SAS - T/R billett og ny billett

Tråd i 'Bonushjelp' startet av rookietrader, 29. nov 2021.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Lever i håpet om at det blir en London-tur denne uka her.

    Har en booking T/R fra torsdag->mandag.

    For at vi skal nå kamp på torsdag bestemte jeg meg for å dra onsdag i stedet. Det var for seint å booke om gratis, så bestemte meg for å booke nye billetter bort.

    Står nå da med 2 bookinger. BEGGE med SAS og samme navn på passasjerene (2).
    Booking 1) T/R torsdag->mandag
    Booking 2) Enkeltbilletter bort onsdag.

    Noen som helst issues med dette? Trenger jeg å gjøre noe med den første bookingen, eller vil jeg uansett bare kunne møte opp til retur mandag om jeg bruker Booking 2 bortover?
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Du må definitivt ringe inn og endre #1. Du mister returen ved no-show på utreise. Det er helt uproblematisk å ta bort utreise i forkant.
     
    Wiolenze and rookietrader like this.
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke dette avhengig av billettreglene? Står jo ikke noe om dette er en bonusreise eller f. eks en SAS Go Light billett?
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Har det noe å si, hvis vi ser bort fra eventuelle refusjoner? Dette er ikke en endring av flight eller klasse. Jeg har ikke hatt noe problem med å slette utreisen i slike sammenhenger, hverken med betalt billett eller bonusreise. Har aldri reist i Go Light, men kan ikke se at det skal gjøre noen forskjell.
     
    Last edited: 29. nov 2021
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Innad i Norge, og kanskje skandinavia?, så er det mulig å bruke hjemreisen selv om utreisen var no-show. Skulle nesten tro det gjaldt alt i Europa.
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm... du kan absolutt ha rett. Jeg har ikke tatt sjansen den håndfull ganger det har vært aktuelt, men det er jo en veldig vanlig begrensning hos mange flyselskaper for å hindre misbruk der det er billigere med t/r enn enveis. Jeg har i hvert fall alltid ringt inn og sørget for å ha ting in orden. Better safe than sorry..

    Kanskje @rookietrader tar en for laget og tester? :p

    Det står vel og faller på definisjonen av hvorvidt "Cancel your reservation" bare gjelder ett leg eller hele reisen i COC artikkel 7.2:

    https://www.flysas.com/en/legal-info/conditions-of-carriage/
     

Del denne siden