Hei, Lever i håpet om at det blir en London-tur denne uka her. Har en booking T/R fra torsdag->mandag. For at vi skal nå kamp på torsdag bestemte jeg meg for å dra onsdag i stedet. Det var for seint å booke om gratis, så bestemte meg for å booke nye billetter bort. Står nå da med 2 bookinger. BEGGE med SAS og samme navn på passasjerene (2). Booking 1) T/R torsdag->mandag Booking 2) Enkeltbilletter bort onsdag. Noen som helst issues med dette? Trenger jeg å gjøre noe med den første bookingen, eller vil jeg uansett bare kunne møte opp til retur mandag om jeg bruker Booking 2 bortover?
Du må definitivt ringe inn og endre #1. Du mister returen ved no-show på utreise. Det er helt uproblematisk å ta bort utreise i forkant.
Er ikke dette avhengig av billettreglene? Står jo ikke noe om dette er en bonusreise eller f. eks en SAS Go Light billett?
Har det noe å si, hvis vi ser bort fra eventuelle refusjoner? Dette er ikke en endring av flight eller klasse. Jeg har ikke hatt noe problem med å slette utreisen i slike sammenhenger, hverken med betalt billett eller bonusreise. Har aldri reist i Go Light, men kan ikke se at det skal gjøre noen forskjell.
Innad i Norge, og kanskje skandinavia?, så er det mulig å bruke hjemreisen selv om utreisen var no-show. Skulle nesten tro det gjaldt alt i Europa.
Hmm... du kan absolutt ha rett. Jeg har ikke tatt sjansen den håndfull ganger det har vært aktuelt, men det er jo en veldig vanlig begrensning hos mange flyselskaper for å hindre misbruk der det er billigere med t/r enn enveis. Jeg har i hvert fall alltid ringt inn og sørget for å ha ting in orden. Better safe than sorry.. Kanskje @rookietrader tar en for laget og tester? Det står vel og faller på definisjonen av hvorvidt "Cancel your reservation" bare gjelder ett leg eller hele reisen i COC artikkel 7.2: https://www.flysas.com/en/legal-info/conditions-of-carriage/