SAS status/reiseflyt

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av brwinds, 02. aug 2021.

  1. brwinds

    brwinds Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Halveis off topic, men SAS-relatert.

    Hvordan er flyten per i dag (starten av august) hvis man skal fly utenlands til grønd lant via gardermoen, og kun er halvvaksinert? Lenge siden jeg har flydd, og da var det meste stengt.

    • Er fast-track åpent på de fleste innenriks flyplasser? Lounger (inn/utenlands)? Servering om bord?
    • Man trenger negativ test fra siste 48 timer for å komme ombord? Man viser QR-kode etc fra Helse-Norge eller hva det heter? Denne testen kan ikke/tas ikke på flyplass som hurtigtest nei?
    • Så sjekker man vel landet man skal til hva de har av regler. Dette er EU-land.
    • Ved retur fra grønt trenger man vel ikke negativ test fra siste 48 timer? men må testes ved ankomst gardermoen, som jeg antar er de store køene det snakkes om.
    • Må man hente koffert ut på gardermoen enten på vei eller ved retur? Var en periode man måtte hente ut og sjekke inn på nytt selv med gjennomgående flight. Mye styr.
    Kanskje flere som lurer på noe av det samme.

    Takk :)
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Fast track er åpent. Innenlands OSL er såvidt jeg vet den eneste loungen som er åpen i hele landet for øyeblikket. Har kun reist med Widerøe i det siste og der har det ikke vert servering.
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    OSL Lounge Utland er også åpen.
     
    Flyrlavt liker dette

Del denne siden