErikBonus, Herlov and 7 others like this.
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næmmen se på Stor-frOde da... Jøje meg... :)
     
    Edvard liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    dere gutta kan vel ta en playdate med filtdyra snart ;) :p
     
    Fnate, anders82 and Edvard like this.
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha drukket litt vin og diskutert litt i går kveld har jeg kommet frem til at hele greia er fullstendig lættis og på trynet. Bare skru opp Plus prisene, så slipper du nissen som drikker seg kanon før Skagerak. 200-300 ekstra for Plus er det sikkert noen som har kalkulert at de lett drikker inn på vei til Alicante. Jadda, skjønner at det er forsøk på å kutte kostnader, men når SAS sier at kundene er drita, så får vi ta dem på ordet.

    For å si det på en annen måte: dette problemet eksisterte aldri da vi hadde Economy Extra og Business i Europa.
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er slik at 3 drinker kun er en veiledning, vil det si at du vil bli nektet å kjøpe nr4 da?

    Hvis du er for "full" for å få gratis drikke nr 4 så må man jo være for "full" til å kjøpe drikke nr 4.

    Og hvordan vil dette være i GO? Skal de legge seg på denne linjen så må de jo nekte folk bak i bussen å kjøpe mer enn 3 enheter også. Da undervuderer de Nordmen på chartertur, SAS har sikkert tjent gode kroner på å selge alkohol til folk som skal på ferie før ;)

    "sukk"


    [​IMG]
     
    mhsalv, Star Flyer, Herlov and 2 others like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Åh, bilde av meg på tur til Ayanapa med max. 3 enheter og påfølgende diskusjon med cc!
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes denne unnskyldningen bare blir tynnere og tynnere.

    Vi sender jo ikke flatt ut alle Svenske gjestearbeidere fra landet fordi 3 av dem tisset utenfor Stortinget i fylla, eller knuste et vindu. Man bøtelegger og fengsler dem som gjorde det, og lar de andre få fortsette å arbeide.

    Men det kan jo tenkes, om man skal legge godviljen til, at man vil ha teksten der for å gjøre det lettere å nekte fulle folk mer. Da slipper man krangle med en fyllik om at hvorvidt han er for full.

    Dessverre gir jo denne debatten skikkelig fyr på bålet for alle organisasjoner som vil banne alkohol på fly i det store og det hele.
     
    RedLine and Kjakan like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke nok med det, men de endrer jo historien underveis. Dersom du ser på artikkelen USA Today har linket til, sier Malin Selander at dette gjelder både "Plus" og Go, mens dette er hva det står "On flights outside the Nordic countries. Three drinks are included in SAS Plus. "

    Og etter Flemming lager helvete er historien

    "We had a few situations last year, but I can't go into the details," Malin Selander, head of media relations in Sweden, told The Local.

    "These are not hard and fast rules, but guidelines that cabin crew can lean on so that if passengers appear to be getting too drunk they can be asked to stop drinking."

    She said that the guidelines were relevant to both passengers with SAS Plus tickets (which include food and drink) and those travelling on SAS Go deals, which require customers to pay for their own refeshments.

    "Drinking can be a problem for security and we also want to make sure that all our other passengers are having a good time and not being disturbed by others."

    http://www.thelocal.no/20150602/drunk-passengers-force-sas-alcohol-rule-change

    Hææææææææææ? De har havnet så ut på PR glattisen her at det er helt lattis.

    Dette var ett kostredusksjonsstunt, intet annet
     
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Djiiz, for en talentløs gjeng på info-siden i SAS, de roter det kraftig til fra starten og bare øker på. Den saken der begynner å skade omdømmet til både SAS og skandinaver. Hva er det med den organisasjoner? Tar de bare inn folk på tiltak?
     
    tommy777 liker dette
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil jeg nu ikke tage æren for... Jeg skrev såmænd bare om en menuændring, som SAS selv tydeligt skrev i menukortet - akkurat som vi har gjort så mange gange tidligere.

    SAS klarede helt selv (og uden hjælp) at få denne sag til at eksplodere i medierne.

    Inden de udtalte sig om fulde passagerer var denne historie slet ikke interessant nok til at sprede sig til så mange medier.

    Havde de f.eks. istedet udtalt flg. til medierne:

    "Ja det er korrekt at vi forsøger at begrænse antallet af alkoholiske drikke i sommerperioden. Om sommeren er det mest fritidsrejsende som rejser og de betaler helt ned til få hundrede kroner ekstra for dette attraktive produkt, som både inkluderer lounge, fast track, ekstra bagage, snack, mad, ekstra bonuspoint m.v. Alene en ekstra kuffert koster 500 kroner, hvis man flyver Go, så det siger sig selv at vi er nødt til at begrænse et eller andet sted for at kunne tilbyde dette attraktive produkt til så lav en pris".

    Så var historien død på stedet og kun været en lille notits på Bonusfeber og andre fora.

    Desuden havde de fået sat fokus på den Plus-kampagne de netop afvikler lige nu og at Plus faktisk kan være et meget attraktivt køb i sommerperioden....

    Men men - så enkelt skulle det ikke være.....
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Godt sagt.. SAS klarer å skyte seg selv i foten gang på gang, nærmest helt uten hjelp fra noen andre..
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, de fikk litt hjelp denne gangen ;)
     
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det har da alltid vært OK for cabin crew å nekte overstadig berusede personer alkohol servering, og slik må det også være. Er dette virkelig saken? Eller er det som andre her er inne på, et forsøk på å kutte ned kostnader i Plus (trolig på diverse syd-Europa ruter) ? For å gjenta meg selv, om dette virkelig et en cost issue, så hadde jeg skrudd opp prisen på PLUS.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det som står i den nye menyen

    "On flights outside the Nordic countries. Three drinks are included in SAS Plus. "

    Siden tidenes morgen har flyvertinner hatt rimelig god kontroll på hvem som har fått nok eller ikke.

    Hadde problemet nylig blitt større, burde man skrevet en generell greie til hele flyet, ikke kun "Plus", noe ala: SAS reserves the right not to serve alcohol to intoxicated passengers, ens.

    Hva sier SAS sin setning? Den sier (til meg) at vi serverer deg 3 drinker gratis i "Plus", vil du ha mer, må du betale, den sier absolutt ikke at det er ett problem at folk er på fylla
     
    mhsalv, Misterix, Jørgen and 2 others like this.
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Good Point.
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Der har du saken.. jeg får én alkoholenhet i PLUS innenriks, i henhold til siste reglement. Bestilte meg to sist uke, og det ble betaling for nr. 2. Nå er det straks betaling for drink nr 4 i PLUS utenland, det blir vel det nye. Berusede passasjerer my ass. I all min tid med drikke inkludert, så har alle crew vært glade for å servere meg til jeg ligger flatt ut og sier nei… så den kjøper jeg ikke.
     
    Misterix, Are and Flemming Poulsen like this.
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser frem til de første reaksjonene tikker inn på forumet. Kanskje vi må opprette en egen "Jeg fikk 3+ enheter med alkohol i SAS Plus"-tråden? Eller hva med "Fem triks til å få den fjerde drinken gratis i SAS Plus"? Det kan bli mye moro på forumet fremover.

    Før i tiden kan den trøtte og halvsure passasjeren brumle ut drikkebestillingen sin til crew-et. Nå må smilefjeset på, strategisk sett allerede ved runde nummer to, hvis ikke kommer Tante Sofie til å nekte vedkommende servering :p

    Hele saken er en komedie, godt hjulpet av PR-avdelingen til SAS som leverer på nivå med Iraks informasjonsministeri i april 2003.

    SAS er det eneste selskapet i verden (som jeg kjenner til) som forringer tilbudet til de passasjerene som betaler mest for billetten, en trend de har hatt i lang tid. I tillegg bedriver de kollektiv avstraffelse av samtlige pax på andre områder som f. eks. den latterlige "sauna"-policyen deres før avgang (ikke skru på AC før boarding completed). Til og med LCC har på AC. Til og med LCC!! Det er helt god natt i Stockholm.
     
    Last edited: 05. juni 2015
    Robert H, Brunello, Bjartne and 4 others like this.

Del denne siden