SAS sommermeny 2015

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 31. mai 2015.

1. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Serverer andre selskap gratis snacks i Premium Economy? Det er en stund siden jeg har fløyet PE nå, men kan ikke huske å ha fått noe hos BA eller Turkish (nå har jeg heller ikke spurt).

2. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen andre selskaper bortsett fra SAS. Norwegian og Icelandair som tar seg betalt for brus, drikke mv ombord. BA har ihvertfall masse snacks du kan få imellom måltider dersom du er litt peckish. Det er bare å spørre.

KristianSk liker dette
  3. TerjeBj

TerjeBj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har familie i USA som kommer på besøk til Norge på onsdag. Jeg har anbefalt de å reise med SAS fra EWR til OSL. Litt fordi jeg er litt SAS-fan, og så fordi SAS har nye kabiner på denne flighten fra EWR. Men hvis det er så at de bare får kald mat på flighten fra EWR til OSL så kjenner jeg at jeg blir litt flau over å ha anbefalt min amerikanske familie et så dårlig produkt. Gruer meg til å høre reaksjonen deres på onsdag.

4. Star Flyer

Star Flyer BFG BF*G

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har også anbefalt venner i Chicago til å fly med SAS til Oslo via ARN/EWR nå i sommer. Visste lite om at SAS ville forringe servicen ytterligere...

5. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Kom akkurat hjem fra Narita København Oslo. I Go, Optiontown ville ikke samarbeide i det hele tatt. På vei bort fikk jeg en Mikkelker og en rødvin til helt ok mat. På vei hjem måtte jeg betale for mikkelleren. Til gjengjeld fikk sidemannen en gratis av en annen av betjeningen, når han grynter etter "Øøøl". Fikk mesteparten av hans Mikkeller utover skjorta, tror ikke han forsto hvilen skum-bombe han fikk i hendene :)

Maten tilbake var forøvrig en helt elendig og knøttliten kyllingrett. Uten valgmulighet. Men den var varm. Litt.

Det er for dårlig, på en slik distanse og med de prisene de tar, på den ruta.

Ellers måtte sidekvinnen betale for en boks cola på København-Oslodistansen. Hun ba ikke om annet. Kaffen var gratis. Jeg synes slikt er toppen sv smålighet.

Last edited: 05. juli 2015
    Trety, Islending, Henrik and 5 others like this.
  6. Travelmate

Travelmate Guest

Ikke bra...

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor gjør SAS dette mot seg selv? Jeg har bestilt to turer til USA med dem denne høsten, og angrer nå på at jeg ikke brukte Lufthansa eller United og attpåtil hadde spart en tusenlapp pr. tur. Altså, jeg flyr ikke for flymatens skyld, men jeg kjenner igjen smålighet når jeg ser det og lar meg ikke akkurat sjarmere. Min nye kvalifiseringsperiode begynner 1. august, og jeg lurer nå ærlig talt på om jeg gidder å gå for status igjen. Men jeg har noen prinsipielle problemer med Norwegian også...

8. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må faktisk si at jeg er litt uenig med at det er skandale at man ikke får varm mat i go på LH. Synes varm mat i eco ikke er noe særlig, da tar jeg nye heller roastbiff og potetsalat. At man kun får en enhet gratis er mye større skandale.

KristianSk liker dette
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Skandale eller ikke med varm mat osv, det som er for dumt er at SAS tar mer for billetten enn konkurrenter hvor du får alt dette. DET kommer til å få folk til å velge bort SAS, og det blir grava deres.
    Jeg har selv valgt bort SK på mange flygninger til FRA/MUC fordi SK har vært dyrere, tildels veldig mye dyrere og fordi jeg har fått mat og drikke inkludert hos LH. Det må de toppfolka i SAS snart skjønne at ikke funker i lengden.

10. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    "SAS, detta funker ikke i lengden."
    - unisont skrikekor på Bonusfeber ;)

Svaret fra SAS vil jo da være "Ja men vi er bedre enn vår største konkurrent!!!"

Jaddijaddijaaaa. Norwegian, altså.

Skal seriøst NORWEGIAN være målestokken for hva SAS skal tilby sine kunder? Hva med å se litt lenger enn apekattburet på Fornebu, og kikke til hvordan andre konkurrenter kjører biznissen sin?

Bare ein tanke altså.

Kjakan, wilhelm, Trety and 6 others like this.
  11. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med Cecilie, man borde se vad andra bolag i (som man påstår) samma segment erbjuder och försöka matcha dessa. Men ja, jag kan vara enig att mycket av den kalla maten som serveras är bättre än varmmaten ombord. Satsa därför på kvalité, varm eller kall, I don't care!

vegardg, chrisbu and Travellingalf like this.
  12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Både BA, Delta og selv KLM har snacks tilgjengelig i galley, gjerne i form av et større fat med sjokolade, nøtter mv. Ikke rare greiene, men noe. De har også varm mat og gratis drikke. Selv liker jeg verken Drittish Airways eller KLM noe særlig, men jeg begynner å bli litt oppgitt over SAS også.

13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor skal de ikke være målestokken? Det er jo deres største og nærmeste konkurrent. Spør du den jevne nordmann om hvilke selskap som flyr til New York så sier de vel Norwegian og SAS?

Skal SAS begynne å differensiere seg fra Lufthansa og British Airways? Hjemmemarkedet, som SAS sier de skal ha fokus på, er jo Norwegian. Både på direkteruter til utlandet, og nedover i europa. Ville jo vært ganske spesielt om de la inn hoved tyngden på konkurrere mot andre enn NAX vil jeg heller si.

For all del, kjedelig når det går ut over forbrukerne det her. Spesielt oss som flyr mye. Men syns dette her er litt å ta av.

14. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    och när prisdifferensen är såpass liten är det förvånansvärt många som tar reda på vad man får ombord eller går på rekommendationer från andra. Varför har SAS annars tvingats återinföra ett "specialkoncept" på just NRT? Svaret är = Konkurrensen.

15. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    For mange ute i "distriktsnorge" så er det mange andre alternativ. Jeg levde i den troa at KLM var guds gave til menneskeheten frem til jeg var 18,5. :)
    De har jo gode connections i Amsterdam fra Kristiansand, Stavanger, Bergen, ÅLESUND, Trondheim ;)

For gutta på det sentrale østland stiller saken seg kanskje litt annerledes, men det er mange flyplasser i Norge som er godt betjent av foreign carriers som tilbyr nordmenn finfine connections til nære og fjerne himmelstrøk.

Jo, jeg synes det er merkelig at man utpeker Norwegian som sin hovedkonkurrent, når man prøver å gjøre alt for å vise at det er "dem vs oss."
    Kan ikke SAS heller sikte litt mer mot de nettverkselskapene som finnes i dag, og som jo SAS faktisk også er?

Det blir litt som at Petter Solberg sier han er bedre enn meg til å kjøre rallybil. Joda, klart det, men nå er ikke jeg viden kjent for å være en racer bak rattet på noen måte, så det blir jo en litt rar "victory" ? No?

16. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Den nye høstmenyen nærmer seg lansering. GO tilbudet:

Attached Files:

17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor skal de sikte mot selskaper som frakter mindre passasjerer enn Norwegian fra hovedmarkedet deres, Skandinavia? Det er jo null logikk i det.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk, sjekka nettopp en typisk flight (jeg bestiller gjerne et par måneder i forveien) til FRA, og da ble jammen meg SK 700 NOK billigere. Bra! Får se om det fortsetter :)

Darkcho liker dette
  19. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror heller du skal se på markeder der det er konkurranse, som NYC, ORD, SFO etc. SAS er stort sett alltid dyrest. I oktober har du feks ingen problem med å finne priser fra 3000 med KLM/BA/AA/UA til NYC

Når det gjelder Business, har jeg akkurat shoppa to t/r fra Skandinavia til Chicago, begge billettene var SAS 10K dyrere enn LH/LX/BA/AA/younameit.

Brunello, pgaa and Reidar like this.
  20. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    BGO-NYC, tilfeldig uke i oktober, SAS er 64,9% dyrere enn billigste alternativ.

upload_2015-7-6_21-42-1.png

BGO-ORD, tilfeldig uke i november. SAS 34.7% dyrere enn billigste alternativ:

upload_2015-7-6_21-43-57.png

OSL-SFO, tilfeldig uke i februar. SAS er 57,9% dyrere enn billigste alternativ. Kun Swiss og Turkish er dyrere.

upload_2015-7-6_21-45-24.png

Så man kan betale 60% mer for mindre service, både på tilslutningsflightene (kun kaffe/te) og longhaul (kaldt måltid med én soft drink) - ikke verst!

Brunello liker dette

Del denne siden