SAS sukrer pillen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 21. des 2016.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Så kom mailen om å ditche 3dje part lounger.

    Jeg må personlig si at jeg mye heller vil ha 3dje part lounger enn city lounge i Stockholm.

    upload_2016-12-21_12-7-54.png
     
    jayeff, Sjefen1234, Guden and 2 others like this.
  2. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig!
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oh yes. Drop city lounger og vurderer bollebuer...
    Dette kommer bak i køen for min del..
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt enig og det tror jeg de alle fleste, utenom de som ofte er i Stockholm, også er. :)

    Xxx.
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    City Lounge altså... er dette et flybloag, eller hur??
     
    RoadKing liker dette
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    City Lounge.... Komiske Roalds verste påfunn. Enda mer komisk når de bruker det som begrunnelse for å gjøre FLYREISEN mindre smidig og komfortabel.

    Komiske Roald tror åpenbart han jobber i et eventbyrå, ikke et flyselskap.
     
    jayeff, Shyneno, Thberget and 2 others like this.
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil gjerne se hvor de begrunner det med at flyreisen skal bli MINDRE smidig og komfortabel :D
     
    Chrisbgg liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det vel neppe Roald som har bedt om en City lounge i Stockholm.

    Men jeg som flere sliter med å se relevansen for et flyselskap å ha en lounge midt i sentrale Stockholm.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om jeg var ofte i Stockholm ville jeg neppe brukt denne annet enn for å prøve det en gang.
    Har selv reist mye på bl.a. London og München, men aldri vurdert at det hadde vært praktisk med en lounge downtown.
     
    no-backpacker liker dette
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    De trekker frem satsing på bl.a. City Lounge som en medvirkende årsak til at de nå kutter ut flyplass-lounger og fast track. Selvsagt sier de ikke rett ut at mindre smidighet og komfort er konsekvensen, til det har de for mange spinndoktorer ansatt i PR-avdelingen, men alle som kan lese mellom linjene forstår dette.
     
    Last edited: 21. des 2016
    Petter B-C liker dette
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal se de snart åpner hoteller også. Det hadde tatt seg ut :D
     
  12. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Enig
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Når målgruppen er pengesterke privatpersoner, forretningsreisende, ja generelt oppegående mennesker bevisst villige til å betale litt ekstra, så bør Baghdad Bob's Public Relations Diploma via brevkurs fra 90-tallet eller lignende, BS retorikk unngås i all kommunikasjon.

    Mye kan tåles, aksepteres eller forstås når det grunngis. "Nobody kicks a dead dog" heter det, så SAS: kom på banen og gå i dialog; ikke gjem dere bak floskler, standardmailer og stille nettsideoppdateringer. Kundene er langt fra dumme og de fortjener bedre.
     
    jayeff, Bernd, Baldrick and 5 others like this.
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Komiske Roald har jo flydd Norden rundt og holdt dialogmøter i over ett år. Problemet med de møtene var at ingen av lovnadene er realisert, noen er faktisk trukket tilbake, mens han tilsynelatende glemte å ta med seg PowerPoint-sidene som omhandlet reduksjon i komfort og smidighet under reisen.

    Finnes det i det hele tatt noen SAS-kunder som foretrekker City Lounge fremfor Fast Track?
     
    Jan Fredrik and Outback_Oggy like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Siden før sommeren har jeg jobbet i Stockholm opp til tre dager i uka.

    Adgang til City Loungen er bare med dagsaktuell billett og da var målsettingen å komme raskest mulig til Arlanda.

    Jeg vet hvor loungen ligger, men jeg har aldri vært inne der ..
     
  16. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Er i Stockholm meg jevne mellomrom ifm. jobb, men har aldri vurdert City Lounge. Når møtene er ferdig er det første tog til Arlanda for å forsøke å booke om - eventuelt sitte i loungen der om ombooking ikke er mulig.
     
    RoadKing liker dette
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel ikke å sukre pillen, men mere et forsøk på å helle olje på vannet. Dessverre var oljen lakserende!

    Jeg oppfordrer alle som bestilte med fasttrack/lounge og nå har mistet disse godene å kreve kompensasjon før de reiser. Det er i prinsipp en negativ endringsordre fra en leverandør, og da skal prisen justeres. Normal justering vil være lik prisen for den bortfalte delen. Fremsettes kravet før reisen er det registrert, og du har mere å vise til når du går til klagenemnda.

    For egen del er nok reisemønstret slik at endringene berører lite (VDS har allerede FT uansett (riktignok delt med de andre) :)), men jeg blir "veldig skuffet", ja nesten litt irritert over å få slengt i fjeset at "du kan jo klage". Allerede neste år kan det hende at jeg velger meg en annen leverandør å klage til!
     
    no-backpacker and milehigh like this.
  18. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt i annen tråd har ikke det å klage, be om kompensasjon eller kreve kjøpet hevet ført frem - uten at det nødvendigvis betyr at siste ord er sagt... :)
     
  19. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Eg har enno ikkje fått denne eposten..
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med talerne over. Vil heller ha tredjepartslounger og fasttrack enn City Lounge og Café Lounger.
     
    Bernd liker dette

Del denne siden