SAS starter ruter til Toronto i juni, fra CPH og ARN. Med A321LR. https://www.sasgroup.net/newsroom/p...tes-to-toronto-from-copenhagen-and-stockholm/ Copenhagen-Toronto: Tuesday, Thursday, and Saturday Toronto-Copenhagen: Monday, Wednesday, and Friday Stockholm-Toronto: Monday, Wednesday, Friday and Sunday Toronto-Stockholm: Tuesday, Thursday, Saturday and Sunday
Kunne jo selvfølgelig valgt å legge ut presseskrivet på norsk.. https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2022/sas-apner-ruter-til-toronto/ København–Toronto: tirsdag, torsdag og lørdag Toronto–København: mandag, onsdag og fredag Stockholm–Toronto: mandag, onsdag, fredag og søndag Toronto–Stockholm: tirsdag, torsdag, lørdag og søndag
Jeg må si jeg skulle ønske at SAS fortsatt var deleid av den norske stat, så vi kanskje kunne få noen ruter fra OSL også..
Dette er jo gode nyheter og veldig praktisk med en SAS-rute til Canada, selv om det er litt knot å reise via Toronto.
OSL-ARN og OSL-CPH er ikke SÅ spennende da.. Men, jeg skjønner jo at for alle som ikke starter på OSL, så spiller det egentlig ingen rolle, så lenge det er direkte flight til ARN eller CPH derfra.
Men er Toronto en spennende by da? Har aldri vurdert Canada som reisemål, men ble jo plutselig aktuelt siden man har rikelig med poeng på bok....
Direkte både til ARN og CPH fra TRD Hadde vært gøy om SAS setter inn fly til et sted over dammen direkte fra TRD en gang i fremtiden... ser mulighetene med denne maskintypen i alle fall.
Du må hugse på at det mest spennande eg har flydd for poenga mine sidan eg for alvor bytta frå Cashpoints til EB på forsommaren 2018 er SAS Plus BGO-TRD.... Dessutan seier @Eddie47 at det er juks å fly direkte.
"SAS' direct routes to Toronto will start in June 2022, provided that SAS obtains the necessary approval from the authorities." Hadde det ikke vært litt lurt å få det i boks før man skriver en pressemelding? Blir dette en BillKill-Amex runde?
Skulle trodd Vancouver var en god match mot Skandinavia også. Hadde nok heller booket oss dit enn til Toronto
Canada er jo generelt et spennende reisemål. Nå har jeg ikke vært så mye i Toronto, men om storbyen ikke har nok å by på så har du jo Niagara Falls, vingårder og andre flotte mindre steder en kort kjøretur unna.
Håper de åpner for bestilling snart, hadde uansett tenkt meg til Toronto en tur Det hadde vært kult å kunne brenne av litt poeng og endelig få bruk for FP over dammen.
Det er langt fra like spennende som Vancouver, men med Niagara, CN Tower, Casa Loma, gallerier, spesiell arkitektur og spennende mat er det mulig å fylle en helgetur. Problemet med Toronto er "sekundære destinasjoner" ligger for langt unna til å gjøre det til en helgetur om man flyr til Toronto. Ottawa er vel det nærmeste og ligger 5-6 timer unna med tog.
Sant En A350 til YVR I sommerprogrammet og lør-lør om vinteren hadde vært genialt. Så kunne man stått litt på ski utenfor Europa også
Det er faktisk en interessant tanke. Å velge Toronto virker nesten som om de har tegnet en sirkel på 4000 miles (rekkevidde til A321LR) fra hhv ARN og CPH, og valgt storbyen i vestlig retning som er Star Alliance-knutepunkt, ikke del av rutenettet enda, og innafor rekkevidde MSP og ATL er SkyTeam hub'er.